Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAMAATUSKAT-05** viikolla 9

27.02.2007 |

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan saa pinoa aloitetuksi:O(. Ylihuomennahan voitaskin sitten aloittaa maaliskuun pino, jos näin on vähän pinoutujia..Meinasin tänkin pinon aloittaa tyyliin " Lokamaatuskat-05 Ti-Su" , mutta kuulosti liian hauskalta tähän hätään, heh.

Ois ollut kiva jos oisi joku yksinäinen sielu vaivautunut vastaamaan ystävägalluun *vink, vink*, kun nyt jo aattelin uutta G:a laittaa..koskien syömisiä, taas! Eli millaiset eväät teillä on aamiaiseksi ja iltapalaksi? Meillä kun ei noi puurot oo enää uponnut aikoihin, niin joutuu aina raapimaan päätään, että mitä antaisi milloinkin. Viiliä ja jugurttia menee jos on mennäkseen, ihan päivästä riippuu, hedelmistä banaani ja omena maistuu ja sitten ihan voileipä, varsinkin maksamakkaralla!(ja ainaskin se maksamakkara siitä päältä). Sitten juo vielä pullollisen velliä. Meillä on toi syömishomma muuteskin kyllä välillä vähän hujanhajan, kun tulee annettua makupaloja joka kerta keittiössä kääntyessä..Kuinkahan siitäkin tavasta osaisi päästä eroon, ihmettelee eräs pölvästi.

Hurjaa aatella, että ylihuomenna tosiaankin on Jo maaliskuu!! Eli siis kevät..Ihanaa, kun tää kaamos alkaa jo helpottaa, ja aamuisin on jo tosi valoisaa koululaisten heräillessä ja illallakin näkee ulkona muutakin kun pimeyttä.

Milohan on ollut kovin harvasanainen( on siis sanonut kokonaista yhden sanan), niin tänään yllätti äidin totaalisesti kaupassa..Juttelin tuttavani kanssa, niin Milo paijas mua hihaan ja sanoi monta kertaa " äeti" ! Ihan olin liikuttua, kun kuulosti niin herttaiselta..Yritin sitten myöhemmin, että sano äiti, niin pyh ja pah, hymyili vain kauniisti:O). Taitaa vain olla kuin suomalainen mies yleensäkin; ei pahemmin puhu eikä pussaa..Vaikka pussaamista kovasti yrittää, ja suu auki lähestyy äidin kasvoja.

Tällä viikolla on töitä ihan hirveesti, ja ekan kerran jäävät penskat keskenään kotiin reiluksi kolmeksi tunniksi..Vähän hirvittää, mutta onhan noi meijän isot jo melkein aikuisia, niin uskon heidän pärjäävän, paitsi jos Milo täräyttää tortun pöksyyn, niin täällä varmaan vedetään pitkää tikkua, kuka korjaa potin.

Nyt on lähdettävä hakemaan kolmosta ja sen suksia kotiin koulusta, sikäli mikäli saan sukset survottua mun autoon, huh. Muussa tapauksessa hiihtää kouluun (ja kotiinkin) kesät talvet..

Huisin hauskaa viikon jatkua, ois kiva kuulumisia lueskella...

Voikaa hyvin ja pysykää terveinä!

Truutta ja Milo

Vierailija
2/20 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta tosiaan pinomme aika hiljainen nykyään että pitäiskö tosiaan jatkaa kuukausipinolla....

Triuden gallupeihin:

YSTÄVÄT suurin osa tällä hetkellä ovat ' lapsellista' sorttia, vähemmän ehtii/tulee tavattua lapsettomia ystäviä. Tosin tulevana lauantaina pidän ne tyttöjen bileet ja ajatuksena juuri se että samaan pöytään istuu nyt ystäviä joita en kovin usein näe ja myös niitä joita näen useammin. Meitä on 8 ja ruoka tuodaan pöytään by me ja siinä sitten sapuskoidaan ja nautitaan viiniä ja seurustellaan.

AAMU/ILTAPALA meillä menee kans vaihtelevasti aamupalaksi tetrapuuroa tai jugurttia. Iltapalana annan puuroa. Välipalana menee juggea, viiliä, leivänpalasta, kurkkua mitä lie. Meidän poika on vaan niin kranttu ruoan suhteen sekä varsinainen silkkikurkku...että ykä tulee jos on isompia paloja. Ruokailu on tätänykyään sitä sun tätä, hampaat ilmeisesti tekee kipeää...tai jotain.

Miltsu piti ihan selvästi valttikorttia taskussaan ja ajatteli sopivan paikan tullen räväyttää sanallisen arkkunsa äiteelleen...hyvähyvä!

Jaaha enpä näköjään saakaan olla pidempään koneella, mies huutaa jotain...got to go...ja muutkin linjoille pliide!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt oli pino valmiina, nin olihan se tultava tänne kuulumisiaan kirjottelemaan :)

Eipä meille kyllä mitään ihmeitä kuulu...

