Auton lasien viheliäinen raappaaminen!
Onko muitakin, jotka vihaavat auton lasien raappaamista? Todellakin VIHAAN sitä. Ostan aina joka talvi uudet raapat, mutta silti saan hinkata hikisenä niitä onnettomia laseja. En tiedä, onko tekniikkani surkea vai mitä, mutta hommaan menee hirveästi aikaa ja voimia. Käy ihan liikuntasuorituksesta ja joskus jopa kädet tulevat kipeäksi. Kaiken kukkuraksi autoni on sellainen, ettei sitä pysty esilämmittämään. Tyhjäkäynnillä se ei myöskään lämpiä, eli joudun hinkkaamaan laseja kylmiltään. Joudun pitämään autoa kadun varressa eli en saa sitä mihinkään suojaan. Suojapeitettä olen kokeillut, mutta se jäätyy laseihin kiinni(!) ja on hankala lumisateilla.
Kikkakolmosia vastaanotetaan mielellään :)
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Auto katoksessa ja sisätilan lämppäri päällä, ei tarvitse raapia
Jos auto on katoksessa, ei sisälämmitintä edes tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten koskaan kukaan tule auttamaan, vaikka tuskastelisin auton lasien kanssa puoli tuntiakin ja näyttäisin kyrsiintyneltä ja puolikuolleelta. Eikö nykyään löydy enää herrasmiehiä?
Löytyy, jos palkkana on piparia. Päivystän joka aamu autosi vieressä ja lasit on valmiiksi puhdistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita peite tuulilasille. On sellaisia puolipeitteitä mitä kumilenkillä peileihin kiinni. Ei jäädy tuulilasi 👍
Just tällaista olen kokeillut, mutta peite itsessään jäätyi autoon ja laseihin kiinni! Älä kysy miten :D
No eikä jäädy. Olen käyttänyt niitä yli 20v eikä ikinä ole jäätynyt.
Totta kai se jäätyy, jos lasin pinta on märkä, siihen laitetaan rätti päälle ja sitten tulee pakkanen.
Oikea tuulilasipeite ei jäädy kiinni on semmoista materiaalia. Kaiken maailman räsymatot ei ole tarkoitettu siihen ja tottakai jäätyy kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten koskaan kukaan tule auttamaan, vaikka tuskastelisin auton lasien kanssa puoli tuntiakin ja näyttäisin kyrsiintyneltä ja puolikuolleelta. Eikö nykyään löydy enää herrasmiehiä?
Löytyy, jos palkkana on piparia. Päivystän joka aamu autosi vieressä ja lasit on valmiiksi puhdistettu.
Joidenkin miehet ilmeisesti raappaavat naisensa auton lasit ihan hyvää hyvyyttään. Itselläni ei valitettavasti tällaisesta ole kokemusta.
Eipä ole ikinä jäätynyt.