Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auton lasien viheliäinen raappaaminen!

Vierailija
30.12.2024 |

Onko muitakin, jotka vihaavat auton lasien raappaamista? Todellakin VIHAAN sitä. Ostan aina joka talvi uudet raapat, mutta silti saan hinkata hikisenä niitä onnettomia laseja. En tiedä, onko tekniikkani surkea vai mitä, mutta hommaan menee hirveästi aikaa ja voimia. Käy ihan liikuntasuorituksesta ja joskus jopa kädet tulevat kipeäksi. Kaiken kukkuraksi autoni on sellainen, ettei sitä pysty esilämmittämään. Tyhjäkäynnillä se ei myöskään lämpiä, eli joudun hinkkaamaan laseja kylmiltään. Joudun pitämään autoa kadun varressa eli en saa sitä mihinkään suojaan. Suojapeitettä olen kokeillut, mutta se jäätyy laseihin kiinni(!) ja on hankala lumisateilla.

Kikkakolmosia vastaanotetaan mielellään :)

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tuulilasinsuoja. 

Vierailija
22/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita peite tuulilasille. On sellaisia puolipeitteitä mitä kumilenkillä peileihin kiinni. Ei jäädy tuulilasi 👍

Just tällaista olen kokeillut, mutta peite itsessään jäätyi autoon ja laseihin kiinni! Älä kysy miten :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta asuntoon, johon kuuluu autotalli tai autokatos. Tai osta auto, jossa on polttoainekäyttöinen lämmitin (kansan kielellä webasto tai eberi), jonka voit käynnistää kännykällä kotisohvalta tai ajastaa niin että auto on lämmin ja lasit sulana kun olet lähdössä. Tai osta sähköauto, jossa on kaikki nämä ominaisuudet.

Vierailija
24/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmitys täysillle muutamaksi minuutiksi ensin. Ja puhaltimet suunnattuina laseihin. Ei mulla muuta keinoa ole.

Yritin jo aloituksessa selittää, että auto ei lämpiä tuolla tavoin, vaan sillä pitää ajaa, että rupeaa lämpenemään. Ei siis toimi.

Ja ei webastoa eikä lämmitettäviä laseja? 

Osta parempi auto.

En osta kun kyseessä vain kauppakassi. 

Vierailija
25/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raa-an perunan hankaaminen laseihin. Puolitat siis perunan ja hankaat leikkuupinnoilla lasit.

Vierailija
26/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita peite tuulilasille. On sellaisia puolipeitteitä mitä kumilenkillä peileihin kiinni. Ei jäädy tuulilasi 👍

Just tällaista olen kokeillut, mutta peite itsessään jäätyi autoon ja laseihin kiinni! Älä kysy miten :D

No eikä jäädy. Olen käyttänyt niitä yli 20v eikä ikinä ole jäätynyt.

Vierailija
27/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkavesi pitäisi suojata jopa pari viikkoa. 

Vierailija
28/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sinulle.

Vierailija
29/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs oikeasti toimiva jippo on pestä lasit oikein hyvin ja sen jälkeen vahata ne kunnolla autovahalla, paitsi tuulilasi. Jää irtoaa paljon helpommin vahatusta lasista. 20 vuotta tehnyt näin.

Vierailija
30/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on autossa eberi päällä ja tuulilasinlämmitin sulattaa ikkunan nopeasti. Auto on pian lämmin ja lasit sulat.

Vierailija
31/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Weeteellä on weeteen ongelmat. Mulla on lämmin talli autolle...

Kuka mahtaa tämä "WeeTee" olla?

Vierailija
32/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten koskaan kukaan tule auttamaan, vaikka tuskastelisin auton lasien kanssa puoli tuntiakin ja näyttäisin kyrsiintyneltä ja puolikuolleelta. Eikö nykyään löydy enää herrasmiehiä? 

Vierailija
33/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän joka talvipäivä taivaan isää autotallista. 

Vierailija
34/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto katoksessa ja sisätilan lämppäri päällä, ei tarvitse raapia 

Vierailija
35/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten koskaan kukaan tule auttamaan, vaikka tuskastelisin auton lasien kanssa puoli tuntiakin ja näyttäisin kyrsiintyneltä ja puolikuolleelta. Eikö nykyään löydy enää herrasmiehiä? 

Kannattaa laittaa auto ensin käyntiin ja raaputtaa sitten vasta. Ihme jos ei auto lämpiä muka puolessa tunnissa 

Vierailija
36/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitettävä tuulilasi on kiva.

Vierailija
37/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmitys täysillle muutamaksi minuutiksi ensin. Ja puhaltimet suunnattuina laseihin. Ei mulla muuta keinoa ole.

Yritin jo aloituksessa selittää, että auto ei lämpiä tuolla tavoin, vaan sillä pitää ajaa, että rupeaa lämpenemään. Ei siis toimi.

Ja ei webastoa eikä lämmitettäviä laseja? 

Osta parempi auto.

Tai ota bussi.

Webasto ja peite Suomen oloissa.

Vierailija
38/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokatos pitää olla. Ei tartte raappailla. 

Vierailija
39/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai se jäätyy, jos lasin pinta on märkä, siihen laitetaan rätti päälle ja sitten tulee pakkanen. 

Vierailija
40/45 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita korjaamolle ja kysy. Paljonko maksaa webaston asennus. Varaa aika ja vie auto korjaamolle. Maksa ja hae pois.

Sitten joko kaukosäätimestä webbis päälle tai ajastimesta.

Muista huoltaa säännöllisesti. Kuten muukin mekaniikka.

Ite ei silleen tarvi. Autopaikka ja sisätilalämppäri. Jos duunipaikassa ei mahista rahalla lämpöpaikkaa ole saada. Mennään bussilla pahimpina pakkaspäivinä. Ikkunoiden raappaus pikkupakkasilla ei ole paha. Raappoja saa ilmaiseksi vaikka ja mistä pitkin talvea