Missä olit, kun Arto Satonen laittoi Suomen työllisyyden käyrät sojottamaan taivaita kohti?
Hienoja aikoja, kun työllisyys kiiti raketin lailla vain ylöspäin. Työpaikkoja putkahteli esiin jokaisesta kivenkolosta ja kannonalta. Työttömät eivät voineet edes liikkua kaupungilla ilman, että heidät revittiin töihin yllättäen. Työtä oli niin paljon.
Kommentit (123)
Olin makaamassa sohvalla ja vedin kaljaa, kun ovikello alkoi soida silleen hysteerisesti ja työnantajat oli siellä oven takana ja ne ihan tappeli raivokkaasti siellä, repivät toistensa harvenia ja potkivat perseelle edellä olevia. Otin sen parhaan tarjouksen vastaan, 5000 euroa osa-aikaduunista, etätyötä ja bonarit joka toinen päivä. Kiitos Arto.
ex-työtön
Sitten lähtee käyrät nousuun kun Satonen käy vielä valikoimassa parhaat palat tanskasta, eli irtisanomisesta loputki esteet pois ja vaikka joka päivä saa sanoa duunarin irti.
Kutsutaan sitä sitten vaikka tanskan malliksi. Kyllä joku puupää uskoo senkin
Vierailija kirjoitti:
Miettisin että mitä hittoa mä olen polttanut? Mä luulin nähneeni huonoimman pääministerin kun kannuksen kenedy laho sekoili menemään. Sehän olikin vielä järjissään näihin nykyisiin verrattuna. Satusetä satosen mallit vaihtuu ja kalat hän saa syödä ruotoineen jos haluaa. En tiedä auttaisinko jos meinaa tukehtua?
Melkoinen trippi pitäisi ottaa että uskoisi näitä satosen ja orpon juttuja. En mä halua ottaa niin kovia aineita.
Kokoomus on tunareiden ja luusereiden puolue. Jo KEKKONEN AIKOINAAN TIESI SEN.
Vierailija kirjoitti:
Olin makaamassa sohvalla ja vedin kaljaa, kun ovikello alkoi soida silleen hysteerisesti ja työnantajat oli siellä oven takana ja ne ihan tappeli raivokkaasti siellä, repivät toistensa harvenia ja potkivat perseelle edellä olevia. Otin sen parhaan tarjouksen vastaan, 5000 euroa osa-aikaduunista, etätyötä ja bonarit joka toinen päivä. Kiitos Arto.
ex-työtön
Mut yrittivät siepata kadulta työkkärin autoon, vaikka mulla on osa-aikatyö ja työtunnit usein yli 40 viikossa, kun on saikunpaikkauksia ym ym.
Lentelin taivaalla vaaleanpunaisten elefanttien selästä. Ne kiidättivät minut prinsessa Ruususen linnan edustalle, jossa minulle ojennettiin kultaisella tarjottimella sopimus Unelmatyöpaikkaan.
Mää olin jauhobileissä ja havahduin kuinka tässä näin kävi,mitä menin tekemään T.Sannuliaasi
Vierailija kirjoitti:
ex-työtön
Tätä työtä kutsutaan miinanpolkemiseksi, satonen työllistää ja Häkkänen johtaa meidät sotaan Toveri ja Aaltonen rinnallaan
Vierailija kirjoitti:
Mihin lienee Satosen oma käyrä sojottaa?
Aina alaspäin. Käy siksi pissallakin aina istualteen.
Vierailija kirjoitti:
Lentelin taivaalla vaaleanpunaisten elefanttien selästä. Ne kiidättivät minut prinsessa Ruususen linnan edustalle, jossa minulle ojennettiin kultaisella tarjottimella sopimus Unelmatyöpaikkaan.
Mistä ne tiesivät, mikä on just sun unelmatyöpaikka?
TUKILOISTEN AIKA ON NYT OHI,NYT ON OTETTAVA VASTUUTA ITSESTÄÄN,TUKILOINEN EI OLE AMMATTINIMIKE t.Artsi Tämä palstaulina kertoo,että olen nyt asian ytimessä,MENKÄÄ TÖIHIN.
Hakivat 8-kymppisen äitini kotoa, ja sanoivat että nyt tarvitaan ikuista kotiäitiä ehdottomasti työelämään, tulisiko kymppitonnin kuukausipalkalla. Ja dementian oireenako äitini meni - hölmö - lupautumaan. Sillä ei oo ees ajokorttia, millä pääsisi sinne unelmatyöpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
TUKILOISTEN AIKA ON NYT OHI,NYT ON OTETTAVA VASTUUTA ITSESTÄÄN,TUKILOINEN EI OLE AMMATTINIMIKE t.Artsi Tämä palstaulina kertoo,että olen nyt asian ytimessä,MENKÄÄ TÖIHIN.
Missä sun työpaikkasi on? Tuun sun paikalle 20% pienemmällä palkalla. Työnantajasi on ahne, tarttuu kyllä hyvään tarjoukseen, kun ystäväsi Artsi helpotti irtisanomistakin juuri.
Nyt kun irtisanomista helpotettiin ja määräaikaisuutta sekä koeaikaa pidennettiin niin työnantajat palkkaavat väkeä pilvin pimein.
Juuri niin kuin kerrottiin niiden vaikuttavan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun irtisanomista helpotettiin ja määräaikaisuutta sekä koeaikaa pidennettiin niin työnantajat palkkaavat väkeä pilvin pimein.
Juuri niin kuin kerrottiin niiden vaikuttavan.
Ja siihen kun vielä leikattiin tukia alas niin työttömyys suorastaan räjähti pois...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne tiesivät, mikä on just sun unelmatyöpaikka?
Saduissa kaikki on mahdollista!
Muistan sen vieläkin, kuin eilisen päivän. Se sojotti niin ylväästi kohti kaurapuuronväristä heikosti loimottavaa valon tapaista lähdettä kohti. Olin juuri muuttanut pienempään asuntoon surkealle, pienelle paikkakunnalle kasvukeskuksen liepeillä, jossa oli konkurssiaalto eikä terveyspalveluja.
Minä olen odottanut 90-luvulta asti että kokoomuksen valheet siitä kuinka vienti alkaa vetään materialisoituis.
Minusta on aivan käsittänätöntä että kokoomuksen kaltainen vaarallinen anti-isänmaallinen äärijärjestö saa olla olemassa, miksei samantien kutsuta isistä ja kremliä hallitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Arto sä olet niiiiiiin vähän koko jätkä.
Nyt selkä suoraks ja yritä edes kantaa vastuu, itse menit ja töppäsit koko maan asiat narsismihumalassas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sun työpaikkasi on? Tuun sun paikalle 20% pienemmällä palkalla. Työnantajasi on ahne, tarttuu kyllä hyvään tarjoukseen, kun ystäväsi Artsi helpotti irtisanomistakin juuri.
Minä tiedän että et tule,koska oman alani paikkoja ei pystytä täyttämään,kun ei ole hakijoita T.Raskaankaluston mekaanikko,tervetuloa alalle,jossa työt eivät tekemällä lopu,tosin on hieman likaista työtä.
Satosen pikkuriikkinen roikkui tyhjänä ja toimettomana (pun inteded).