mitä mieltä ootte ihmisistä, jotka jatkaa iltavuoron jälkeen heti taas aamuvuorossa? xD
Jotenkin tulee vähän semmonen olo että ööö... Kaikki kunnossa?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Peruspaska listansuunnittelija esimies. Yleinen ilmestys sotealan kolmivuorotyössä.
Niin mutkun et muuten pysy perillä, että mitä missäkin tapahtuu, niin työntekijät suorastaa vaatiin näitä epäergonomisia listoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riski ympäristölle. Tarvitsemme unta.
Iltavuoro loppuu klo 21 ja aamuvuoro alkaa klo 7. Siinä ehtii ihan hyvin nukkumaan sen noin 8h.
Pitäähän siinä ensiksi matkustaa kotiin, syödäkkin jotain ja peseytyä
No ton saa kuulostamaan siltä, että tuossa menee ikuisuus... oikein matkustetaan kotiin 🙈
Asiat voi tehdä nopsaan ja näppärästi tai sitten matkustella ja peseytyä ajan kanssa.
Yksi syistä siihen, miksen enää koskaan tee kokoaikatyötä.
Minä en pystyisi xD Kärsin unettomuudesta enkä todellakaan saa unta tarpeeksi niin, että pääsen illasta aamuun xD Siksi en hakeudu vuorotyöhön ikinä xD. Täydellinen vuoro minulle olisi klo 12-18. xD
En tunne ketään hoitoalalta joten en mitään mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltavuoro loppuu klo 21 ja aamuvuoro alkaa klo 7. Siinä ehtii ihan hyvin nukkumaan sen noin 8h.
No ton saa kuulostamaan siltä, että tuossa menee ikuisuus... oikein matkustetaan kotiin 🙈
Asiat voi tehdä nopsaan ja näppärästi tai sitten matkustella ja peseytyä ajan kanssa.
Mulla on tunnin työmatka illasta päästessä, aamulla 50 min. Matkaa linnuntietä 9 km, mutta bussinvaihto. Tuletko tänne Tampereelle kertomaan liikennesuunnittelijalle, että me muutkin kuin ratikankäyttäjät halutaan tehdä asiat nopsaan ja näppärästi. Vaihtoehtoisesti voisit poistaa jommankumman järven. Eri
Olen sitä mieltä, että he ovat niitä kaikkein nöyrimpiä soveltuvuustesteillä hoitoalalle valittuja.
Omat pisteeni olivat pääsykokeessa huomattavasti alle keskitason, enkä ole eläessäni ollut kertaakaan töissä iltakymmenen jälkeen. Työaikani on ollut aina tavallinen päivätyö, mutta joskus on ollut iltaisin kerhoja, kokouksia ja muuta sellaista.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Aika yleistä, että vuorot menee ilta-aamu-väli. Vaikka parempi olis ilta-väli-aamu
Mä jään mieluummin aamuvuorosta vapaalle. On puoli päivää pidempi vapaa sillä tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävä teki ennen tällaista vuorotyötä. Asuu maalla ja työmatka kelistä riippuen 30-45 min. Ei kauheasti jäänyt lepoaikaa. Nykyään muualla töissä ja pelkkää päivävuoroa.
Tuttua itsellekin vuosia.Mutta vuorotyö 2-3-4-5 vuorot.Päivällä nukkuminen???se on ollut vaikeaa kun naapurin koneet jylläää.Meluisa naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan, kun kotiin on työpaikalta noin 90 kilometriä. Ihan nopsaa ja näppärää motaria pitkin. Peseytyminenkin on ihan kivaa, jos viimeksi vuoron lopussa on saanut potilaitten haisevia eritteitä päälleen.
Tiesitkö, että kaikki hoitajat eivät nykyään ole perheettömiä sairaalan viereisessä asuntolassa asuvia? Olen viimeksi käynyt sellaisessa asuvan hoitajan luona kylässä 1970-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että he ovat niitä kaikkein nöyrimpiä soveltuvuustesteillä hoitoalalle valittuja.
Omat pisteeni olivat pääsykokeessa huomattavasti alle keskitason, enkä ole eläessäni ollut kertaakaan töissä iltakymmenen jälkeen. Työaikani on ollut aina tavallinen päivätyö, mutta joskus on ollut iltaisin kerhoja, kokouksia ja muuta sellaista.
Mites, kun mä en ole nöyrä, soveltuvuustesteillä valittu enkä edes hoitoalalla? Mä taas rakastan vuorotyötä ja keikkailua, 5 pv 8-16 päätteen vieressä oli tappavaa. Ilta-aamu menee omasta valinnasta jos sen taas tasata sen jälkeen, ei minkään työputken keskelle.
Mä en voisi tehdä tuollaista työaikaa, sillä uniongelmien vuoksi menen nukkumaan viimeistään klo 20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tunnin työmatka illasta päästessä, aamulla 50 min. Matkaa linnuntietä 9 km, mutta bussinvaihto. Tuletko tänne Tampereelle kertomaan liikennesuunnittelijalle, että me muutkin kuin ratikankäyttäjät halutaan tehdä asiat nopsaan ja näppärästi.
Tilaa muuttoauto. Romut kyytiin ja osoite työpaikan lähelle.
Toinen vaihtoehto. Irtisano itsesi nykyisestä työpaikastasi vanhainkodissa ja tee uusi sopimus naapurissa sijaitsevaan vanhainkotiin.
Osta auto.
Hups heijaa, järveä ei tarvinnut siirtää 🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan, kun kotiin on työpaikalta noin 90 kilometriä. Ihan nopsaa ja näppärää motaria pitkin. Peseytyminenkin on ihan kivaa, jos viimeksi vuoron lopussa on saanut potilaitten haisevia eritteitä päälleen.
Tiesitkö, että kaikki hoitajat
Nuo on valinta kysymyksiä.
En missään tapauksessa ajaisi tuollaisia matkoja töihin, mitä löytyy takuuvarmasti huomattavasti lähempänä.
Miten hoitajan palkka edes riittää tuollaiseen ajeluun? No, ehkä miehesi tienaa sulle bensarahat.
Ihmiset on niin hölmöjä.
Tekevät elämästään tahallaan niin vaikeita.
Ei ole mitään järkeä ajaa edes takaisin 100km suuntaan työmatkoja , jos tienaa sen 15e tunnissa.
Ei ole mitään järkeä kulkea 10km työmatkaa julkisilla tunnin suuntaansa, kun töitä on muutaman minuutin kävelymatkan päässä.
Ollaan niin tahdottomia. Ei mietitä mitään.
Sit väsyneenä suututaan heti, kun joku kyseenalaistaa koko järjettömyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tunnin työmatka illasta päästessä, aamulla 50 min. Matkaa linnuntietä 9 km, mutta bussinvaihto. Tuletko tänne Tampereelle kertomaan liikennesuunnittelijalle, että me muutkin kuin ratikankäyttä
Työpaikkojen (sairaalat) lähellä ei ole sopivia asuntoja. Kaupunki on rusetin muotoinen, joten hyvin todennäköisesti et pääse muuton jälkeenkään suoraan, rengasliikennettä ei ole. Pyörällä matkaan menee 40 min, ja talvella se ei ole vaihtoehto. Keskustan uusista koirankopeista yritetään muuten saada jopa 8000 euroa neliöltä, myymättä ovat, ja riskisijoitus ostaa. Auto säästää kyllä 20 minuuttia, mutta se ei ole ajokorttiluokan noston arvoista, pikkuautosta luovuttiin. Isossa asutaan kesät kaukana Tampereesta.
Ei, kyllä mä vaan alan olla kypsä näin 25 nääsvillevuoden jälkeen, onneksi nykyään enimmäkseen kääntää kylkeä kotona ja 8 asiaa kymmenestä sujuu etänä.
Täällä harvaan asutulla maaseudulla on työpaikkoja aika harvassa, mutta asunnot ovat edullisia. Saahan tuossa verovähennyksen.
Eikö nyt ole kuitenkin tullut joku laki, että vuorojen välillä pitää olla x tunnin lepoaika? Näin on ainakin maatalouslomittajilla, joilla voi olla vielä pitemmät työmatkat.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on niin hölmöjä.
Tekevät elämästään tahallaan niin vaikeita.
Ei ole mitään järkeä ajaa edes takaisin 100km suuntaan työmatkoja , jos tienaa sen 15e tunnissa.
Ei ole mitään järkeä kulkea 10km työmatkaa julkisilla tunnin suuntaansa, kun töitä on muutaman minuutin kävelymatkan päässä.
Ollaan niin tahdottomia. Ei mietitä mitään.
Sit väsyneenä suututaan heti, kun joku kyseenalaistaa koko järjettömyyden.
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että siihen on joku syy, että Suomessa on niin paljon työttömiä?
Joku hölmö kulkee mieluummin 100 kilometrin työmatkaa kuin olisi kotona työttömänä.
Taidat olla ap aika sekasin tai tyhmä. Tai molemmat. Ei tollaseen oikein muuta pysty vastaamaan.