Nuhassa ja yskässä olen ollut poikien kanssa muutaman päivän. Kuumetta ei onneksi ole ollut ja nyt aletaan vissiin olemaan jo toipumaan päin.

Terveenä saatas nyt pysyäkkin, kun se " eräpäivä" alkaa olla senverran lähellä. Viikko olisi lasketulle ajalle.

Miehellä alkaa ensiviikolla talviloma... KYLLÄ ODOTAN!!!

Tai oikeestaan sillä on huomenna vapaa ja sit to ja pe enää töitä :) perjantainakin pääsee jo komelta päivällä töistä :)

Meillä menny vähän nihkeeksi tuo syöminen! Ennen aina niin pohjaton kaivo täyttyykin nyt jo pelkästä ruoan näkemisestä... Siis ekana huudetaan sen lautasen perään ja sit kun se tulee siihen hollille niin ei kelpaakkaan. Ja sit kaikkei kivointa olis heitellä sitä ruokaa vaan lattialle koiralle... Ja siitä tää äiti ei tykkää!!! Kaikki äidin leivät ja mitä ikinä äidin/isin/veikan lautasella olisikaan kyllä kelpaisi...

Koira olikin mökillä yhden yön yli miun vanhempien kanssa ja ikävä tuli sitä mein " imuria" . Että sai kontata niitä muruja sun muita puhistelemassa syömisten jälkeen...

(Osaa taas tää äiti arvostaa tuota karvasta jälkienkorjaajaa;) )

Ystävistä... Lähinnä nuo tuppaa noita " lapsellisia" nykyään olla. Osa uusia ja osa vanhoja ystäviä. Muutamat hyvät ystävät kyllä toki samalla lailla kuvioissa kun ennenkin... siis ennen lapsia. Mutta osa on kyllä sitten jäänyt ja ei pidä enää juurikaan yhteyttä :( Näistäkin valtaosa muuttanut toiseen kaupunkiin tms.

Mutta nyt tää lähtee nukkumaan... kello jo senverran paljon.

t. K@tju

Vierailija
4/20 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kyllä kieltämättä tuo Ti-Su pino ollu hieman huvittava! :D

Ystävistä sen verran, et suurin osa on lapsellisia, aktiivisesti en ole yhteydessä kuin yhden lapsettoman kanssa. Suurin osa on vanhoja kavereita, mutta on tämä äitiys tuonut muutaman lisää! Todella paljon vanhoja kavereita hävisi pimun myötä, yritin jonku aikaa pitää yhteyttä mut ku se kävi niin yksipuoliseksi ni enpä oo enää jaksanu...

Siinä gallupissa tais olla jotain kysymystä piirteistä tai jotain... öööö... Pidän itseäni hyvänä ystävänä ja sanoisin että mua pidetään hyvänä kuuntelijana. Itse arvostan ystävissäni luottamusta, ettei meidän väliset asiat leviä muualle.

Aamu- ja iltapalana meillä syödään puuroa. Tyttö on tykästyny niihin Elovenan pusseihin mustikka-vadelma-omena joka vaa sekotetaan kuumaan veteen ja annetaan olla hetken aikaa. Sen kanssa juodaan maitoa.

Meilläkin on nuo välipalamussuttelut menny ihan liiallisuuksiin kun pimu on aina kiljumassa itelleen jotain jos erehdyt menemään edes keittiön suuntaan. Juustosiivuja vähän väliä, rypäleitä, maissinaksuja, rusinoita aina tuo ois jotain mussuttamassa. Täytyy yrittää jotenki vähentää...

Siitä puheen ollen nyt nopeesti jääkaapille ennenku pimu herää päikkäreiltä! Heissulivei!

Vierailija
5/20 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tuli ihan kylmät väreet, kun luin K@tjun viestiä, ja enää on vain viikko!! laskettuun aikaan, hui kun ihanaa.. Tuuthan sitten kertomaan uutiset tännekin pinoon, että päästään " nuuskimaan" vauvan tuoksua?

Tänään on muka vapaa päivä, kun ei töihin tartte mennä, mutta tää päivä onkin taas ajurin hommaa täynnä; eskari ja nelonen viety ja haettu, kolmonen noudettava uima-reissulta neljän mailla, kakkonen heitettävä ekaan riparitapaamiseen viideksi ja haettava kotiin seiskalta...Että tosi vapaalta tuntuu juu.. Sitten hokasin, että mulla on jäkärissä kuohukerma-purkki, jonka eräpäivä ois huomenna, joten aattelinpa sitten käyttää sen niin viisaasti, että töräytänpä täytekakun! Mietin ensin, että minkähän kunniaksi, mutta sittenpä keksin, että tietysti Kevään!!! Onpa sitten kevätkausi korkattu ihan virallisesti!

