Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ruoka varmasti uppoaa taaperoon ja leikki-ikäiseen???????

Vierailija
27.02.2007 |

Olen täysin kyllästynyt heittämään ruokia roskikseen. Itse syön mausteista kasvispainoitteista safkaa ja olen tähän asti lapsillekin yrittänyt tyrkyttää mutta tuloksetta!

Eli mitä hyvää kotiruokaa pojille (2v ja 4 v). Ainoa ruoka joka on tähän asti maistunut on lihaperunasoselaatikko. Onko muita hittejä??

t. toivoton keittiössä

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lemppariruokia on:

* spagetti ja kanakastike

* maksalaatikko

* mikä tahansa missä on paljon ketsuppia

Mutta kuten joku sanoi niin ei kannata nirsoilijoille antaa vain sitä mitä syövät. Meillä syödään sitä mitä on ja jos ei kelpaa niin sitten ei kelpaa, ruokaa tulee seuraavan kerran. Kuten tänään oltiin mummulla ja oli lihapullia ja muusia. Jostain syystä pojalle ei kelvannut lihapullat, niin mummu alkoi heti, että " voi ottaisitko mieluummin nakkia" . Mä sanoin siihen, että ei ota kun nyt syödään lihapullia ja jos ei syödä niin sitten syödään pelkkää muusia, mutta nakkeja ei. Eikä otettu, poika söi pelkkää muusia... kyllä sitä silläkin iltapalaan asti eli.

Vierailija
2/17 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä syödään: kanansuikaleista kastiketta ja riisiä, kalapuikkoja ja perunamuusia, erilaisia riisi-jauheliha-kasvis-pöperöitä, makaronia eri lisukkeilla, keittoja (jauheliha/kana/kala). Siis sitä safkaa mitä mäkin penskana söin. (ehkei tota kanakastiketta, mutta muuten). Aikuisten ruokaan voi lisätä mausteita, lapsille vähillä mausteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta sulla on Matti Vanhasia kotona! Ja alat maistumaan uuniperunalle.

Aikuiset ihmiset!

Vierailija
4/17 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin 3-vuotiaalla maku vaihtelee päivittäin; jos eilen oli siskonmakkarakeitto nam, seuraavan kerran tarjottaessa se voi olla hyi.

Ihan sama kuvio toistuu kaikkien ruokien kohdalla.

No on yksi takuuvarma menekkituote: punainen paprika! :D

Vierailija
5/17 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäähän lastenkin saada joskus lempiruokaansa.

Vierailija
6/17 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsiin uppoaa kaikki, missä ei ole mössöjä tai kastikkeita eli keitetyt perunat, paistettu lohi, paistettu jauheliha, kasvikset raakoina ja paloiteltuina jne.

Vierailija
7/17 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitetty peruna,

ranskanperunat

nakit

lihapullat

hernekeitto

Vierailija
8/17 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös pinaattiletut on suosittuja.

Vierailija
9/17 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauhelihaperunasoselaatikko

jauhelihapihvit

jauhelihakastike + perunat

kasvisnuudelivokki

uunilohi ja muussi

makaronilaatikko

lasagne

ym. ym. perusruokaa

Vierailija
10/17 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika yksilöllistä, että kuka tykkää mistäkin..

Sunnuntaina tein kyllä kerrankin oikein hyvää makaroonilaatikkoa. Paistoin ensin sipulit pehmeiksi jauhelihan kanssa ja heitin sekaan lihaliemikuution+ mausteita. Munamaitoseokseen laitoin 4 munaa (makaronipussin ohjeessa on vain 2) Ja siihenkin sulatin yhden liemikuution+ mausteita.

Tyttö söi ison annoksen ketsupin kanssa ja tykkäs ihan hirveästi.

kasvikset ei kyllä kovin helposti mene kaupaksi paitsi jos ne on kunnolla pehmeiksi haudutettu. Esim. pakastekasvissuikaleet

Vierailija
11/17 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko kamppailla saman asian kanssa vielä kymmenen vuoden kuluttua?

Lopeta sitten heti ja anna lapsen maistaa kaikkea!

Vierailija
12/17 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tykätään juustosta, jogurtista, banaanista ja kurkusta, mutta noista ei ateriaa kyllä aikaan saa...

Vierailija
13/17 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitkeesti tarjonnut samaa monipuolista ruokaa kuin meille aikuisille. Mutta kun se ei maistu enkä jaksa stressata sillä että x vuoden päästä syövät vain ranskalaisia.

Mä en itse muista mitä olen pienenä syönyt, tuskin on vaikuttanut siihen mitä nyt syön. Tai no jaa, en tiedä, syötiin varmasti terveellistä kevyttä ruokaa.

Ranskalisia, nugetteja ja kalapuikkoja sekä pinaattilettuja en ole maistattanut ja taidan jättää väliin.

Saisinko kanakastikkeen ohjeen, pliis.

t. ap

Vierailija
14/17 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista mistä erottaa mitä siinä on. Vauvalle kelpaa mössöt mutta leikki-ikäinen haluaa syödä kaiken " erikseen" .

Vierailija
15/17 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höppis!

Meidän kolmevuotiaan lempiruokaa kookoskana+riisi, nuudeli-kasviswokki ja jauhelispagetti. Tsatsiki myös maistuu -ihan minkä kanssa vaan. :)

Vierailija:

Ranskalaiset ja kananuggetit

pitäähän lastenkin saada joskus lempiruokaansa.

Vierailija
16/17 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muukin kala menee, esim. paistettu siika ja kuha.

Vierailija
17/17 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihapullat, jauhelihakastike, nakit, nugetit, kalapuikot jne. pihvit sille ei kelpaa