kirje naapurilta: "Alueella on rakettienammuntakielto"
Suhteellisen tuore naapuri oli laittanut täällä maaseutumaisella laitakaupungilla postilaatikkoihin lapun, jossa hän ilmoitti kartan kera, että tietyllä alueella on rakettienammuntakielto, koska räjähdysten äänet ovat hänen elikeinotoiminnalleen tuhoisia. Uutenavuotena on kuulemma tulossa useita pelokkaita koiria pariin pihamökkiinsä (airbnb-vuokrattavia) ja siksi käytännössä koko kylällä pitää olla hiljaista ja rauhallista.
Kävin kysymässä, että mitä hittoa. Ei hän voi päättää ilman viranomaisten lupaa, missä lailliseen aikaan tehdään lain sallimia asioita, mutta naapuri oli ehdoton. Jos joku ampuu raketteja, hän soittaa poliisille ja tekee rikosilmoituksen siitä, että häntä estetään ansaitsemasta rahaa laillisella tavalla. Sanoin, että vastaavasti minä voin soittaa poliisille, kun hän ulkoiluttaa koiria luvatta irrallaan metsässäni, mutta on kuulemma jokaisenoikeuksiin kuuluva asia, hänen koiransa tietävät, että linnunpoikasia ei saa syödä.
Saattaa olla, että tänä vuonna ostan elämäni ensimmäiset raketit ja ammuskelen niitä 3 tunnin välein läpi yön.
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän on selvä, ainaki Uudellamaalla kun ei ole lunta.
Miten raketit ja lumi liittyvät toisiinsa?
Tiedän, että raketteja ei saa ampua klo 2 jälkeen, mutta yritäpä saada poliisi selvittämään, kuka metsän keskellä posauttelee.
Lumettomaan aikaan ei saa ampua raketteja metsäpalovaaran takia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä narsistisia koiranomistajia jotka ei osaa käyttäytyä ihmisten ilmoilla oikein sikiää?
Nätisti pyytäminen on liian vaikeeta, uhotaan, uhkaillaan, komennellaan ja valehdellaan. :' D
Kai ne luulee et kaikki muut on samanlaista saastaa kun he on itse, olettavat etteivät muutkaan kykene käyttäytyyn ihmisiks ja tekeen asioita hyvyyttään kun eivät siihen kykene itsekkään.
Vierailija kirjoitti:
Tänään kävelyllä näin että jonkun naapurin postilaatikko oli jo räjäytetty palasiksi, hauskaa ollut jollain ääliöllä
Olikohan laatikon omistaja jaellut raketin ampumiskieltoja naapureille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä kysyi naapuri asiallisesti ja meinaan sen vuoksi olla ampumatta raketteja.
Jos olisi tullut komenteleen ja valehteleen laista minä olisin tehnyt hänen elämästään helvettiä.
Reilu on reilu.
Ei laki anna oikeutta ammuskella asuinalueella, joka on kaavoitettu siihen. Ja jostain syystä nämä räiskijät hakeutuukin mieluimmin kauemmas omasta kotoa, miksihän...
Ei se laki hyvällä katso kusipeltiäkään ja moista pääsis aivan varmasti ihmettelemään jos tulee puuttuun mun tekemisiin mitenkään muuten kun lakki kourassa.
Kiellän ampumasta raketteja ja ota lakki päästäsi kun puhun sulle! Yksikin hylsy mun tontille niin se on kuset sulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että raketteja ei saa ampua klo 2 jälkeen, mutta yritäpä saada poliisi selvittämään, kuka metsän keskellä posauttelee.
:D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä narsistisia koiranomistajia jotka ei osaa käyttäytyä ihmisten ilmoilla oikein sikiää?
Nätisti pyytäminen on liian vaikeeta, uhotaan, uhkaillaan, komennellaan ja valehdellaan. :' D
Varmaan siksi hyysäävät koiriaan. Koiran saa koulutettua tottelemaan käskyjä ilman että tarvii opetella vuorovaikutustaitoja ihmistenväliseen kanssakäymiseen. Ehkä jotain autismia tai vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: Älä ikinä haasta riitaa sellaisen ihmisen kanssa, jolla ei ole mitään menetettävää.
Voit joutua osaksi sellaista tapahtumaketjua, mitä et saa enää tehtyä tekemättömäksi.
Toivot, ettet olisi ikinä lähtenyt haastamaan riitaa, mutta silloin voi olla jo liian myöhäistä.
🤣🤣 Mikä sinä luulet olevasi?
AP ei ole riitaa haastanut. Se ettei alistu jonkun pöhkön naapurin mielivaltaan ei ole riidan haastamista.
Sinun kommenttisi taas kertoo sinun sairaudestasi, normaali ihminen ei viitsi uhota kuin idiootti. Et ole pelottava,vaikka niin luulet. Olet naurettava
Se koira älähtää ja niin edelleen? Kysy itseltäsi, miksi tuo kommentti meni sinulla noin pahasti tunteisiin?
Lähdet nimittelemään tuntemattomia ihmisiä. Eikä tuossa ole mitään uhottu. Muistutettu vanhasta totuudesta. Mutta sinä sait melkein raivarin. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäköhän päin Suomessa on voimassa metsäpalovaroitus? :D
Jokainen yhtään eläimistä välittävä jättäisi raketit kaupan hyllylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä kysyi naapuri asiallisesti ja meinaan sen vuoksi olla ampumatta raketteja.
Jos olisi tullut komenteleen ja valehteleen laista minä olisin tehnyt hänen elämästään helvettiä.
Reilu on reilu.
Ei laki anna oikeutta ammuskella asuinalueella, joka on kaavoitettu siihen. Ja jostain syystä nämä räiskijät hakeutuukin mieluimmin kauemmas omasta kotoa, miksihän...
Ei se laki hyvällä katso kusipeltiäkään ja moista pääsis aivan varmasti ihmettelemään jos tulee puuttuun mun tekemisiin mitenkään muuten kun lakki kourassa.
Kiellän ampumasta raketteja ja ota lakki päästäsi kun puhun sulle! Yksikin hylsy mun tontille niin se on kuset sulle!
Hiljaa. Toistan. Hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilu on reilu.
Sinäkö et ihan tosissaan ymmärtänyt lukemaasi?
Ihan samanlailla nöyrästi menen minäkin jos minulla on jotain pyydettävää naapurin isännältä.
Oletpa sinä epämiellyttävä ja tyhmä ihminen.
Rakettien ampuminen on alle 12- vuotiaan pojan ja alkoholisti-isän yhteinen juttu.
Kaikki muut on sen homman jo kokeneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: Älä ikinä haasta riitaa sellaisen ihmisen kanssa, jolla ei ole mitään menetettävää.
Voit joutua osaksi sellaista tapahtumaketjua, mitä et saa enää tehtyä tekemättömäksi.
Toivot, ettet olisi ikinä lähtenyt haastamaan riitaa, mutta silloin voi olla jo liian myöhäistä.
AP ei ole riitaa haastanut. Se ettei alistu jonkun pöhkön naapurin mielivaltaan ei ole riidan haastamista.
Sinun kommenttisi taas kertoo sinun sairaudestasi, normaali ihminen ei viitsi uhota kuin idiootti. Et ole pelottava,vaikka niin luulet. Olet naurettava
Se koira älähtää ja niin edelleen? Kysy itseltäsi, miksi tuo kommentti meni sinulla noin pahasti tunteisiin?
Lähdet nimittelemään tuntemattomia ihmisiä. Eikä tuossa o
Kai se nyt menee tunteisiin kun toinen uhkailee tolleen impotentisti, minäkin koin syvää myötähäpeää puolestasi ja tää epärehellinen venkoilu millä vastasit ei ainakaan auta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Rakettien ampuminen on alle 12- vuotiaan pojan ja alkoholisti-isän yhteinen juttu.
Kaikki muut on sen homman jo kokeneet.
Ikävä kun teillä oli noin. Älä kuitenkaan kuvittele, että se olisi mitenkään tavallista tai normaalia.
Aivan , Suomi on vielä ainakin vapaa maa . Antaa paukkua vaan
Meillä ammuttiin raketteja kun olin lapsi. Naapurin vanhemmat olivat sanoneet, että heillä ei raketteja ammuta. Se kun oli kuulemma sama, jos rahaa taivaalle ampuisi.
Kakaransa kuitenkin tuijottivat niskat kenossa ja naamat lättyinä ikkunassa niitä meidän raketteja. Mikseivät menneet katsomaan sitä säästettyä rahaa?
Mitä nämä raketteja pelkäävien koirien omistajat oikein tekevät, kun heidän koirat ovat noin arkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdet nimittelemään tuntemattomia ihmisiä. Eikä tuossa o
Ai se koira älähtää, joka raketin kuulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin ihan samanlai ku ap eli ostaisin kunnolla raketteja 😂
Miksi? Miksi haluat tahallaan aiheuttaa harmia ja huolta muille jos on kerrottu ihan pätevä syy tuolle ja jos monet lähtevät koirineen pois kotoaan syrjään siinä toivossa ettei koko vuoden vaihtuminen mene kuolemanpelkoisen koiran kanssa. Tuo sävy millä asian ilmoitti on toki väärä mutta miksi itse pitäisi kiusallaan heittäytyä vielä ilkeäksi
En ole ap, mutta minäkin hakisin pari kunnon megapataa rakettikaupasta ja antaisin laulaa.
Jos naapuri olisi kohteliaasti pyytänyt, että rakettien ampumista rajoitettaisiin syystä x niin olisin ilman muuta pyyntöön suostunut. En ole muutenkaan mikään rakettien paukuttelija. Mutta oikeasti jos joku yrittää omavaltaisesti määräillä yli viranomaisten määräysten ja julistaa jonkun paukuttelukiellon, niin ei onnistu.
Ei ole vaikea uskoa ap:n kirjoitusta. Asuinalueellani taajamassa uuden vuoden aattona yksi naapuri soitti muutama vuosi sitten toisen naapurin ovikelloa ja kysyi oliko tämä ampunut raketteja ulkona. Tämä ovikellon soittaja oli suuttunut rakettien ampumisesta naapurilleen, koska hänen koiransa häiriintyvät raketeista. Tällaisen ihmisen kannattaisi mennä koiriensa kanssa karkuun rakettien pauketta korpeen jajättää naapurinsa rauhaan.