Mitä olette suunnitelleet syövänne ja juovanne uudenvuoden aattoiltana?
Perinnettä vaalien nakkeja ja perunasalaattia sekä juomaksi kuoharia?
Kommentit (38)
Tortilloja ja sen jälkeen herkkuja, makeaa. Kilistellään pommacilla.
Kierrellään olusilla ja nautitaan tapaksia.
Tänä vuonna ollaan aattona miehen kanssa kaksistaan, joten teen alkuruuaksi jonkin keiton ja pääruuaksi paistan pihvit. Jälkiruokakin on vielä mietinnässä. Uudenvuodenpäivänä laiskotellaan ja mennään nakki ja perunasalaatti -tyyppisellä linjalla jokainen omaan tahtiinsa.
Meillä perinteisesti nachovuokaa. Ruokajuomaksi vettä ja mies ottaa ehkä yhden oluen.
Kirkkoaukiolle mennään cava-pullon ja viinirypäleiden kanssa perinteiseen espanjalaiseen tapaan. Toiveet ovat AINA toteutuneet, jos rypäleet on saatu syötyä.
Risottoa ja kuhaa. Ruokajuomaksi valkoviiniä ja myöhemmin illalla Proseccoa. Iltapalaksi teen itse pellillisen lihapiirakkaa ja perunasalaattia.Joulusta jäi vielä pikkuleipiä ja torttuja aion paistaa. Jälkkäriks teen suklaafondant ja vaniljajäätelön jäätelökoneella. Meillä otetaan perinteisesti aamupäivä skumpat läheisessä bistrossa.
En mitään. Rupeen seiskan maissa nukkumaan
Enpä ole suunnitellut vielä mitään. Lounaaksi riittää makaronilaatikkoa jota juuri söin. Kaapissa on perunoita ja jonkinlaisen salaaatin ainekset, jotain proteiinia sitten kaveriksi. Vois tehdä vaikka nakkikastikkeen.
Varmaan tässä lääkkeitä pitää syödä ja kuumia juomia juoda jos ne vaikka auttaisivat flunssaan.
Lasten ja miehen toiveesta jälleen meidän perinteinen nakit, ranskalaiset ja perunasalaatti! Tuo onkin kyllä vuoden ainut päivä, kun nakkeja ja ranskalaisia syödään, joten se sallittakoon :) On helppoakin. Lisäksi meillä on ollut sellainen "dippilautanen" jossa viinirypäleitä, porkkanaa, kurkkua, lihapullia ja leipäjuustoa ja tällä setillä mennään tänäkin vuonna.
Meilläkin perinteikkäästi tortilloja
Meille tulee hyvä ystäväpariskunta tänä vuonna illaksi ja yöksi. En ole yleensä mikään fiinistelykokki, paremminkin fiilistelysellainen, mutta eläkkeelle vastikään jäätyäni olen hurahtanut kokeilemaan jos vaikka minkälaisia reseptejä.
Valitsin nyt klassikkoteeman. Alkuruokana Waldorfin salaatti, pääruokana beef Wellington ja Hasselbackan perunat, jälkiruoaksi kahvi ja pavlova.
Waldorfissa oikaisen ostamalla majoneesin valmiina, Wellingtoniin saa kelvata kaupan voitaikina, pavlovakaan ei ole oikeaoppineen, kun käytän valmista marenkipohjaa. (Eikä perunatkaan ole itse kasvatettu, heh.) Mutta pääasia että viihdytään.
Ja vuosi aloitetaan seuraavana aamuna kaurapuurolla ja marjoilla, munilla ja pekonilla.
Pizzaa, pasteijoita ja sipsejä, muutama olut ja siideri löytyy meidän pöydästä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tässä lääkkeitä pitää syödä ja kuumia juomia juoda jos ne vaikka auttaisivat flunssaan.
Millaisia lääkkeitä ajattelit?
Suosin ennemmin luontaisia aineita kuten c-vitamiinia, jauhe on hyvä. Auringonhattu-uutetta, Propolista, Carmolista, marjoja, kasviksia...
Pikaista paranemista 🙂
Vierailija kirjoitti:
Kirkkoaukiolle mennään cava-pullon ja viinirypäleiden kanssa perinteiseen espanjalaiseen tapaan. Toiveet ovat AINA toteutuneet, jos rypäleet on saatu syötyä.
Pari vuotta sitten vietimme uudenvuoden aattoa juurikin espanjalaisella kirkko-aukiolla ja täytyy sanoa että tuntui erittäin typerältä syödä noita viinirypäleitä. Hirveä teknojumputus torilla ja ei mielestä mitenkään juhlallista juoda skumppaa kertakäyttö mukeista ja ahmia viinirypäleitä. Ehkä ensi vuonna taas Espanjaan kun siellä on asunto mutta juhlin tyylikkäämmin.
Vierailija kirjoitti:
Perunasalaatti ja nakit nyt ei.On työ aamu ja muutenkin nyt riitti epäterveellinen ruoka
Mä aloitan sen 1 päivä :D
Mä en pidä perunasalaattia epäterveellisenä. Kokeilen varmaan laittaa kaurafraichea, kun sellaista sattuu olemaan jääkaapissa, kevytmajoneesin lisäksi, mutta ei kermaviilikään nyt niin pahaa olisi. Voisi kokeilla tehdä jotain kasvispyöryköitä tai ehkä tosiaan tortillojakin.
Muuten kans ajattelin pysyä enempi "kaidalla tiellä" joulun herkuttelujen jälkeen, mutta saa nähdä. Ja joo suurimmalla osalla ei pienet herkuttelut haittaa, mutta itse haluaisin pudottaa painoa ja olen huomannut, että kun on ollut kaikenlaista pikkujoulua, risteilyä, ravintolaruokailua yms ollut niin kyllä niistä kertyy ylimääräistä energiaa liikaa, vaikka suurimman osan aikaa söisikin fiksusti.
Perunasalaatti ja nakit nyt ei.On työ aamu ja muutenkin nyt riitti epäterveellinen ruoka