Eilinen ilta oli menny lapsilla ihan jees, mutta tietystihän Milo sen tortun täräytti, ja mitä tekivät lapsenvahdit??? Hah, odottivat, että iskä tuli kotiin ja hoisi homman..Ei vissiin palkka sisältänyt likasen työn lisää..No, onneksi ei ihan heti mun lähdettyäni ollu kakkinu, vaan vasta n.puolisen tuntia ennen, kuin oli sovittu iskän saapuvan kotiin..

Annoinpa muuten toissa päivänä Milolle xylitol-purkkaa puolikkaan palan, ja hitsin hitsi, sehän osasikin syödä ja jauhaa sitä, eikä ees nielassut! Onko muilla syöty purkkaa?

Pähkis, Pähkis, mihnä sie oot??? Huhuilen edelleen kaikkia muitakin maatuskoja, että meiän ei ihan oikeesti tarttis siirtyä " kuukautis" -pinoon..Sitten kait on jo sama lopettaa koko touhu, jos ei mielenkiintoa saaha pidettyä yllä..

Kuinkahan Siljan masu-vaavi kasvaa? Jokos sulla oli se ultra ja paljonkos muuten ne sykkeet olivat? Enpä ole utelias, mutta kuitenkin...

Jokos ootte kevätpukuja katselleet? Haalaria vaiko 2-osaista aattelette? Meillä saattaa hyvinkin sopia tuo viime syksyinen puku, ja kävelykengät ostinkin jo joulun jälkeisestä alesta.

Ei vainen, tarinoinnin lopettaa nyt tämä nainen, onhan pino vähän laihanlainen, mutta kuitenkin maatuskamainen..hehheh:O).

Iloa päivään!

Trutti

Vierailija
6/20 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti jää vähempi aikaa roikkua koneella, kun on vauvakin talossa! Annettakoon laiska pinoutuminen mun kohdallani ainakin anteeksi.. ;)

Kiukuttelut vauvan vuoksi ovat loppuneet *koputtaa puuta* ja Jenna ymmärtää jo ettei äitin syliin voi hyppiä kun imettää/syöttää pullosta/vauva muuten vaan makaa sylissä. Muutamat kerrat se veti melko kasan herneitä nenuun kun ei saanutkaan tehdä mitä halusi ja kiellettiin..

Ilta ja aamupala: meillä mennään puuroilla.. aamuisin Elovena hetki-puurojauheesta tehtyjä tai sitte sitä 1vuotiaille ja siitä ylöspäin tarkotettua Nestlen hedelmäpuuroa jossa on ruista tms. Iltaisin teen joko itse puuron ja välillä on tullut lipsuttua kaupan valmistetroihinkin kun tuntuu ettei ole aikaa ja käsiä tarpeeksi..

Päivisin tyttö ei saa ' makupaloja' , vesimuki on kovassa käytössä ja oon antanut juoda niin paljon kuin haluaa. Jatkuvasti sillä jano onkin kun riehuu pitkin kämppää edestakas. :) Meillä ei siis vieläkään kävellä..

Kevätvaatetuksesta: Ostettiin aiemmin talvella Lassie Tec-haalarit ja ovat kyllä ihan liian kuumat kun ilmat lämpenee joten hakusessa on 2-osainen asu jossa housut olis mallia haalarit. En vaan ole vielä törmänny mieleisiin, pitänee joku päivä lähteä ostoskierrokselle. Samoten kengät on kohta hankintalistalla, kuoman koko 21 alkaa vaikuttaa piakkoin liian pieneltä..

Ystävägalluppiin: en muista mitäs siinä tarkalleen kysyttiin mutta melko moni lapsellinen kaveri on sitten miehen ja mun tuttavapariskuntia eli ei varsinaisia ystäviä pitkän ajan takaa. Lapsettomien kaverien kanssa on vähempi tullut oltua tekemisissä vaikka edelleen ne parhaimmat tosikaverit löytyy sieltä ja mm. paras ystäväni on lapseton. Hyvin on suhtautuneet kuitenkin mun ' mammauteen' ja edelleen pidän yhteyttä ja pyrin näkemäänkin heitä välillä :)

Vauva (nyt jo ruhtinaalliset 2,5vk :) tuhisee omassa äp-kopassaan ja taisi Jennakin rauhoittua päikkäreille, joten taidanpa itsekin mennä hetkoseksi makuulleen kun mieskin on salilla.

