Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aivan kypsä tähän sairastamiseen

Vierailija
30.12.2024 |

Takana yli3 viikkoa hirveää oloa. Järkyttävin yskä kesti reilut pari viikkoa, mutta yskä jatkuu reippaana yhä. Yskiessä tulee välillä aivan pieniä räkäpalleroita, eikä missään vaiheessa kunnon räkäklimppejä, kuten normaaliflunssassa omalla kohdallani. Rintakehä tuntuu raskaalta. Kuumetta ei ole ollut, mutta muut oireet vaihtelevat eli ovat hetken/muutaman päivän poissa ja tulevat takaisin. On lämpöilyä, kurkkukipua, päänsärkyä, hirveää väsymystä ja aivosumua, ihan arkisetkin sanat unohtuvat välillä. Vähänkin pidempään puhuminen saa yskimään ja äänen lähtemään (todella kiva puhetyöläiselle!). Aina päiväsaikaan huokaan, että joko tänään helpottaisi, mutta taas illalla ja aamulla oireet ovat pahimmillaan.

Ei ole keuhkokuumetta, tutkittu on. Tulehdusarvot ja perusverenkuva negatiiviset eli mitään syytä oireille ei löydy. Lääkärit pyörittelevät päätään, että nyt on vaan paljon sairauksia liikenteessä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopeta se sitten. Ole 2 päivää vuodelevossa ilman kofeiinia äläkä tee mitään muuta kuin keskity nukkumaan.

Vierailija
2/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikkea muuta oiretta paitsi tukkoisuutta. Eiköhän lääkärit ole tarjonneet tukkoisen nenän avaamiseen vaikka mitä suihketta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lopeta se sitten. Ole 2 päivää vuodelevossa ilman kofeiinia äläkä tee mitään muuta kuin keskity nukkumaan.

En käytä kofeiinia. Enkä pysty nukkumaan vuorokauden ympäri.

Ap

Vierailija
4/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samaa. Koska kuumetta ei ole, työterveyslääkärin mukaan olen työkuntoinen, vaikka yskin keuhkoni pihalle. Asiakkaat varmasti myös arvostavat työntekijää, joka yskii jatkuvasti.

Vierailija
5/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa se silti olla kruhkokuumetta...

Vierailija
6/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa perehtyä lepäämiseen kunnolla, välttää mitään raskasta hommaa & juoda jotain lämmintä.

Ollut itselläkin pari kertaa niin, että on 4 viikkoa mennyt ja ei siinä muu auta kuin tehdä kaikkensa, että menisi ohi. 

Vierailija
7/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moni on kärsinyt viime aikoina pitkittyneestä yskästä, jolloin on vaikea sanoa, milloin on valmis esimerkiksi palaamaan työpaikalle. Anttilan mukaan töihin voi yleensä palata, kun yleiskunto sen sallii. Tartuntojen ehkäisyyn hän suosittelee korona-ajan jälkeen ehkä hieman unohtunutta maskia.

Osalla jatkuvat aika pitkään nämä oireet ja varsinkin yskä saattaa olla aika pitkä ja silloin tietysti suosittelisin maskin käyttöä ihan tällaisista yleishygieenisistä syistä, Anttila neuvoo.

Influenssan suhteen luvut näyttävät tällä hetkellä olevan nousussa. Anttila muistuttaa, että influenssarokotteen ottaminen ei ole vielä myöhäistä. /MTV

Vierailija
8/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkumätä, hinkuyskä, tuberkuloosi, keuhkorutto, keuhkosyöpä, keuhkoahtaumatauti, astma tai joku muu kuolemantauti. RIP 😭

Vierailija
9/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaisi tuossa tapauksessa hommata se antibioottikuuri vaikka lääkärit venkoilevat...

Vierailija
10/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa se silti olla kruhkokuumetta...

Keuhkot on kuvattu röntgenissä pari päivää sitten, kuvat täysin puhtaat. Ei kuumetta, eivätkä tulehdusarvot ole nousseet. Miten voisi olla keuhkokuume?

Ap

Vierailija
11/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ääni kokonaan pois jo neljättä viikkoa eikä edes mitään flunssaa. Olisin mieluummin suostunut vaikka jalkojen ambutatioon kuin elämää ilman ääntä.

Mutta sinne meni eikä takas tule.

Vierailija
12/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan normaalia, että aikuisellakin on vuodessa pari pientä flunssaa. Mutta eivät nämä viikkokausien hirviöflunssat mitään normaaleja ole. Lähipiirin kokemus on myös ollut, että terveydenhuollossa käsketään vain sinnittelemään. Minusta taas antibiootit olisivat paikallaan, jos ihminen on sairastanut viikkokausia tulematta parempaan kuntoon.

Vierailija
13/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Immuunikato KORONA piiiikki tuhotauti. Se syö immuunia siksi väki rykii jatkuvasti, hengästyy, ei ole kunnossa, su9net tukkeutuu, syöpiä lisääntynyt..yms. Ikävää

Vierailija
14/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastaminen on inhottavaa, kyllä.

Sinulla on kuitenkin pitkittynyt flunssa, ei esim. syöpä tai vaikkapa krooninen suolistosairaus, joka vaikuttaa arkeesi koko loppuelämäsi ajan. Vähän suhteellisuudentajua siis, kiitos.

Vierailija
15/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastaminen on inhottavaa, kyllä.

Sinulla on kuitenkin pitkittynyt flunssa, ei esim. syöpä tai vaikkapa krooninen suolistosairaus, joka vaikuttaa arkeesi koko loppuelämäsi ajan. Vähän suhteellisuudentajua siis, kiitos.

Olenko sanonut, ettei minulla olisi perussairauksia? Ehkä juuri sen takia tämä sairastaminen ottaa koville, kun olen kroonisesti sairas (vaikka asia ei sinulle kuulu).

Ap

Vierailija
16/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Immuunikato KORONA piiiikki tuhotauti. Se syö immuunia siksi väki rykii jatkuvasti, hengästyy, ei ole kunnossa, su9net tukkeutuu, syöpiä lisääntynyt..yms. Ikävää

Nuo oireet johtuvat sairastetusta koronasta, joka on siis autoimmuunisairaus, ei flunssa.

Vierailija
17/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on parasta lääkettä sairauksiin, mene töihin ota työ vastaan.

Vierailija
18/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla samaa. Koska kuumetta ei ole, työterveyslääkärin mukaan olen työkuntoinen, vaikka yskin keuhkoni pihalle. Asiakkaat varmasti myös arvostavat työntekijää, joka yskii jatkuvasti.

Minulle vieras lääkäri sanoi työterveydessä, miten töihin pitää mennä, jos kuumetta ei ole. Sanoi, että ainoastaan puhetyöläisen kohdalla voimakas yskä ja äänen menettäminen voi olla este työnteolle. Sanoin, että no se tässä onkin, kun olen puhetyössä. Ei kuunnellut. Menin sitten töihin, yskin hirveästi ja ääni katosi kesken työpäivän. Eipä siinä voinut työpäivää jatkaa loppuun, kun puhetta ei tullut.

Vierailija
19/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkiproteiini on pahalla päällä. Käy kuvissa. Koko vartalo magneetti 

Vierailija
20/36 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti joskus nuorena flunssa kolme kuukautta ja yskin koko ajan se oli yhtä helvettiä.Lima jäi vielä kurkkuun jumiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä