Muita maalaisia jotka välttelee lähikauppaansa?
Pikku kylällä paikallinen smarketti on viho-viimeinen kauppa johon menen tuttujen kyylättäväksi
Kommentit (33)
Ainakin kaljat ja mässyt pitää hakea toiselta paikkakunnalta isommasta kaupasta. Ja kortsut. 😀
Muuten en välttelisi, mutta hintataso on korkea ja valikoimat liian suppeat.
Ei täällä kukaan jouda juoruamaan jäädä. 😅 Harvoin käytän, kun isommista kaupoista saan kerralla kaiken mitä tarvitsen. Pari kilpometriä matkaa enemmän isoihin kauppoihin
Pakko vältellä lähintä, kun on porttikielto. Silloin tällöin olen kuitenkin livahtanut sisälle. Uudet myyjät eivät tunne minua. Jotain opiskelijoita kaikki. Prisma 30km päässä kaupungissa on paras kauppa. M39
Pakko käydä kun muita kauppoja ei ole lähistöllä. Hinnat ovat kovat ja valikoima suppea, ajoittain puuttuu tuotteita todella paljon. Kävisin kauempana, mutta tulee vielä kalliimmaksi matkoineen.
Kaupungissa Treella on kaupunginosakyylät kaupassa, lähikauppoja on yksi. Ellei mene muualle kilometrien päähän, joskus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä salattavaa sinulla on ?
Eikö kyylät hoksaa kuinka vajaita ovat. Pahantahtoisia juoruajia.
Vierailija kirjoitti:
Pakko käydä kun muita kauppoja ei ole lähistöllä. Hinnat ovat kovat ja valikoima suppea, ajoittain puuttuu tuotteita todella paljon. Kävisin kauempana, mutta tulee vielä kalliimmaksi matkoineen.
Tee kuten minä. Käyn isot ostokset kerralla ostamassa supermarketista. Tuon pakasteet, säilykkeet, kuivaruuat, uht-maitoa ja jääkaappiin pitkään säilyviä tuotteita. Juustoja ja sen sellaista.
Tällä tavalla säästän pitkän pennin. Ei tulisi kuuloonkaan maksaa lähimmän putiikin kiskurihintoja. Ostoksilla käyn pari kolme kertaa kuukaudessa. Pikkuputiikista en ole ostanut moneen vuoteen.
En tarkoituksella vältä mutta kerran viikossa käydään kaupungissa kaupoilla koska siellä on selkeästi edullisempi hintataso. Ei oman kylän ihmisissä mitään vikaa ole mutta kaupparyhmien hinnoittelu on syrjivää vähemmän kuluttavia ja pienempiä paikkakuntia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Muuten en välttelisi, mutta hintataso on korkea ja valikoimat liian suppeat.
Joo näitä pieniä kyläkauppoja menee kiinni koko ajan. Nyt sinä voisit aloittaa ottamalla kaupan haltuun, laitat kyläkauppaan sittarin valikoiman ja lidlin hinnat!
Sitten kun ovet on kiinni niin sitten kumminkin harmittaa
Minä👋. Ajan mielummin 25km isompaan kauppaan. En jaksa näitä kylän ihmisiä
Lähikaupan myymäläpäällikkö käski painumaan vi**uun kun taannoin hevosenlihaskandaalin aikana kyselin lihan alkuperästä. Yli 10 vuotta on kulunut ja noudatan edelleen kehotusta tunnollisesti. Sentin senttiä en ole käyttänyt tuon kaupan tai edes koko ketjun muissa liikkeissä.
On teillä hauskat jutut ja huono itsetunto. Mitä *piip* väliä jos siellä joku hassu kyylää ja juoruilee sitten joillekuille samanlaisille kyylille. Harvassa noita on.
Pikkukylän kassamyyjä kertoo muille asiakkaille (ystävilleen) mitä naapuri osti ja miksikähän osti jne.
Kaikki kalliimpaa ja paljon vanhentuneita tai viimeinen pvm, ei mitään iltamyyntiä, vienevät itselleen ilmatteks. Kaupunki liian kaukana tavatallaajalle.
Meillä ruokapaikka ja jonkinlainen kyläpuotina itseään pitävä. Toisessa istuu juoruavat asiakkaat koko päivän, toisessa juoruaa paikan omistaja itse. Ei tee mieli mennä.