Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä ihan oikeita ystäviä

Vierailija
29.12.2024 |

Monet puhuu ystävistään. Keitä ne on? Miten olette tavanneet? Mun monilla tuntemilla ihmisillä ei ole ystäviä. Ihmettelen suomalaisten yksinäisyyttä kun samalla puhutaan niistä ystävistä.Mun paras ystävä on mun kissa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Minulla oli ystäviä vain lapsena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystävä tällä hetkellä, kouluaikaisten kanssa on etääntynyt ajan myötä eikä uusia helpolla löydä nykyään 

Vierailija
4/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kun kaikki on niin kallista. Pitäisi jäädä rahaa käteen yli 5000e kuukaudessa niin voisi käydä ulkona tapaamassa ystäviä.

Vierailija
5/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 3 ihmistä, jotka lasken ystäväkseni. Yksi on lapsuudesta asti ollut mukana elämässä ja 2 yli 20 vuotta.

Vierailija
6/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun minusta ei ole enää hyötyä ihmisille joten "ystävät"  ovat kadonneet.

Vierailija
7/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä auttaa hädässä, siitä se tunnetaan. Jos ei auta, mikä se on. Osalla sukulainen auttelee joskus jossain, esimerkiksi tuo lämpimän vaatteen tms.

Vierailija
8/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun parhaat ystävät ovat linnut, oravat ja peurat.

Vierailija
9/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse itseni paras ystävä.

Vierailija
10/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. En ole sosiaalinen. Kavereita on muttei sellaista ystävää jota tässä tarkoitetaan. En osaa jutella syvällisiä tai henkilökohtaisia asioita muiden kanssa.

Vierailija
11/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. 

Vierailija
12/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on edelleen peruskoulun 9 luokalta ja lukion 1 luokalta peräisin oleva nuoruuden kaveripiirini, jonka kanssa meillä on yhteinen Whatsapp-ryhmä, jossa kuulumisia vaihdetaan vilkkaasti. Lisäksi tapaamme toisiamme mahdollisuuksien mukaan. Toki joku asuu ulkomailla, toinen eri puolella Suomea ja on monenlaisia kiireitä. Yksi jo kuolikin ja toinen joutui sairaseläkkeelle. Kuitenkin aina tavatessamme on tunne, että olemme läheisiä.

Olen ollut asiasta todella kiitollinen ja onnellinen jo melkein 40 vuotta. Lisäksi minulla on tiivis yhteys muutamaan entiseen armeijakaveeriini ja heidän perheisiinsä, joiden kanssa tavataan säännöllisesti muutaman kerran vuodessa. On mökkeilty, matkusteltu ja tehty monenmoista porukalla.

Vierailija
13/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on montakin hyvää ystävää.

Skitso

Vierailija
14/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi ihminen, jota pidän ystävänäni. Siis sellaisena, johon voi luottaa ja puhua mistä tahansa. Toivottavasti hän on aito ystävä. Lasten kautta tavattiin. 

Vierailija
15/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi muutama on.

Vierailija
16/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan ns.ystävät haluaa ainajotenkin hyötyä toisesta. Varmaan on oikeitakin ystäviä mutta ei ole tullut kohdalle paitsi lapsena.

Vierailija
17/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin usein yksinäisiä vanhuksia ja miksei muitakin. Suomalaiset eivät ole erityisen  ystäviä rakastavia. Yleensä se ydinperhe on vain tärkeä. Kuinkahan moni yksinäinen pitkinä joulun pyhinäkin toivoi edes joulukorttia tai et joku olisi käynyt. Monilla ihmisillä on ainoat ihmisten tapaamiset kaupan kassan kanssa.

Vierailija
18/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla muutama hyvä ystävä. Olen tavannut heidät aikuisiällä lasten ja töiden kautta. Olen heistä todella onnellinen. Olemme toisillemme vastavuoroisesti tukena vaikeissa tilanteissa ja teemme kivoja asioita yhdessä. 

Vierailija
19/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden kotikaupungissa on ystävä, jonka olen vauvasta asti tuntenut, yksi nuorena aikuisena mukaan tullut ystävä ja kalsi opiskeluaikojen ystävää. Kahden ensimmäisen kanssa tiiviit välit, opiskelukavereiden kanssa ei nähdä yhtä usein, mutta olemme silti läheisiä. 

Kotona on yksi sydänystävä ja toinen hyvä ystävä. 

Lisäksi ollut, tullut ja on ystäviä, joiden kanssa harvemmin näkee tai on yhteyksissä, mutta vielä kumpikin haluaa olla aina joskus tekemisissä. 

Vierailija
20/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena on vaikea päästä uusiin piireihin tai pysyä piireissä, jos muilla alkaa tulemaan perhettä, edetään uralla ja nähdään jonkinlaista menestystä, kun itse on "nobody" joka tekee jotain hanttihommia vieläkin... Ei kukaan sellaista halua jonnekin illanistujaisiin tai tapahtumiin seuraksi, kun pitää päästä esitellessä sanomaan että tässä on nönönöö, hän on mänätsö of pisnis mänätsment dipaartment ja suoritti pätslörs dicriin neljä vuotta sitten. 

Jos sinulla ei ole jonkinlaista sosiaalista buustia annettavana, oli se sitten ulkonäön, kontaktiesti tai taustojesi takia, kyyti on melko kylmää, ellet halua hengata jossain pubikööreissä.