Huolestuttaa ja ihmetyttää kaverin asenne seksitauteihin.
Kyseessä siis ihan kunnolla aikuinen ihminen, joka harrastaa irtosuhteita. Kondomia ei ilmeisesti käytä koskaan, eivätkä kumppanitkaan ilmeisesti sitä vaadi sitten. Silloin tällöin testeissä ilmeisesti käy tarkistamassa, että onko joku tauti tullut. Ovatko monetkin aikuiset ihmiset nykyään oikeasti niin vastuuttomia? Onko seksivalistus ollut täysin turhaa joillekin? Olenko ihan joku tiukkapipo kun ei tulisi ikinä, koskaan mieleenkään toimia noin?
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit tulee vahinkoraskauksia, mut eihän se haittaa! Jälkiehkäisyä ja aborttia vaan ja touhu jatkuu. Tai pahimmassa tapauksessa lisäännytään vailla valmiuksia vanhemmuuteen ja isukista ei tietoa, kun se voi olla kuka vaan.
Eihän tässä puhuttu siitä, ettei raskauden ehkäisyä käytetä. Puhuttiin tautien ehkäisystä. En tiedä yhtään naista, joka harrastaisi irtosuhteita ilman raskauden ehkäisyä, vaikka tiedän useita, jotka harrastaa irtosuhteita ilman kondomin käyttöä - mutta kaikilla siis pillerit, kierukka, ehkäisykapseli tms.
Höpö höpö. Kyllä naiset hakee ihan raskaus mielessä niitä isäehdokkaita. Mutta jos on varaa maksaa, niin mikäs siinä. 18 vuotta on pitkä aika pulittaa joka kuukausi elatuskuluja.
Ei ole yhtään höpöhöpöä, että jokaisella tuntemallani irtosuhteita harrastavalla naisella on raskauden ehkäisy kunnossa, vaikkei tautien ehkäisy olisikaan.
Se on sitten eri asia, jos joku tarkoituksella haluaa lapsen ilman miestä. Tiedän yhden sellaisen tapauksen, missä on tähdätty tällaiseen ja onnistuttu. Mutta yleensä noissa halutaan valita vähän tarkemmin se isä, ja seksikertojakin usein tarvitaan enemmän kuin se yksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koske minua. Ajattelee jokainen joka tekee tuollaisia typeriä terveydelle vaarallisia valintoja. Riskit koskee vain muita, ei itseä. Kunnes sitten koskeekin ja sitten on myöhäistä.
Et sä tiedä, mitä muut ajattelee. Monet ei pidä muita sukupuolitauteja kuin HIViä mitenkään kauhean isona juttuna, ja HIVin todennäköisyyttä pienenä.
No, onneksi saatiin seksitauti-kokemusasiantuntijan näkökulma. :) kiitos siitä. Jotain hyötyä siis kommentista oli. Alkuperäinen lähde on aina parempi kuin muualta kuultu, tai spekulaatio.
Mulla ei ole ikinä ollut yhtään sukupuolitautia, eli siinä mielessä olen huono asiantuntija. Mutta ihan absurdia kuvitella, ettei ihmiset tekis omia riskiarviointejaan, vaan kuvittelisivat vaan, ettei mitään tauteja voi tulla.
Miten saada harrastamaton kumppani jolla puhdas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Jos joku luulee, että sukupuolitauti ilmenee pikku ihottumana, joka hoituu antibiootti kuurilla, niin väärin luulee. Paljon pahempaa on tiedossa. Ja se hoito ei aina ole edes parantava. Et siis välttämättä parane koskaan. Saatat tarvita leikkauksia, raskaita lääkityksiä, kipulääkkeitä. Tauti seurauksineen voi invalidisoida sinut loppuiäksesi.
Aivan varmasti ehdoton valtaosa Suomessa hoidetuista sukupuolitaudeista tosiaan hoituu sillä antibioottikuurilla, eikä sen kummempaa. Toki joillain sitten käy huonompi tuuri, mutta ei se nyt mikään automaatio ole. Eikä monet edes saa mitään sukupuolitautia niistä irtosuhteistaan.
Noin puolet seksitaudeista voidaan hoitaa antibiooteilla. Toinen puoli ei hoidu niillä. Googleta ja opi.
