Näyttää siltä, että ensi vuonna ei pääse enää palkkatuella töihin
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Takuueläkkeeseen ei ole oikeutta, jos saat pelkästään työuraeläkettä, osittaista varhennettua vanhuuseläkettä, osa-aikaeläkettä, osatyökyvyttömyyseläkettä tai
phttps://www.tyoelake.fi/mika-tyoelake-on/kansanelake-ja-takuuelake-tayd….
Kyllä takuueläkkeen saa, jos muut eläkkeet on alle 968,68.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takuueläkkeeseen ei ole oikeutta, jos saat pelkästään työuraeläkettä, osittaista varhennettua vanhuuseläkettä, osa-aikaeläkettä, osatyökyvyttömyyseläkettä tai
phttps://www.tyoelake.fi/mika-tyoelake-on/kansanelake-ja-takuuelake-tayd….
Kyllä takuueläkkeen saa, jos muut eläkkeet on alle 968,68.
Mutta ei tietenkään saa, jos saa osa-aikaeläkkeen lisäksi palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
1000 euroa nettona olisi täyttä luksusta! Itse saan vain tuon 595 €, en mitään muuta.
Maksatko tuolla 595 e vuokran, sähkön, ruoat ja muut pakolliset menot kuten vaatteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nuori ei työllisty heti valmistumisen jälkeen niin työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Ja jos on yli 10 000 säästöjä niin ei saa asumistukea vuokra-asuntoon eikä toimeentulotukea saa, jos on säästöjä.
Eli ne jotka on säästäneet omistusasuntoon rahaa joutuu käyttämään säästöt ruokaan.
Toivottavasti et ole tosissasi? Mikä velvollisuus yhteiskunnalla on elättää henkilöä, jolla on säästöjä? Luuletko, että kaikilla työssäkäyvillä on palkka, sijoituksia, säästöjä? Ei ole, moni meistä elää juuri ja juuri palkallaan eli vaikka n. 1800e netto = mitä tulee tilille palkasta, kun verot ja muut on vähennetty eikä tulisi mieleenkään mennä mankumaan tukia.
Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä, työtunteja ei saa enempää.
Ja sama ravintola-alalla eli ei voi säästää omistusasuntoon.
Pankille ei käy enää henkilötakaus vaan vakuutena pitää olla säästöjä tai kiinteistö, mutta ei se kiinteistö mikä ostetaan vaan esim. vanhempien asunto.
Täyden takuueläkkeen, eli 976,59 euroa kuukaudessa (2024), saat vain, jos sinulla ei ole mitään muita eläkkeitä.
Eli takuueläke voi olla esim. 0e tai 50e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000 euroa nettona olisi täyttä luksusta! Itse saan vain tuon 595 €, en mitään muuta.
Maksatko tuolla 595 e vuokran, sähkön, ruoat ja muut pakolliset menot kuten vaatteet?
Jos asuu pienipalkkaisen puolison kanssa niin ei saa toimeentulotukea eikä asumistukea, vaikka on kaksi lasta.
Itse olen aina maksanut puolet vuokrasta, vedestä ja sähköstä ja lopuilla ostanut lapsille ruokaa.
Eli itselle en osta mitään. Hiukset leikkaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Täyden takuueläkkeen, eli 976,59 euroa kuukaudessa (2024), saat vain, jos sinulla ei ole mitään muita eläkkeitä.
Eli takuueläke voi olla esim. 0e tai 50e.
Saa, jos nuo muut eläkkeet on alle 968,68.
Vierailija kirjoitti:
Kuka vauvapalstalainen on koskaan halunnut palkkatukitöihin? Sehän on ollut riistoa, nöyryyttämiseltä, turhaa ajankulua noin muutamia adjektiiveja lainatakseni.
No ainakin minä. Ei ole riistoa eikä nöyryyttämistä eikä turhaa ajankulua!! Työttömänä olo sen sijaan on ajan haaskausta, sekoaa kun ei saa edes opiskella. Sekoitatko sinäkin palkkatukityön ilmaistyöhön? Kaksi ihan eri asiaa.
Asuntolainaa ei saa palkkatukitöillä, työkokeiluilla, osa-aikatöillä, nolla-sopimuksilla, määräaikaisilla sijaisuuksilla.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. Kannattaa varautua maksamaan perintöverot, mutta asuntoa ei saa myytyä.
" Ei eläkkeistä olla leikkaamassa mitään, joten miksi esität tollasia.
Työmarkkinatuesta leikattiin jo lapsikorotukset.
Onko sun aikuisella lapsella asuntovelkaa ja lapsia. Keväällä tulee potkulaki, maksatko niiden ruoat? "
Lapsi asuu yksin vuokralla. Minä olen palkkatuella töissä.