-Henna ja tytöt-

Vierailija
7/20 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valvon ja oottelen miestä kotiin, tutun autoa meni korjaamaan yheksän pintaan. mä täällä tooosii harvoin käyn kirjottamassa mutta tosi kiva lueskella silloin ku joutaa niin muiden kuulumisia. meillä vauhti päällä tyttösillä aamusta iltaan!

käytiin eilen illalla kävelyllä ja nuorimmainen (1v 4kk) käveli suurimman osan matkasta, ainakin reilun kilometrin! ja suuttui kun yritin rattaisiin nostaa!! eikä tahti hidastunut ollenkaan. isosisko oli jo siihen aikaan väsynyt kun ei ollut nukkunut päikkäreitä ja halusi istua rattaissa...iskän kans naurettiin meijän pikkuiselle. huudon kanssa tultiin sisälle kun ulkona oli niiin kivaa! ja koirista tykätään ihan mielettömästi, ei vielä taija uskaltaa itelle hankkia kun koiraparka joutuisi juosta kokoajan karkuun meijän tytyä. " HAU HAU" onkin melkein ainut sana mikä tulee!

syömisestä; aikalailla kaikkiruokainen ja helppo saada tyttö syömään. tänään pisteli jopa ite haarukalla pitsan palasia menemään. Ja kaikkea pitää saada mitä muutkin syö!

sais jo ilmat alkaa lämpenemään ja pystyis olemaan kauemminkin ulkona. Tytöt on niin energisiä että niille ei parin tunnin ulkoilu riitä...ja äitikin tarkenis ulkona olla kauemmin! =) vaikka enään ei varpaitakaan palella kun ostin cittarista tarjouksessa olevat reiman talvikengät.

kyllä tuo aika menee niin nopeaa kun vauva jutut alkaa olemaan takanapäin ja tyttö kasvaa vauhdilla! aika itsenäisesti tytöllä isosiskon kanssa leikit sujuu ja äitikin voi välillä istahtaa lehden pariin.

Aurinkoisia kevät päiviä kaikille!

Vierailija
8/20 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih suokaa anteeksi laiskanlainen pinoutuminen! Töitä oon tehny yllättäen vähän enemmän, eikä oo tullu edes avattua konetta kotona, kun duunissa joutuu istumaan tietsikalla ihan tarpeeksi. Ja jos vielä hiukan saa selittää, niin eilen tulin rustaamaan muutamankin rivin, ja arvatkaa vaan häviskö se teksti jonnekin avaruuteen!? Grr! Annoin piut paut koko rakkineelle, kun en ehtiny siihen hätään alottaa koko hommaa alusta. :/

YSTÄVISTÄ ootte rupatelleet. Mulla on paras ystävä kulkenut matkassa kouluajoista asti. Paljon on yhdessä koettu, ja paljon ois voinut jättää kokematta.. heh. Oikeestaan mulla on useampikin ystävä, joiden kanssa on tunnettu +-20 vuotta, kaikki erityyppisiä ihmisiä, mutta niin ihania persoonia! Näin aikuisiällä oon saanut muutaman uuden ystävän lähinnä töiden kautta. Ja kaikilla on lapsia.

Ystävyydessä on tärkeintä täydellinen luottamus ja rehellisyys. Samanlainen huumorintaju on myös ihan parasta! Oon todella kiitollinen ja onnekas, että oon saanut niin monta ihanaa ihmistä elämääni rikastuttamaan! Eläköön ystävyys! :)

Ilta- ja aamupalana meillä menee usein pullollinen velliä (lähinnä iltaisin), mutta tyttö syö yhtä mielellään puuroa, leipää, juustoa, kinkkua, kananmunaa, jugurttia, viiliä, jne. kaikkkea mitä muutkin. Välipalana menee myös jotain edellisestä listasta.

Meillä on sääntö, että syömisten kanssa ei vaelleta ympäri kämppää. Turhat naposteltavat jää usein ottamatta, koska sit pitäisi jäädä keittiöön pöydän ääreen syömään. Ainahan tuo tyttö ruinaa ja kerjää, mutta oon pysynyt tiukkana. Niin ja sama sääntö koskee siis isompiakin sisaruksia.

Sit mulla tuli mieleen tämmönen G: Juoko teitin taaperot mehuja? Jos, niin mitä mehua ja kuinka usein? Mä en oo antanut kuin kerran reissun päällä maistaa pillimehua, eikä oo tullu tarvetta kotonakaan antaa. Janojuomana meillä on yleensä vain vesi. Tää tiukkis ajattelee pienten hampaita.. No saahan noi isommat välillä mehuakin, mutta ei todellakaan aina kun pyytävät. Mites muilla?

Hui, kellohan on jo vaikka mitä! Mun on mentävä ruuanlaittoon, eskaria hakemaan ja sit jo pian töihin! Heipat maatuskoille!

Pähkis :)

Vierailija
9/20 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ollut pari päivää pojan kanssa kahdestaan kun mies työmatkalla. Tänään tulee kotiin.

Gallupeihin:

KEVÄTPUKU luulen että meillä mahtuu myös syksyinen välikausihaalari vielä tämän kevään, kosteussuojapuku (Jonathan). Kumisaappat pitää toki ostaa koska ne jotka aikanaan ostin eivät pysyneet jalassa ja möin ne pois kirpparilla.

PURKKA ei olla kokeiltu, poju kun ei juurikaan osaa pureskella niin menisi varmaan suoraan kurkusta alas ja sitten laatoitus perään. Jossain vaiheessa voisi kokeilla että kuinka käy.

