Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äitini pitää aina loukata jollain tavalla?

Vierailija
11.05.2025 |

Koen syyllisyyttä siitä, että minulla on tällaisia tuntemuksia. Välillämme käy usein jotain, sitten hieman aikaa kuluu ja hetken aikaa tuntuu ihan normaalilta. Sitten hän taas sanoo jotain sellaista, että minulle tulee yksinkertaisesti paha olo. En pysty nukkumaan hänen luonaan.

Annan esimerkin. Olen jo usean vuoden kärsinyt minusta johtuvasta lapsettomuudesta. Käyty hoidoissa ja niin edelleen, tuloksetta. Asia on hyvin kipeä, vaikka en siitä juuri puhukaan, mutta olen kertonut äidilleni (ja yrittänyt keskustella aiheesta).  

Ja mitä äitini tekee? Joka ainoa kerta kun tapaan hänet, hän alkaa kertomaan kaikista tuntemistaan, jotka ovat juuri nyt raskaana tai synnyttäneet. Miksi hän tekee näin? Miksi hän on niin ajattelematon? Olenko minä itsekäs kun sattuu? 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla äideillä ole tilannetajua, älyä eikä hyväntahtoisuutta lastaan kohtaan. Osa on ihan kunnon kusipäitä vaan ja osa heikkolahjaisia. Onko äiti ilkeä vai tyhmä? Huonoja vaihtoehtoja molemmat lapsen kannalta.

Vierailija
2/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltäsi puuttuu empatiakykyä tai tilannetajua tai sitten hän jostain syystä kokee sinut kilpailijanaan, jota on mukava tahallaan loukata. Surullinen tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää omaa äitiä tulla haukkumaan ja vielä äitienpäivänä. Kato peiliin, jos se vika löytyykin sieltä.

Vierailija
4/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itken lähes aina kun lähden iäkkään äitini luota pois. Hän tarvitsee apua mutta mulla ei ole voimavaroja käydä. Saan syyllistämistä, ilkeilyä, piilokettuilua jne. 

Vierailija
5/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla äideillä ole tilannetajua, älyä eikä hyväntahtoisuutta lastaan kohtaan. Osa on ihan kunnon kusipäitä vaan ja osa heikkolahjaisia. Onko äiti ilkeä vai tyhmä? Huonoja vaihtoehtoja molemmat lapsen kannalta.

Tämä. Ota välimatkaa, pidä asiat pinnallisina. Ei kannata uskoutua tällaiselle äidille.

Vierailija
6/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei ole pakko olla tekemisissä toksisen äidin kansa.

Vierailija
7/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä äidin pitäisi puhua ? Sinustako ? 

Vierailija
8/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla, että äitisi juttelee suvun/tuttavien kuulumisia yleisesti, siis muutakin kuin syntyneet lapset, mutta itse tilanteesi vuoksi koet sen viittauksena lapsettomuuteesi? 

Vierailija
9/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää omaa äitiä tulla haukkumaan ja vielä äitienpäivänä. Kato peiliin, jos se vika löytyykin sieltä.

Sitä se hirviömutsikin sanoo. Toivottavasti sinulla ei ole vääränlaisia lapsia.

Jos nyt maltat lukea aloituksen, niin siinähän sanotaan että ap kärsii tahattomasta lapsettomuudesta. Ja oma äiti vääntää veistä haavassa. Oletko sinäkin sellainen paska äiti?

Vierailija
10/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla persoonallisuushäiriö, minunkin äitini on diagnosoitu narsisti. Valitettavasti se ei estä lasten saamista.

Vierailija
11/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. En ole tekemisissa. Enka aio olla. 

Vierailija
12/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, en tiedä miksi, mutta koitan jättää käytöksen mahdollisimman vähälle huomiolle.

Vierailija
13/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tyttären kanssa hyvää vauhtia kehittymässä välit tuohon suuntaan. Hän kylmä, hitaasti lämpiävä, minä lämmin nopeasti tulistuva luonne. On välillä kyllä hankalaa, kun piikittelee aikoja sitten tapahtuneista asioista, jotka olen jo täysin unohtanut.

Vierailija
14/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi samantyyppinen sukulainen. Hän tietää, etten tykkää jos joku esim onnittelee lapsen syntymästä jo ennen synnytystä tai onnittelee tahallaan joka kertaa väärään aikaan syntymäpäiväni johdosta. Hän siis tietää aivan varmasti minä päivänä olen syntynyt. Vaikka kuinka yritän olla välittämättä,  niin silti se kirpaisee. 

Vierailija
15/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka äitisi loukkaa sinua? Kerro yksityiskohtia.

Vierailija
16/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi-miksi-miksi-eemihän se taas aktivoitui. Kysäsepä vaikka iskiltä asiaa.

Vierailija
17/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tyttären kanssa hyvää vauhtia kehittymässä välit tuohon suuntaan. Hän kylmä, hitaasti lämpiävä, minä lämmin nopeasti tulistuva luonne. On välillä kyllä hankalaa, kun piikittelee aikoja sitten tapahtuneista asioista, jotka olen jo täysin unohtanut.

Oletk sellainen temperamenttinen leijonaemotyyppi?

Vierailija
18/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille vävivaltafantasioistasi joihin liittyy ruumiin paloittelua.

Vierailija
19/19 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako kun sinulla ei ole normaalia äitiä vaan joku vtun mt-tapaus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi