11-vuotias lapsi on ihastunut luokkalaiseensa, mitä teen?
Kommentit (55)
Olin umpi-ihastunut eskarilaisena toiseen eskarilaiseen!
Ap:lla on outo käsitys ihastumisesta. Ihan minkä ikäinen vain voi ihastua.
Vierailija kirjoitti:
Et mitään. Asia ei itseasiassa kuulu sinulle pätkääkään. Fiksumpi lapsi pitäisi asian omana tietonaan.
Mitäs epäfiksua on kertoa ihastuksestaan? Maailman ihanin ja positiivisin asia lapsuuden ihastukset. Luulen ja toivon, että aloitus on provo. Ei kukaan nykyvanhempi ole noin pihalla.
Päivähoidossa 4 v:t ihastuivat toisiinsa ja päättivät mennä isona naimisiin. Niin se vain elämä (eri eskari) lopulta vei erilleen 😄
Vierailija kirjoitti:
Päivähoidossa 4 v:t ihastuivat toisiinsa ja päättivät mennä isona naimisiin. Niin se vain elämä (eri eskari) lopulta vei erilleen 😄
traagista
Vierailija kirjoitti:
Anna kondomeja
Mieluummin ehkäisyvaahtoa apteekista.
Tuntuu paljon paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Anna kondomeja
Ja persereikärasvaa.
Minulla oli ihastus 5- vuotiaana. Liian nuoriko? Kai sitä saa ihastua milloin vain. Ihastuminen ei tarkoita, että sen eteen pitäisi tehdä jotain.
Ihastuminen on kaikin puolin ok, mutta yökyläilyyn hän on vielä liian nuori. Ei kannata puuttua mitenkään, jos näkevät toisiaan vain päivisin.
Eikai asia sinulle kuuluu. Ihastukset tulee ja menee ton ikäsenä. Tällä viikolla se on jok luokkalainen, seuraavalla viikolla se onkikilpailut kpop tähti, sen jälkeisellä viikolla simba leijona kuninkaasta, sen jälkeen tulee rinnakkaisluokan poika jne.
Olet melko outo, jos tuo on sinusta jotenkin väärin. Olet kieroutunut.
Olin alle kouluiän. Leikin tuolloin useasti poikien joukoissa ja tietysti sain kutsun synttäreille missä oli vain poikia. Saatiin juoda limonaatia pilleillä ja syödä kermakakkua. Oli hienoa!
Muistan tykänneeni Terosta, koska sillä oli pisamia ja kuparin väriset hiukset. Hän ei pitänyt minusta. Minusta pitivät hymypoika, jonka nimi oli Pasi? Vai oliko Jari? Ei jaksa muistaa, mutta kuvat taitaa olla vielä tallessa. Ennen ei saatu lahjapusseja, mutta valokuvan saattoi saada.
Vierailija kirjoitti:
Anna kondomeja
Ja liukkaria!
Kyllä aikuisen on ihan hyvä seurata mihin tuommoinen ihastus on menossa.
Muhun ihastuksissa ollut poika toi mulle päivittäin karkkipussin. Ihan tyytyväisenä otin vastaan ja mällystin namusiani. Parin viikon päästä sitten opettaja ihmetteli, että miten mulla on koko ajan karkkia ja kun eihän koulussa saisi olla ollenkaan. "veeti tuo" - sen jälkeen alkoi "vyyhti" aueta. Veeti sai istua mun ja kavereiden lähellä, kun me nassutettiin namusia. Veeti oli onnellinen, mä + me oltiin onnellisia ja sitten tuli aikuiset ja pilas kaiken.
Loppu karkin tulo ja mun piti vielä pyytää Veetiltä anteeksi. En vieläkään tiedä miksi. En mä siltä mitään pyytänyt, hän toi. Meillä oli harvinaisen selvä juttu menossa.
Jälkeenpäin äidin kanssa ihmetelty, että Veetin vanhemmat eivät huomanneet, että poika osti ison pussin karkkia päivittäin. Mistä sen ikäisellä oli niin paljon rahaa..? Eikä he kuulemma olleet moksiskaan, kun asia ratkesi. Nauroivat vaan silleen voi voi ja tuon ikäisten ihastukset.
Veeti toimitti myös viikonloppuna karkit kotiovelle. Mitähän sille nykyään kuuluu?
Meiltä kysyttiin koulun terveystarkastuksessa tuon ikäisinä että joko on seurustelukumppania ja onko ollut jo seksiä. Annettiin reppuun mukaan kondomeita ihmeteltäviksi sekä semmoinen pikkuvihko, jossa kerrotaan tissien ja karvojen kasvusta, seksistä, ehkäisystä ja itsetyydytyksestä.
Aattele, ap, että joissakin kulttuureissa 11v voi olla jo naimisissa ja äiti!
Vierailija kirjoitti:
Mun molemmilla pojilla oli jo 5-vuotiaana kihlaus. Kouluikä vei sitten nuoret parit erilleen, ja sen jälkeen on ollut sitten hiljaisempaa sillä rintamalla.
Mitä ihmettä, Ap?! Ala-asteikäisten ihastumisiahan on ollut maailman sivu :) Itse olin 7-vuotiaana ihastunut yhteen luokkakaveriini, eikä se haitannut yhtään, että hyvä ystäväni oli iskenyt silmänsä samaan poikaan :D Yhdessä tämän kaverini kanssa sitten salaa supisimme, miten kiva ja söpö se poika on!
Meidän luokan tytöt oli jo tuossa iässä menettäneet neitsyytensä, osa heistä ensimmäisissä ja jopa toisissa vakavissa parisuhteissaan (tämä 2000-luvun alussa). Itse olin kiusattu ja elin incel-tyttönä 18-vuotiaaksi asti ennen kuin pääsin vihdoin neitsyydestä :( Ja siitäkin meni 30v asti ennen kuin löytyi parisuhde :(
Antakaa lastenne olla IHMISIÄ tunteineen! Jos vanhempi kieltää kaiken normaalin niin lapsesta tulee syrjäytynyt omassa ikäluokassaan. Sitten on turha ihmetellä miksi on niin paljon lapsettomia ja naimattomia nelikymppisiä! :(
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikuisen on ihan hyvä seurata mihin tuommoinen ihastus on menossa.
Muhun ihastuksissa ollut poika toi mulle päivittäin karkkipussin. Ihan tyytyväisenä otin vastaan ja mällystin namusiani. Parin viikon päästä sitten opettaja ihmetteli, että miten mulla on koko ajan karkkia ja kun eihän koulussa saisi olla ollenkaan. "veeti tuo" - sen jälkeen alkoi "vyyhti" aueta. Veeti sai istua mun ja kavereiden lähellä, kun me nassutettiin namusia. Veeti oli onnellinen, mä + me oltiin onnellisia ja sitten tuli aikuiset ja pilas kaiken.
Loppu karkin tulo ja mun piti vielä pyytää Veetiltä anteeksi. En vieläkään tiedä miksi. En mä siltä mitään pyytänyt, hän toi. Meillä oli harvinaisen selvä juttu menossa.
Jälkeenpäin äidin kanssa ihmetelty, että Veetin vanhemmat eivät huomanneet, että poika osti ison pussin karkkia päivittäin. Mistä sen ikäisellä oli niin paljon rahaa..? Eikä he kuulemma olleet moksiskaan, kun asia r
Älä viitsi keksiä tarinoita. Mene vaikka takaisin ylikselle, minne kuulut.
No et puutu asiaan. Anna lapsen elää edes hetki ihan itse omaa elämäänsä ja oppia tärkeitä elämäntaitoja omien tunteidensa kautta.