MEHUT ei osaa meidän poika pilliä imeä, joten laihaksi on jäänyt mehujuonnit. Kerran kokeilin sitä sellaista mustikka jugurttijuomaa joka samanlaisessa pillitetrassa, muttei se tajunnut mitä pillillä tehdään. Vesi menee janojuomana jostain ihmemukista (josta suurin osaa kuitenkin aina päätyy johki mualle kun suuhun).

Kertokaas onko teistä kukaan käynyt Tukholmanristeilyllä taaperon kanssa? Tässä pohdin kovasti että lähtiskö ensi viikolla kaverin ja hänen pojan kanssa vaiko en. Hieman askarruttaa hyttien siisteys, miten poju malttaa nukahtaa hytissä, mihin vaunut mahtuu, miten päivä Tukholmassa menee jne jne. Tosin parempi ois tietty ettei murehtisi/miettisi etukäteen vaan menisi...mutten ole sellainen... .

Miten mulla onkin perjantaifiilis tänään, täytyy yrittää muistaa ettei huomenna vielä ole bileilta.

Juu mutta nyt täytyy yrittää saada pientä kaveria päikkäreille, sitten on vielä yhdet puistotreffit tänään illalla.

Vierailija
10/20 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en kyl oo ruotsinkielentaitoinen, mutta kuulosti ihan porkkanalta jotenski...(romi, menikö oikein??)

Ihanaa, kun uhkailu, kiristys ja lahjonta on tehonnut maatuskoihin, ja saatu pinoa pidettyä pystyssä..kiva, kiva.

Romssu; mähän oon lasten kanssa risteilly " hullun" lailla, ja jos minkäikäistä ollut mukana.Näähän on siis aivan mielipide-juttuja, mutta jos Siljalla oisitte menossa, niin ei kun matkaan, mutta itse en sitten taas Vikingillä lähtis:O(. Oon jättänyt niitä ilmaisristeilyjäkin käymättä, kun en kertakaikkiaan tykkää Vinkkarista yhtään;ne laivat on niiiiiiiiiiiiiin vanhoja ja tunkkasia, hytit pieniä, leikkipaikka ihan kälynen ja mikä eniten raivostuttaa, niin se kun kaikki on aina eri kannella! Rattailla kun joutuu kuiteskin liikkumaan, niin ravintola on kannella X, leikkipaikka kannella Y, kauppa kannella Z ja hytti A:ssa ja hisseihin ei mahdu milloinkaan, kun ne on aina täynnä jotain punaniska-ukkoja kaljamahoineen, kun eivät vaivaudu kulkemaan portaita.

Siljalla taas on niin mukavan helppoa kulkea rattaidenkin kanssa, kun kävelykadulla on melkein kaikki " aktiviteetit" , ja hissitkin on suurempia kuin Vinkulla, hytit on ihan tilavia ja siistejä, leikkihuoneessa on pikkusille oma pallomeri ja mopoja, autoja jne. Vikingin eduksi laskettakoon se, että sieltä on kävelymatka Tukholman keskustaan, kun taas Siljalta pitää mennä tunnelbanalla tai busalla.

Mutta toinen tykkää toisesta, ja toinen ei:O).

Mehän lähdetään kahden viikon päästä Siljalla, ja silleen erikoinen reissu, että ukkeli lähtee matkaan myös ja teinit taas jää kotiin. Yleensä olen noi risteilyt tehnyt lasten kanssa keskenään, ja hyvin on mennyt ja kivaa ollut. Piristää kummasti tommonen " miniloma" .

Meiän isännälle on iskenyt prätkäkuume! ARGH!! Ei yhtään ymmärrä, miksi mä olen tommosta peliä vastaan..Hitto, ei kai sillä ala joku viidenkympin villitys 8 vuotta etukäteen, mä en kestä...

Mehugalluun; meillä noi muut penskat juo mehua ihan liikaa, mutta Milo on säästynyt siltä kyllä.Saunajuomana on vesi, ja muuten on aika vähäjanoinen, ruuan kanssa juo maitoa yleensä. Pillillä juominen onnistuu tosi hyvin, paremmin kuin nokkamukin käyttö ja ihan tavallisesta lasistakin juo, kuten myös pullon suusta, jos hiilihapotettua lähdevettä joskus maisteleepi.

Töitä onkin taas tänään ja huomenna ja lauantaina..Välillä se lähteminen sinne tökkii ja pahasti, mutta kyllä kuiteskin jaksan paremmin olla kotonakin, kun oon ollut ihmisten ilmoilla muutaman tunnin.

Tämä tältä erää, taidan tulla illalla vielä vilasee ennen unia, onko uusia juttuja ilmaantunut..hope so!

Hauskaa loppuviikkoa!

Truttendaali

Vierailija
11/20 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli päädyimme nyt ystäväni kanssa että mennään Siljalla sinne Tukholmaan ja huhtikuussa.

