Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määrätäänkö Panacodia enää nykyaikana?

Vierailija
28.12.2024 |

Määrätäänkö Panacodia enää nykyaikana?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei enää määrätä. Mutta jos se on sinulle tuttu ja hyvä lääke niin ensi kerralla kun matkailet toisessa EU-maassa niin osta varastoon. Monissa maissa et tarvitse edes reseptiä.

Olin tulossa kirjoittamaan saman. Toki se over the counter -valmiste sisältää yleensä vähemmän kodeiinia, esim. Parasetamol 500 mg + Codeine 8 tai 10 mg. 

Mutta joo, senkun haet EU-apteekista vaikka useamman rasian.

Vierailija
22/33 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut selkäkipuun niin olen nyt syönyt 4 vuotta vanhoja kun aiemmin niitä saanut. Sama kaikissa lääkkeissä, vedän sit ikivanhoja kun ei uusia saa.

tätä juuri tarkoitan että ei määrätä

Mikä ihme pakko sulla on vängätä?  Minä kävin 2vkoa sitten lääkärissä selkä-ja kylkikivun takia ja se lekuri ehdotti panacodia kun en saa syödä tulehduskipulääkkeitä. Että kyllä määrätään. Samoin äidille on määrätty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei enää määrätä. Mutta jos se on sinulle tuttu ja hyvä lääke niin ensi kerralla kun matkailet toisessa EU-maassa niin osta varastoon. Monissa maissa et tarvitse edes reseptiä.

Tottakai määrätään. Kaikille lääkeongelmaisille ei ehkäpä, eikä pidäkään. Saan itse reseptin vaikka heti jos olisi aihetta.

Vierailija
24/33 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai määrätään. Kaikille lääkeongelmaisille ei ehkäpä, eikä pidäkään. Saan itse reseptin vaikka heti jos olisi aihetta.

Kyse ei ole potilaan riskistä päihdekäyttöön, vaan jotkut lääkärit kategorisesti kieltäytyvät kirjoittamasta Panacodia. Tai ovat erittäin tiukkoja kriteereissään. Tai määräävät pärstäkertoimella, oman intuition mukaan.

Vierailija
25/33 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt Panacodia ihan flunssaan. Kodeiini on tehokas yskänlääke, se kuivattaa myös nuhaisen nenän. Parasetamoli on hyvä kipua ja kuumetta laskeva lääke.

Vierailija
26/33 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut selkäkipuun niin olen nyt syönyt 4 vuotta vanhoja kun aiemmin niitä saanut. Sama kaikissa lääkkeissä, vedän sit ikivanhoja kun ei uusia saa.

Mikä ihme pakko sulla on vängätä?  Minä kävin 2vkoa sitten lääkärissä selkä-ja kylkikivun takia ja se lekuri ehdotti panacodia kun en saa syödä tulehduskipulääkkeitä. Että kyllä määrätään. Samoin äidille on määrätty. 

Miksi "et saa" käyttää tulehduskipulääkettä? Onhan niitäkin leegio, erilaisia.

Vierailija
27/33 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi "et saa" käyttää tulehduskipulääkettä? Onhan niitäkin leegio, erilaisia.

Peruslääkitys estää. Vuotoriski.

Vierailija
28/33 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murtuma syksyllä, siihen sain Panacodia. Tosin yhtä tyhjän kanssa särkyyn, enemmän apua oli pitkävaikutteisesta Buranasta.

Vierailija
29/33 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sää oot joku narkki, niin eihän niille anneta. Ja jos sulla nyt vähän on selkää juilinut, niin voit syödä Buranaakin. 

Vierailija
30/33 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai määrätään ja ihan julkisessa terveydenhuollossa. Itselle lääkäri teki vuodeksi Panacod-reseptit valmiiksi tuossa ennen joulua. Käytän lääkettä ms-taudin aiheuttamiin raajakipuihin. 

Tunnen ihmisiä, joille sitä on määrätty selkäkipuun jne. 

Mikä tässä nyt niin ihmeellistä on?

Niin, minulle sanoivat terkkarissa että soita heille niin uusivat reseptin jos on tarvis. Autojen renkaanvaihtoaikaan selkä kipeytyy ja muistan soittaa sinne. Viimeksi syksyllä. On nappeja moneksi vuodeksi. Samoin sain lääkkeet tenniskyynärpäähän ja saikkua lopulta neljäksi kuukaudeksi kerran käymällä lääkäriä näkemättä. Myöhemmin vaan soitin ja saikku jatkui. Hyvin toimii etänä.

Vierailija
31/33 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai määrätään ja ihan julkisessa terveydenhuollossa. Itselle lääkäri teki vuodeksi Panacod-reseptit valmiiksi tuossa ennen joulua. Käytän lääkettä ms-taudin aiheuttamiin raajakipuihin. 

Niin, minulle sanoivat terkkarissa että soita heille niin uusivat reseptin jos on tarvis. Autojen renkaanvaihtoaikaan selkä kipeytyy ja muistan soittaa sinne. Viimeksi syksyllä. On nappeja moneksi vuodeksi. Samoin sain lääkkeet tenniskyynärpäähän ja saikkua lopulta neljäksi kuukaudeksi kerran käymällä lääkäriä näkemättä. Myöhemmin vaan soitin ja saikku jatkui. Hyvin toimii etänä.

ei pidä paikkaansa, koska sitä ei edes etänä saa määrätä

Vierailija
32/33 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei pidä paikkaansa, koska sitä ei edes etänä saa määrätä

Täällä on kummallisia oletuksia; ei saa etänä määrätä?? Itse olen saanut Panacodit lääkäriltä puhelinmääräyksellä ilman, että olen koskaan nähnytkään tuota lääkäriä. 

Vierailija
33/33 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kirjoitettiin varalta koronaaikaan. Ei tarvinut hakea. Tykkään enemmän nopeista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi