Espanjan suomalaiset kansaneläkkeen saajat
Kun kansaneläkkeen maksu Espanjaan lakkaa, niin joidenkin on pakko muuttaa takaisin Suomeen. Heitä kiukuttaa, mutta rahan perässä on pakko muuttaa.
He luulevat vahingoniloisesti, että Suomen valtio menettää siinä enemmän rahaa, kun joutuu maksamaan paluumuuttajille kansaneläkkeen lisäksi muitakin tukia.
He eivät näköjään ymmärrä, että ne tukieurot hyödyttävät erilaisten tulonsiirtojen myötä suomalaista yhteiskuntaa. Joten ne tukirahat jäävät kiertämään Suomea eikä kansaneläkkeen muodossa Espanjaa.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus voi paksusti Suomessa.
Itse olen työeläkkeellä Espanjassa, joten minua tuo ei heilauta, mutta ihan periaatteesta tuollainen pakkokotiuttaminen on aivan sairasta. Nettohyöty valtiolle nolla, yhteiskunnalle kokonaisuutena todennäköisesti negatiivinen, ja tuhansien elämää hankaloitetaan pysyvästi.
Sinä palaat myös pikemmin kuin arvaatkaan kun työeläkkeidenkin maksu Suomen ulkopuolelle lopetetaan.
Ei sitä ole minnekään lopettamassa! Ulkomaalaisia Suomessa vuoden tai enemmän duunia tehneitä on ympäri maailmaa eläkkeellä. Heille kaikille maksetaan työeläkkeet Suomesta samoin kuin toki suomalaisille ihan riippumatta missä maassa he asuvat. Uhkauksesi on ihan absurdi! Ei ketään esimerkiksi asiantuntijaa saataisi ulkomailta palkattua suomalaiseen firmaan, jos edes olisi uhka siitä, että hän ei sitten eläkettä saa muualla kuin Suomessa asumalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Eihän suomalaisetkaan enää törsäille suomessa 😂. Moni kuten itsekkin, emme osta tuotteemme/palvelumme suomesta jos ei ole pakko. Teemme suoria ostoksia esim. Puolaan, Tsekkeihin, Saksaan ym. Sinne rahat ja alvit menevät. Tämän lisäksi emme suosi suomalaisia elintarvikkeita.
Ei köyhillä pieneläkeläisillä ole varaa matkustella ulkomaille ostoksille.
Jo lapsikin tietää että posti tuo...
"Postin tuo, postin tuo, postin tuo Pate jokaisen luo. Pate sekä kissa heti huomenissa tyhjentävät postilaatikon.
Postin tuo, postin tuo, postin tuo Pate jokaisen luo. Kun on aamuvuoro ja laulaa lintukuoro silloin Pate onnellinen on.
Postiauton tuntee jokainen, ilosesti vilkuttaa tervehdyksen. Kenties oveen koputetaan juuri nyt, ja itse kirjeen saa.
Postin tuo, postin tuo, postin tuo
Postinkantajia .. postinjakajia ..ei saa haukkua.
Jos on riittävän korkea työeläke niin ei tarvi mihinkään muuttaa.
Niin. He voivat asua edelleen Espanjassa ja hakeutua espanjalaisen sosiaaliturvan piiriin. Suomen pitää elättää tänne muualta tulleet suomalaisella sosiaaliturvalla, mutta ei sentään täältä pois muuttaneita muualla maailmalla - siellä sitten maassa maan tavalla ja sen maan sosiaaliturvalla. Sounds fair.
Joo, mutta todelliset säästöt tulee valtiontaloudelle siitä, että yli 20 000 ei muuta. Niistähän joku 18 000 asuu tuossa Ruotsissa ja asuneet monet siellä kymmeniä vuosia.