Saako sinne hyttiin lapselle sängyn? Entä onko siinä tunnelbanassa sama mentaliteetti kuin meillä että ilmaiseksi voi rattaiden kanssa mennä vai maksaako?

Missä ravintolassa kannattaa laivalla syödä? Lähinnä missä on helppo olla lasten kanssa? Poju nyt varmaan vetää purkkisapuskaa mutta oisko se buffet josta voi kenties hänkin jotain syödä?

Kerro joku kiva kahvila/ruokapaikka Tukholman keskustassa jossa voi sitten päivällä levähtää ja syödä (lapset ja aikuiset)?

Kysyn taas lisää jos/kun tulee mieleen. Nyt tuo pikkuheppu heittelee lelujaan/kirjojaan alakertaan kaiteden välistä, joten keräyshommiin.

Vierailija
12/20 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä Romille; Hyttiin saa kyllä lastensängyn, mutta itse en oo koskaan ottanut, kun ne alapetit saa vierekkäin, niin siihen mahtuu useampikin mukula kainaloon, eikä vie lattiatilaa se ylimäär.sänky.

Olen kuullut huhuja, että ala-carte-ravinteli, olisko Maxim tmv. ois siitä kiva safkispaikka, että siellä voi aikuinen tilata listalta ruokaa, mutta lapsille on buffet-pöytä, jossa muistaakseni alle 4-vuotiaat syö ilmaiseksi, ja ois kuulemma monipuolisempi tarjonta, kuin perinteisessä buffassa. Ja se tavis-buffet on kyllä hirmu kallis siihen nähden, että sieltä nyt ei kuiteskaan mitään erikoisuuksia lautaselleen löydä. Meillekin on jo matkavarausta tehdessä varattu pöytä tohon alacarteen, joten ei tartte laivalla seistä pöytävarausjonossa, vaan voi suoraan kävellä syömään.Näppärää.

Tunnelbanassa ei pääse ilmatteeksi rattaidenkaan kanssa, mutta bussilla kuulemma pääsee.Ja matkalippu tunnelbanaan kantsii ostaa etukäteen, koska helmi-tai maaliskuun alusta muuttui käytäntö niin, että jos ostaa vasta assalta lipun, niin maksaa lähes puolet enempi kuin etukäteen ostaessa.Ja aiemmin ainaskin on lippuja myyty laivan infossa, josta saa kyllä muutenkin mainioita vinkkejä kaupungilla liikkumiseen.

Kahvilaa tai ruokapaikkaa en valitettavasti osaa suositella, kun me on yleensä tultu sitten laivalle syömään ja vaan jotkut hampparit nielastu Mäkkärissä Tukholmassa.

Tää oli nyt tätä, joten kaunista unta, ja tulee muuten kovasti lunta!

Trutte

Vierailija
13/20 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska pinoilija olen ollut, kun tuntuu ettei vaan oo koskaan mitään asiaa.

Ystävägalluun voi vaan todeta, että kaikki ystäväni ennen lapsia ovat " kadonneet" taivaan tuuliin. Eivät tainneet ystäviä ollakaan. Onneksi minulla on kuitenkin rakas isosisko ja veljen vaimo, jotka ovat parhaat ystäväni. Anoppi on myös hyvä ystävä :). Lapsellisia ystäviä en ole ainakaan vielä onnistunut löytämään. Enpä kyllä ole juuri ehtinyt etsiskelläkään...

Kevätasujen osto on täälläkin mietteissä, haalareihin varmaan päädymme. Mulla on haussa käytetyt, mutta ei tunnu löytyvän.

Mehuja ei ole napsut saaneet, ei myöskään purkkaa. Meillä on aika karu maito-vesi-kunnon ruoka meininki ;). Toki herkkujakin joskus, kun käy vieraita tai itse kyläillään.

Jaa niin, tuo typykkäkin ystävänpäivänä uskalsi ottaa ensiaskeleensa ilman tukea ja nyt jo vaappuu ihan mukavasti. Hermo vaan meinaa mennä justiinsa, jos tasapaino sattuu pettämään.

Sitten voisin kertoa jymyuutisen eli tulipa eilen sitten plussattua! Sattumalta tasan kaksi vuotta sitten plussasin napiaisista, tämän uuden tulokkaan la menee marraskuulle. Niin, yksi tosiaan tällä erää riittäisi... Mutta päivä kerrallaan, raskaus on kuitenkin niin alussa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
14/20 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensteks hirveesti onnea Napiaisille!!! Tervetuloa meidän odottavien joukkoon! Meitä taitaakin olla jo aika monta?

Sitte gallupeihin ennenkuin unohdan ne, elikäs

MEHUa ollaan maistettu, mutta ei mitenkää vakituisesti juoda. Pillimehua siis. Ja sit typy tykkää kovasti just niistä pillijugurttijuomista! Niitä ollaan parit juotu sillon tällö herkkuna!

KEVÄTPUKUna meille taitaa mahtua toi viime syksynen. Haalarimalli. Ihan hyvä vaik sekin on käytettynä kirpparilta ostettu! Merkkiä en muista...

Eipä kai niitä sit muita ollutkaa...? Tai ainaskaa en muista. Sama pää kesät talvet ni ei kai sitä voi aina odottaa et se toimis moitteettomasti... Kunhan toimis ees joskus ;)

Kääks, nyt tuo yks jo jotain huutelee tuolla sängyssä... Toivottavasti nukahtais vielä, en millään jaksais alkaa jo touhuamaan...

Erittäin mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Vierailija
15/20 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla purkkaa maistettu (pelkään että nielaisis), mut noita xylitolpastilleja ollaan syöty. Sellasia vadelmanmakuisia! Hienosti imeskelee suussa koko napin eikä nielase! Mut veikkaan, et se johtuu siitä ku se on niin hyvää! :)

Vierailija
16/20 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi Napiaiset ONNEA ONNEA ONNEAAAA plussasta!

Ja Truidelle kiitos vinkeistä, varsinkin siitä tunnelbanan lippuvinkistä.

Me oltiin aamupäivä ulkosalla ja nyt tuo heppu hakee unta pörisyttelemällä ja sylki lentää...

Kertokaapas minkä kumisaapas olisi hyvä? Ostin aiemmin jotkut vaan Prismasta mutta eivät olleet lainkaan hyvät. Mites Viking?

Juu taisi sylkikone nukahtaa, nyt omiin hommiin. Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
17/20 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mieltsisti onnea Napiaiset!! Ihanaa!! :)

Tulin oikeastaan toivottamaan vain hyvää viikonloppua, meille kun tulee vieraita, enkä ehdi varmaan koneella roikkua. Mutta kun taas arki koittaa niin palaan paikalle, lupaan ja vannon.

Ja vielä Romille pikaisesti kumppareista. Meillä on aina ollu merkkiä " sitäsuntätä" , joten en tiedä tosta Vikingistä. Mutta sen oon huomannu, että ne mokomat saappaat maksaa maltaita. Just syksyllä pojalle ostin tarjouksesta 40¿! Huhhuh.

No mut nyt on mentävä, heipat!

Pähkis :)

Vierailija
18/20 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA vaan kovasti napiaiset ja tervetuloa tähän odottajien elämään taas :)

Joo meillä on vähän nuhan kourissa kärvistelty, ei onneks pahaa mutta kaks viikkoa ollaan pojan kanssa sairastettu, olen yrittänyt olla kotosalla että parannuttais paremmin ja nyt tosiaan alkaa näyttää vihreetä valoa, toivottavasti ei enää menis korviinkaan. Kyllä tuntu välillä et seinät kaatuu päälle, sit taas kun toisaalta ei jaksais edes lähtee mihinkään. Onneks se ultra oli keskiviikkona ja oli sovittu et Jesse menee kaverilleni niin päästiin vähän muuallekkin. Siellä ne sit olivat kun sairas tuvassa, kaverini oli nuhassa, hänen poika yski ja meidän vintiö yski ja nenä valui, mutta ei se pojilta vauhtia hidastanut. Onneks kaikki oli kipeenä niin ei ollut pelkoa et joku tartuttaa.

Joo ultrassa siis oli kaikki hyvin, ihania kuvia saatiin, varsinkin yks, siinä oli selvät 5 sormea :) Sykkeestä en vielä tiedä, neuvolassa viimeks kuunneltiin mutta ei sanonut mitään sykkeestä + vaan tuli korttiin, hennot äänet kuulema kuului. Ehkä ens kerralla kertoo jo kuinka paljon oli sykkeet. Ultrassa oli taas niin hiljaista, siis masukki oli niin rauhallinen että pelkäämpä että taas tulee sellanen raskaus että saa koko ajan pelätä että onko se hengissä. Jesse oli kans mahassa tosi rauhallinen mutta eipä ole enää =) Ultraaja kyllä sanoi että ihan normaalisti liikkuu.

Galluppeihin

ystävät on mulla suurimmaks osaks " lapsellisia" bestiksellä on jopa 5 päivää vanhempi poika kun meillä (eikä edes yhtään oltu suunniteltu asiaa etukäteen). Muilla on suurinpiirtein samaa vuosimallia.

Mehua meillä juodaan tosi vähän tai siis Jesse juo, joisi jos antaisin. Välillä kun on pakko itelle ostaa joku pieni juoma niin pakko siitä on Jesselle hörpsyt antaa mutta itelle sille en ole omaa mehua vielä antanut.

kevät puku: Mummo osti kirpparilta jonkun reimatecin välikausihaalarin 1 tai 2 eurolla joten katellaan miten se kestää meidän käytössä. Ihmetyttää tuo hinta kun mielestäni se on hyväkuntoinen että mikä siinä on vikana mutta ehkä se käytössä selviää.

Purkkaa meillä ei syödä mut xylitol pastilli on kova sana ja kun sen saa ruoan jälkeen niin kyllä on mahtava olo, ja mielestäni Jesse osaa aika hienosti sitä imeskellä kun se on sillä aika pitkään suussa.

Kukahan se nyt täällä puhuikaan siitä kun koira oli hoidossa niin sai itte kykkiä pöydän alla ruokia siivoomassa. Ihan kun olis mun suusta tullut. Meillä kans koira oli yks viikonloppu hoidossa ja huomasin miten sitä ruokaa kertyy pöydän alle, onneks on tuo pieni rikkaimuri. Tosin hedelmiä ja vihanneksia siihen ei uppoa ja puurokin tökkii. Oli hyvä kun meillä oli vastaavasti sitten äitini koira hoidossa jolle sitten uppos puurokin, ei tarvinnu mitään heittää pois.

Miehen sisko sai viikko takaperin nyt sitten vauvan, pieni poika ja ihan luomusti syntyi. Huh huh kuulema 2 tuntia meni koko hommaan, ei ehtiny saada mitään puudutteita. Käytiin sitten sairaalassa kattomassa mutta sen jälkeen en ole vielä uskaltanut kun ajattelin et paranutaan kunnolla, Jesse ei ole vielä serkkuaan nähnyt. Samalla kattelin sitä kätilöopistoa siinä mielessä jos sinne nyt menen sitten synnyttämään. Jotenkin jäi sellanen olo että apua. Olihan ne huoneet tai se huone missä miehen sisko oli niin kahden hengen huone jossa se oli tosin yksin (mutta siitäkin siirtyivät perhehuoneeseen), mutta siellä ei ollut suihkua eikä vessaa. Ja se että eivät anna lisämaitoa. No ehkä mä olen tän toisen kanssa kokeneempi mutta silti jänskättää että pitää ihan omilla tisseillä pärjätä, niin mä kyllä ajattelinkin mutta olis se turva jos tietäis et lisää saa jos on tarvetta. Tosin silloin ei ehkä olis sitä omaa yritystä niin paljon.

No joo mä tästä siirryn sohvalle miettimään seuraavaa siirtoani, ehkä jään siihen kattomaan terminaattoria.

Hyvää yötä

T.Silja

Vierailija
19/20 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitimän vaan tulla Siljalle kommentoimaan että Kättärillä synnytin ja poika sai kyllä lisämaitoa kun sen tarve tuli.

Jep mikä ihana yö oli...tod levoton. No tänään on illalla ne kemut joten eiköhän se tästä.

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
20/20 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks Napiaisille:hurjasti paljon onnea ja tarrasukkia pikkuiselle/pikkuisille!

Kohta mä oon ainut, joka ei plussaile; eikös vauvakuume yleensä ole aika tarttuva ja varsinkin sitkeä tauti?

Romi se viettää tyttöjen iltaa, ai kun melkein kateeksi käy! Mutta, mutta..mäkin oon siis tekemässä jotain ennenkuulumatonta, ja lähdössä ens lauantaina baariin joidenkin työkavereiden kanssa! Saas nähdä lähdenkö, vai meneekö pupu pöksyyn ennen sitä:O).

Siljalla ihanat hetket olleet ultrassa*huokaa*. Eläkä sitä Kättäriä jännäile, mä oon synnyttänyt siellä 6 kertaa ja joka kerta on kaikki sujunut yhteisymmärryksessä hoitsujen kanssa.Tosin täytyy sanoa, että vika kerta oli silleen ikävin, kun just ton lisämaidon kanssa, alkoivat kovasti tenttaamaan, haluanko todellakin antaa sitä? Sitten kun ilmoitin, että en todellakaan huudata vauvaa nälän takia, niin antoivat lisämaitoa, mutta se kirjattiin oikein tietokoneelle!!!Ja kun loppujen lopuksi Milo tyyntyikin ennen lisämaitoa, niin iloissaan ilmoittivat poistavansa tiedon koneelta!!!! Yleisesti kuiteskin siellä on kaikki ihan jees, ja kun olet jo toissynnyttäjä, niin eihän ne sun anna siellä ollakaan kuin pari päivää, heh. Ja luulen kuiteskin, että nyt joka sairaalassa kovasti yritetään ylläpitää sitä täysimetystä, niin varmasti Kättäri on ihan hyvä siinä kuin Naikkarikin.

Kyllä nostan Napiaiselle hattua, kun jaksaa jo aatella uutta vauvaa..itse on jo pelkästä ajatuksestakin ihan puhki..Saikos udella, minkäikäinen se Napiaisten äitee olikaan??Tietystikin nuori ja energinen, hih.

Pizza on paistettu, ja Milo nyt kovasti kiukkuaa, joten eipä auta muuta kuin lähteä perustamaan viihdytysjoukkoja hetkeksi ennen mattia..

Heipat kaikillen, ja lisää plussia, kiitos..(niitä on niin ihana elää mukana:O))

Truide ja Kiukkupussukka