Hallitus sikailee taas, eikä halua pysyä muiden sivistysvaltioiden eli Pohjoismaiden mukana puheistaan huolimatta 😠🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi palkkatukea yleensä maksetaan millekään työnantajalle? Täysin sairas tuote. Sitä ei tarvita mihinkään, se tuo vain epäreilua kilpailuetua joillekin ja vääristää työmarkkinoita.
Juu ja hirveä valitus orjatöistä. No nyt hävisi orjatyöt, olkaa hyvä! Voitte ihan itse etsiä työnne, ei ole muiden ongelma.
Oletko näitä pölvästejä jotka ei ymmärrä palkkatukityön ja työkokeilun eroa?
Palkkatuki= työantaja ei todellakaan maksa itse palkkaa vain valtio.
Yhdistykset maksaa nolla euroa mutta tuottavat kuitenkin jonkin keksityn kierrätysjutun alla.
Yleensä työnantaja maksaa puolet palkasta, 50 %.
Vierailija kirjoitti:
Alle 50 hengen työpaikoilla poistuu takaisinottovelvollisuus ja hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa ja omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Eli jos sut irtisanotaan 50-vuotiaana niin et saa omistusasuntoon asumistukea ja jos sulla on kesämökki niin et saa toimeentulotukea ruokaan etkä lääkkeisiin. Eli myyt kesämökin ja ostat niillä rahoilla lääkkeitä ja ruokaa. 30 vuotta teit töitä.
Eli yhteiskunnan pitäisi maksaa asumiset, kesämökit yms? Missä persulandiassa luulet eläväsi suomilokki?
Vierailija kirjoitti:
Asuntolainaa ei saa palkkatukitöillä, työkokeiluilla, osa-aikatöillä, nolla-sopimuksilla, määräaikaisilla sijaisuuksilla.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. Kannattaa varautua maksamaan perintöverot, mutta asuntoa ei saa myytyä.
Ja kun potkulaki tulee voimaan niin kuka ottaa ison asuntolainan, kun voidaan irtisanoa helposti vaikka viikon päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 50 hengen työpaikoilla poistuu takaisinottovelvollisuus ja hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa ja omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Eli jos sut irtisanotaan 50-vuotiaana niin et saa omistusasuntoon asumistukea ja jos sulla on kesämökki niin et saa toimeentulotukea ruokaan etkä lääkkeisiin. Eli myyt kesämökin ja ostat niillä rahoilla lääkkeitä ja ruokaa. 30 vuotta teit töitä.
Eli yhteiskunnan pitäisi maksaa asumiset, kesämökit yms? Missä persulandiassa luulet eläväsi suomilokki?
Ei se maksakaan.
Moni 30 vuotta töitä tehnyt menettää omistusasuntonsa.
Meidän kaupunki irtisanoi just 25 amisopea. Syntyvyys on vähentynyt eikä opettajia enää tarvita kuin muutama.
Olisiko kannattanut aikoinaan opiskella eikä mennä töihin johonkin hanttihommiin? Näin moni varmaan ajattelee ja syystäkin. Työllistymiseen tarvitsan nykyään hyvän koulutuksen ja hakemuksen lisäksi myös verkostoja, näin se vaan meidän pienessä Suomessamme menee.
Sääliksi käy Filippiineiltä ja muualta tänne töihin tulleita, kun työt eivät parin vuoden määräaikaisuuden jälkeen jatkukaan, usein koko perhe jo tullut siinä vaiheessa Suomeen.
Tyttäreni valmistui lääkäriksi ja osti asunnon, uskoisinpa että hänellä on töitä vaikka tulisi mikä potkulaki :D
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kannattanut aikoinaan opiskella eikä mennä töihin johonkin hanttihommiin? Näin moni varmaan ajattelee ja syystäkin. Työllistymiseen tarvitsan nykyään hyvän koulutuksen ja hakemuksen lisäksi myös verkostoja, näin se vaan meidän pienessä Suomessamme menee.
Sääliksi käy Filippiineiltä ja muualta tänne töihin tulleita, kun työt eivät parin vuoden määräaikaisuuden jälkeen jatkukaan, usein koko perhe jo tullut siinä vaiheessa Suomeen.
Minulla työttömänä on ylioppilas tutkinto, ammattikoulututkinto ja AMK tutkinto.
Olen tehnyt sijaisuuksia, palkkatukitöitä, työkokeilua.
Ei auta nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Pääsee, mutta ei enää niihin puuhapajoihin. Jatkossa palkkatuki on tarkoitettu ihan oikeisiin työpaikkoihin
Ei kai palkkatukea ole ikinä niissä puuhapajoissa saanut. Ne on kuntouttavaa työtoimintaa, palkkatukityö puolestaan on oikeaa työtä, jossa työnantaja saa tukea työntekijän palkanmaksuun.
Kyllä, Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta eikä kukaan osta perikunnan asuntoja.