Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin sairaan ystävän seura on liikaa?

Vierailija
28.12.2024 |

Ystäväni sairastui kolme vuotta sitten. Elämää hiukan rajoittava, satunnaisesti enemmän rajoittava sairaus muttei hengenvaarallinen. Tietenkin olen auttanut häntä sen minkä voin ja kuunnellut hänen murheitaan varsinkin alussa.

En enää jaksaisi. Kaikki yhteydenpito on sairaudesta puhumista ja sitä vatvomista. Mistään muusta ei juurikaan puhuta. Olen koettanut ohjata keskustelua muuhun tai keksinyt jotain yhteistä tekemistä mikä saisi ajatukset muualle. Ei auta. Kohta puhutaan taas sairaudesta. Olen sanonut suoraan että voisimme tehdä ja puhua jotain muutakin kuin sairaudesta. Hänkin saisi muuta ajattelemista. Siitä seuraa draamaa miten minä en voi käsittää hänen tuskaansa ja kuinka ystävien tulisi tukea. Olen kuullut että hän on jopa haukkunut minua muille etten välitä hänestä oikeasti.

Mitä pitäisi tehdä? Sairaudesta ja sen tuomista haasteista voidaan puhua mutta ei jatkuvasti. Se käy raskaaksi minulle ja uskon että se on raskasta myös hänelle.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vielä kerran että sinä et ole terapeutti vaan ystävä. Jos ei mene perille, ota kevein sydämin etäisyyttä. Ystäväsi kaipaa ammattiapua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla