Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävän heikko itsetunto

Vierailija
28.12.2024 |

Joo eli olemme olleet noin 1,5 vuotta yhdessä ja alan olla väsynyt puolison heikkoon itsetuntoon. Aina jaksaa muistuttaa miksi minä olen hänen kanssaan kun saisin kenet muun tahansa. Alkuun ajattelin että hyvä että arvostaa minua, mutta nyt alkaa olla ylitsepääsemättömän rasittavaa kuulla tuota viikottain. Jos käyn joskus kaverin kanssa muutamalla niin silloinkin aina sanoo että toivottavasti löydät jonkun paremman. Siis mitä helvettiä? Kertokaa nyt onko tämä ihan normaalia? Pakko varmaan erota, tämä on liian kuormittavaa.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole normaalia, tuollainen sabotoi parisuhteen teiltä molemmilta. Minullakin on heikko itsetunto, mutten ole miesystävälleni sanonut kertaakaan mitään tuollaista, en edes ajattelekaan koska hän ymmärtää minua ja minä häntä.

Vierailija
2/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun pakko varmistaa, ettet kommentoi ääneen muiden naisten ulkonäköä ihailevasti tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä kuin tyttöystäväsi haluaisi erota, mutta haluaa sinun tekevän sen hänen puolestaan. Kysyisin, että haluaako hän erota vai mikso toivoo löytyvän jonkun "paremman" hänen sijastaan?

Vierailija
4/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minussa on samanlainen piirre. Jos löydän jonkun kivan tyypin alan heti toisella silmällä tiirailla ympärilleni kenelle hän paremmin sopisi. Sitten kehitän mielessäni kauhuskenaarion, jossa minä olen vain se linkki,  joka saattaa nuo kaksi toisilleen täydellistä rakastavaista yhteen. Joka. Kerta. Sama. Juttu. En silti puolisolleni ääneen tällaista sano, mutta mielessäni pyörittelen. Niinpä olen käytännössä surrut eron ja petetyksi tulemisenkin siinä vaiheessa kun parisuhde ei ole vielä kunnolla alkanutkaan :)

Vierailija
5/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan alkuun pakko varmistaa, ettet kommentoi ääneen muiden naisten ulkonäköä ihailevasti tms?

Joo en todellakaan. Sehän tässä onkin kun yritän etten ruoki sitä heikkoa itsetuntoa, enkä ole mielestäni aihetta antanut. Ei aiemmat kumppanit ole tällaisia olleet, tämä on ihan uusi kokemus, siksi vähän kyselenkin.

Vierailija
6/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minussa on samanlainen piirre. Jos löydän jonkun kivan tyypin alan heti toisella silmällä tiirailla ympärilleni kenelle hän paremmin sopisi. Sitten kehitän mielessäni kauhuskenaarion, jossa minä olen vain se linkki,  joka saattaa nuo kaksi toisilleen täydellistä rakastavaista yhteen. Joka. Kerta. Sama. Juttu. En silti puolisolleni ääneen tällaista sano, mutta mielessäni pyörittelen. Niinpä olen käytännössä surrut eron ja petetyksi tulemisenkin siinä vaiheessa kun parisuhde ei ole vielä kunnolla alkanutkaan :)

Sori mutta tuo kuulostaa aika sekopäiseltä. Omassa päässää luo itselleen ongelmia. Olisi kiva tietää kuinka moni nainen tätä harrastaa?

Vierailija
7/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en todellakaan. Sehän tässä onkin kun yritän etten ruoki sitä heikkoa itsetuntoa, enkä ole mielestäni aihetta antanut. Ei aiemmat kumppanit ole tällaisia olleet, tämä on ihan uusi kokemus, siksi vähän kyselenkin.

Sinänsä "normaalia" ihmiselle, jolla todella on se huono itsetunto. Ei pidä itseään tarpeeksi hyvänä sulle ja pelkää menettävänsä sut, voi jopa vähän töniä sua lähtemään, koska pitää sitä väistämättömänä kuitenkin. Hänen pitäisi itse herätä siihen, että tuollainen tuhoaa ihmissuhteensa. Voithan sanoa, että sua rasittaa, kun hän ikään kuin odottaa sun lähtevän vaikket ole antanut sellaiseen aihetta. Jos hän ei kuitenkaan ala asiaa omasta puolestaan purkaa, et voi tehdä mitään.

Vierailija
8/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta tuo kuulostaa aika sekopäiseltä. Omassa päässää luo itselleen ongelmia. Olisi kiva tietää kuinka moni nainen tätä harrastaa?

Onhan se helpompaa siinä tilanteessa jos oikeasti tulee petetyksi taikka jätetyksi, että on jo tuntenut ne tunteet. Ei mene maailma raiteiltaan. Mutta siis niin kauan kuin rakastaminen merkitsee täydellistä yhteensopimista siltojen rakentamisen sijasta niin eiköhän tuollaiset pelot ole ihan normaaleja. Kun Maria Veitola oli yökylässä Tuure Kilpeläisen ja Manuela Boscon perheessä niin Tuure kertoi ihan samanlaisesta pelosta Manuelan suhteen. 

Vierailija
9/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäiskö sinun miettiä että keskustelisit asiasta hänen kanssaan? Veikkaan että tuon takana on vaan se että haluaa kuulla sinulta sitä että haluat olla juuri hänen kanssaan, kuinka paljon vain häntä häntä rakastat jne. Vaikeuksia luottaa että haluat olla juuri hänen kanssaan ja kaipaa siihen vahvistusta.

Vierailija
10/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi verrata vaikka siihen että joku voisi valittaa kuinka ruma on siinä toivossa, että joku alkaisi kehua.

Vierailija
11/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla ylipäätään on yleensä surkea itsetunto. Moni on tosin hyvä piilottamaan tämän. 

Vierailija
12/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitäiskö sinun miettiä että keskustelisit asiasta hänen kanssaan? Veikkaan että tuon takana on vaan se että haluaa kuulla sinulta sitä että haluat olla juuri hänen kanssaan, kuinka paljon vain häntä häntä rakastat jne. Vaikeuksia luottaa että haluat olla juuri hänen kanssaan ja kaipaa siihen vahvistusta.

Luuletko etten ole noin vastannut? Kyllä se vaan rasittaa kun tuntuu kuuroille korville menevän vaikka mitä sanot. Sen loppupäivän onkin hyvillä mielin mutta sama homma sitten jatkuu lähes joka viikko. En ole sellainen ihminen että jaksan jatkuvasti olla todistelemassa/vannomassa etten jätä häntä. Tuo vaan ajaa minut kauemmaksi ja tukahduttaa tunteeni. Kaikki se mistä pidin hänestä alkaa tuntua merkityksettömältä.

Vierailija
13/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko etten ole noin vastannut? Kyllä se vaan rasittaa kun tuntuu kuuroille korville menevän vaikka mitä sanot. Sen loppupäivän onkin hyvillä mielin mutta sama homma sitten jatkuu lähes joka viikko. En ole sellainen ihminen että jaksan jatkuvasti olla todistelemassa/vannomassa etten jätä häntä. Tuo vaan ajaa minut kauemmaksi ja tukahduttaa tunteeni. Kaikki se mistä pidin hänestä alkaa tuntua merkityksettömältä.

Sun pitää sanoa hänelle ettei hän voi puhua sinulle, omalle puolisolleen, noin. Ei voi sanoa että löytäisitpä paremman tmv. Jos hän sanoo "Ai enkö saa puhua tunteistani?!" Niin sanot että tuo ei ole tunteista puhumista, vaan suoranaista etäämmäs työntämistä.

Vierailija
14/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää sanoa hänelle ettei hän voi puhua

Lisäksi sanoa, että jos hän oikeasti haluaa sitä että löydät paremman ja siis erota, niin se pitää sanoa suoraan. Hänen pitää reippaasti sanoa että haluaa erota, eikä syytää vastuuta erosta sinun harteillesi. Tuollainen vastuun välttely ei ole mistään kotoisin.

Vierailija
15/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää sanoa hänelle ettei hän voi puhua

Siis kerran sanoin että en tykkää kun hän sanoo noin, ja miksi puhut tuollaisia? Niin hän vaan sanoi että en ymmärrä häntä. No enhän minä ymmärräkään kun hän ei avaudu yhtään.

Vierailija
16/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko itsetunto johtaa vielä kovaan mustasukkaisuuteen. Ap, mietin nyt vielä kenen kanssa haluat olla. Itse olin naimisissa liki 10 vuotta itsetunto-ongelmaisen naisen kanssa ja lopulta se oli yhtä helvettiä. Erottiin.

Vierailija
17/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan itseni. Minulla on ollut aina todella huono itsetunto ja minun on ollut vaikea nähdä itseni viehättävänä ja kiinnostava, vaikka kummasti seuraa on kuitenkin elämän varrella riittänyt. Nyt keski-iän kolkutellessa olen vasta todella herännyt siihen, että suhtautuminen itseeni on todella epäterveellä pohjalla. Voi olla, että kyse on jopa jonkin tason dysforiasta, koska muiden näkemys esim. ulkonäöstäni tuntuu poikkeavan aika radikaalisti siitä, miten itse näen itseni. Ehkä tässä vielä oppii. Samassa parisuhteessa olen ollut viimeiset 16 vuotta, miestä en ole saanut karkotettua, vaikka yritys on kieltämättä ollut välillä kova.

Vierailija
18/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun aika asettaa raja, eli että et pidä siitä, että tyttöystäväsi jatkuvasti käytännössä uhkailee erolla. Sanot, että se tuntuu sinusta pahalta, ja hänen pitää keksiä toisenlainen ja terveempi tapa purkaa epävarmuuttaan. 

Vierailija
19/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, eiköhän tämä suhde ole taputeltu. Pitää vielä viimesen kerran yrittää jotain puhua, mutta jos homma ei muutu niin kamat kantoon. Tämä vaikuttaa jo omaan hyvinvointiin.

Vierailija
20/56 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ylipäätään on yleensä surkea itsetunto. Moni on tosin hyvä piilottamaan tämän. 

Naiset tosiaan ovat erittäin hyviä näyttelemään hyväitsetuntoista ja tasapainoista. Myöhemmin tämä kulissi usein murtuu. Miehet ovat useammin kyvyttömiä näyttelemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme