Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi maata johtavat poliitikot joista ihmisillä on tosi huono käsitys eikä epäpoliittinen monarkki/CEO?

Vierailija
29.12.2024 |

Joka olisi vastuussa kansalle kuten CEO on vastuussa tuloksistaan.

Itse asiassa suurin osa ihmiskunnan historiasta hallitsijana on ollut monarkki ja demokratiaa on pidetty hyvinkin huonoja tapana johtaa maata ja siitä on vapaaehtoisesti luovuttu. Se lopettaisi sen kaiken vit tuilun twitterissäkin tyypeiltä joilla kansalla on tosi huono käsitys ja muunkin turhan poliitikoinnin kun taas monarkiat "get shit done."

Monarkia joka ei ole perinnöllinen ratkaisisi myös valtavan ongelman naisten äänioikeuden kanssa. CEO voisi olla myös nainen mutta harvoin käytännössä on. 

Singapore on esimerkki hyvn menestysekkäästä systeemistä jossa oli hallitsija nimeltään Lee Kuan Yew. 

https://x.com/FromKulak/status/1832981336598192233

Toinen esimerkki monarkista on Deng Xiaoping jonka aikana Kiina alkoi purkaa maolaisen yhteiskunnan rakenteita ja omaksui markkinatalouden piirteitä. Myös CEO on monarkki. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se monarkki käytännössä olisi vastuussa? Voisi olla äänestys että laitetaanko pää pölkylle ja seuraava perimysjärjestyksessä tilalle?

Vierailija
2/13 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No- meillähän on elinkeinoelämän ostamat VM:n virkamiehet johdossa - sotepalveluja myöden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se monarkki käytännössä olisi vastuussa? Voisi olla äänestys että laitetaanko pää pölkylle ja seuraava perimysjärjestyksessä tilalle?

Vastuussa johtokunnalle. 

Vierailija
4/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisisi ongelman naisten äänioikeuden kanssa. Siitähän ei tule mitään. 

Vierailija
5/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monarkioissa yleensä valta vaihtuu oman perheen ja suvun piirissä.

Vierailija
6/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä "kansan EK:t" korruptoituvat nopeasti ja alkavat ajaa edustajiensa asiaa. Sitten demokraattiasta tulee rahakkaiden edunvalvontaa,

Aivan pärseestä tällainen.

Vierailija
7/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on poliittiset johtajat, jotka ovat vastuussa kansalle ja jotka kansa itse valitsee vaaleissa. Meillä on toisin sanoen kansanvalta, demokratia.

Ap on putintrolli, joka yrittää joka päivä palstalla myydä Suomelle itsevaltiasta diktatuuria, mikä naapurimaassa on.

Vierailija
8/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li saisi käskyttää puolestani (minua) Suomea pari vuosikymmentä - palattaisiin demokratiaan, kun kokoomuksen vaalirahoittajien sotkut on siivottu.

Vierailija
9/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Li saisi käskyttää puolestani (minua) Suomea pari vuosikymmentä - palattaisiin demokratiaan, kun kokoomuksen vaalirahoittajien sotkut on siivottu.

Jos tuo tuholainen pääsisi Suomen johtoon niin olisimme osa Venäjää erittäin pian.

Vierailija
10/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuppaa valtion rahat päätyä tälläisten "ystävällisten" diktaattorien taskuihin ja vastustajat päätyä kidutettavaksi

Vierailija
11/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on poliittiset johtajat, jotka ovat vastuussa kansalle ja jotka kansa itse valitsee vaaleissa. Meillä on toisin sanoen kansanvalta, demokratia.

Ap on putintrolli, joka yrittää joka päivä palstalla myydä Suomelle itsevaltiasta diktatuuria, mikä naapurimaassa on.

Mikä demokratian laji meillä on? Niitähän on useita eri versioita.

Turha hokea jotain meillä on demokratia, jos ei osata kertoa, minkälainen demokratia.

Vierailija
12/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monarkki joka on vastuussa teoistaan eikä perinnöllinen.

Vierailija
13/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li sais istua alasti mun naamalle koska vaan, tunnin 69.