Sukupuolitautien määrä on kasvussa. Lääkärit toivovat vastuullisempaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolitautien määrä on kasvussa. Lääkärit toivovat vastuullisempaa käytöstä.
Lääkäreitä kiinnostaa raha. Ei ihmisten terveys. Se on heille boonusta jos ihmiset sairastuu.
Kun harrastat seksiä yhden kanssa, niin käytännössä saat kaikki hänen edellisten partnereiden mikrobit (taudit, bakteerit, virukset, hiivat, alkueläimet) itsellesi kaupan päälle.
Hyvä sentään että käy testeissä. Sehän on täysin mahdotonta useimmille miehille.
Itse kävin vuosi sitten kun oli tietty epäilys parisuhdekumppanista.
Vierailija kirjoitti:
Oman elämänsä amiskuukkeli.
Mitä hittoa, ei kai nyt amislaisuus liity mitenkään tuollaiseen sekoiluun? Itse olen amis enkä minä saati kukaan muukaan tuntemani "amiskuukkeli" elä noin. En tiennytkään että korkeakoulutus suojaa sukupuolitaudeilta...
Tuossa asenteessa on vain se ongelma, että kohta seksitautikannat ovat jo niin vastustuskykyisiä jatkuvien kuurien ns turhan oton takia, että niihin ei sitten autakaan enää mitään ja mites sitten suu pannaan kun skigulinvarresta kasvaa kukkakaali johon ei tepsi mikään.
Kauppa hoituu antibiooteilla vain alkuvaiheessa. Jos se on ehtinyt olla ilman hoitoa, niin tauti sairastuttaa ihmisen pahemmin ja se enää parane. Aivovamma ym voi seurata siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Jos joku luulee, että sukupuolitauti ilmenee pikku ihottumana, joka hoituu antibiootti kuurilla, niin väärin luulee. Paljon pahempaa on tiedossa. Ja se hoito ei aina ole edes parantava. Et siis välttämättä parane koskaan. Saatat tarvita leikkauksia, raskaita lääkityksiä, kipulääkkeitä. Tauti seurauksineen voi invalidisoida sinut loppuiäksesi.
Aivan varmasti ehdoton valtaosa Suomessa hoidetuista sukupuolitaudeista tosiaan hoituu sillä antibioottikuurilla, eikä sen kummempaa. Toki joillain sitten käy huonompi tuuri, mutta ei se nyt mikään automaatio ole. Eikä monet edes saa mitään sukupuolitautia niistä irtosuhteistaan.
Noin puolet seksitaudeista voidaan hoitaa antibiooteilla. Toinen puoli ei hoidu niillä. Googleta ja opi.
Nämä antibiooteilla hoidettavissa olevat ja hoitamattomissa olevat eivät ole yhtä yleisiä. Eli yhäkin suurin osa todetuista tapauksista on niitä antibiooteilla hoidettavia. Totta kai nää riskit on todellisia, mutta ihan turha niitä on liioitella noin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sentään että käy testeissä. Sehän on täysin mahdotonta useimmille miehille.
Testattiinko aivan kaikki taudit vai vain yleisimmät?
Mikä tässä muka on ongelmana? Hiviin on estolääkitys ja bakteeriperäisiin samoin yksinkertainen peräti yhden tabletin estohoito. Mikä on se ongelma? Sekö vain että muut pääsevät naimaan mutta sinä et?
Vierailija kirjoitti:
Kauppa hoituu antibiooteilla vain alkuvaiheessa. Jos se on ehtinyt olla ilman hoitoa, niin tauti sairastuttaa ihmisen pahemmin ja se enää parane. Aivovamma ym voi seurata siitä.
Kyllä. Kippaa tosin todetaan Suomessa joku parisataa tapausta vuodessa, että riski sen saamiselle on suht marginaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka se on mahdotonta useimmille miehille?
Kun tätä luen, en harrasta enää koskaan suojaamatonta seksiä. Olen aivan kauhuissani miten osa ajattelee ja varmaan myös valehtelee! Taidan jäädä lapsettomaksi, ellei sitten saa täydellistä sairaskertomusta. Osahan käyttäytyy kuin eläimet! Kiitos ap, pitää olla tarkempi kenen kanssa sekstailee ja varsinkin kondomin suhteen.🤢
(Haureuden) synneillä on seurauksensa.
Kannattaa vain nussia paljaalla lopun ajat ovat muutenkin käsillä. Sota tulee.