Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rivariasuminen niin paljon halvempaa ja helpompaa

Vierailija
27.12.2024 |

Varsinkin näillä sähkönhinnoilla. Ja vesilaskuiltakin säästyy. Rivarit menevät myös helpommin kaupaksi tämän syyn takia ja sen helppouden, kun ei ole pihatöitä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivarissa yhdistyy omakotitalon ja kerrostalon huonot puolet mut niitä hyviä ei sit ookaan.

Lumitöitä ja ruohonleikkuuta joutuu tekemään oman pihan osalta ja seinän takana saattaa asua joku mölyapina.

Ei enää ikinä rivariin. Mieluummin asun vaikka kerrostalossa. Nyt okt kävelymatkan päässä ison kaupungin keskustasta ja silti metsän reunassa.

Kolme kaveriani asuu omakotitalossa metsän reunassa, kukaan ei niitä saakelin torppia osta kun naapurissa asuu monta mölyapinaperhetta. Ei auttanut isot tontitkaan kun sirkkelit, lehtipuhaltimet, lumiaurat, mönkijät ja moottorikelkat ja mopot huutaa 24/7, kyllä se on omakotitalossa ihan sama juttu kuin muissakin, koskaan ei tiedä kuka tulee naapuriin. Kerrostalokopissa kaikista paskin, mölyapinoita voi asua joka puolella. Olen omistanut omakotitalon, meillä oli iso tontti ja hyvät naapuri, nyt asun rivarissa, koskaan ei naapurista ole ääntäkään kuulunut ja miten ihanaa kun lähtee mökille, tietää, että joku pitää silmällä kotia kuitenkin. Oman pihan olen laittanut niin, ettei siinä ole nurmea kuin mausteeksi ja sekin kukkaketona 

Vierailija
22/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivarissa yhdistyy omakotitalon ja kerrostalon huonot puolet mut niitä hyviä ei sit ookaan.

Lumitöitä ja ruohonleikkuuta joutuu tekemään oman pihan osalta ja seinän takana saattaa asua joku mölyapina.

Ei enää ikinä rivariin. Mieluummin asun vaikka kerrostalossa. Nyt okt kävelymatkan päässä ison kaupungin keskustasta ja silti metsän reunassa.

Kolme kaveriani asuu omakotitalossa metsän reunassa, kukaan ei niitä saakelin torppia osta kun naapurissa asuu monta mölyapinaperhetta. Ei auttanut isot tontitkaan kun sirkkelit, lehtipuhaltimet, lumiaurat, mönkijät ja moottorikelkat ja mopot huutaa 24/7, kyllä se on omakotitalossa ihan sama juttu kuin muissakin, koskaan ei tiedä kuka tulee naapuriin. Kerrostalokopissa kaikista paskin, mölyapinoita voi asua joka puolella. Olen omistanut omakotitalon, meillä oli iso tontti ja hyvät naapuri, nyt asun rivarissa, koskaan ei naap

Samanlaisia kokemuksia tuttujen omakotitaloista, helventinmoinen mökä joka puolella, kaikki ovat kuolema sitä mielytä, että omalla pihalla saa el miten haluaa. Hyi! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mä inhoan kerros- ja rivitaloissa asumista. Maksan ihan mielelläni siitä, että saan asua omakotitalossa.

Minäkin inhosin, mutta kun ikä alkaa seiskalla tuli jaksaminen vastaan, yksin asuminen 168 m2 talossani alkoi tuntua työltä, pihaakin oli tolkuttomasti. Nyt on kivaa, kaikki hoituu ja rahaa jää kaikkeen mukavaan. 

Mun isä on 78v ja hyvin hän pärjää edelleen omakotitalossa. Käy edelleen metsätöissä. Lumen lykkimisen hän on ulkoistanut jo muutama vuosi sitten, mutta muut jutut tekee itse.

Ja kaikkien pitäisi pystyä tai haluta elää samoin? Minä olen nainen, eikä kyllä tulisi mieleenikään lähteä raatamaan metsätöihin vaikka perintömetsää omistankin mukavan hehtaarimäärän. 

Väitinkö jossakin, että kaikkien pitäisi pystyä? En väittänyt. Mä vain kerroin, että miten oman isän kohdalla on ja toin esille sen faktan, että ei kaikki yli 70v. ole tuollaisia ettei jaksa. Eikä se ikä sitä monenkaan kohdalla muuta sitä, että inhoaa asua kerros- tai rivitalossa. 

Vierailija
24/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas..... no paljonko se sitten maksaa?

Henkilömäärä? Neliöt? Kokanaiskulut per kk?

Vierailija
25/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu rivarista.Omalotitalossa voit vaikuttaa lämmitysmuotona esim.Meillä on nyt halvempi sähkölasku 170m2 omakotitalossa  (maalämpö) kuin 58m2 rivarissa....(oli sähkölämmitys)

Vierailija
26/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu rivarista.Omalotitalossa voit vaikuttaa lämmitysmuotona esim.Meillä on nyt halvempi sähkölasku 170m2 omakotitalossa  (maalämpö) kuin 58m2 rivarissa....(oli sähkölämmitys)

Maalämpö on miellyttävä ja edullinen

ILPistä en yhtään tykkää

Vierailija
27/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivarissakin on paljon yhteisiä vastuita ja töitä. Vapaamatkustajat eivät sitä huomaa.

Huoltoyhtiö hoitaa.

Joissain tämä on ja se onkin hyvä, valtaosassa ainakin Helsingissä asukkaat pihtaavat ja pyörittävät niitä hoitovuoroja ja sitten niistä tapellaan, kun osa ei hoida ja homma on aika moista painajaista.

Jos on hyvät naapurit tai sanotaan saman henkiset, niin homma toimii, jos vaikka toinen harrastaa lukemista ja toinen on rokkibändin rumpali, niin naapurisopua ei synny.

Rivarissa siis aina tietää mistä äänet tai roskat tai muut hommat tulevat, joten siellä ollaan vähän niin kuin naimisissa naapurien kanssa.

Monissa rivareissa lämmitys maksetaan itse erikseen, eikä ole kaukolämpöä, näin ollen lämmitys ja veden käyttö tulee aika kalliiksi, näissä siis paljon eroja, jotka olisi hyvä selvittää ostovaiheessa.

Vierailija
28/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni rivari yhtiö menossa konkurssiin . hallitukset esittelevät näitä palstan itse kirjoittamiaan muka faktana. nimenkin voisi vaihtaa KYYLÄYS KYTTÄYS ASUNNOT.KKA. 70-90 rakennetut rivarit alkavat olla tiensä päässä. ei todella ok tai kt asujat muuta teidän talkoisiin

Vierailija
29/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivarissakin on paljon yhteisiä vastuita ja töitä. Vapaamatkustajat eivät sitä huomaa.

Huoltoyhtiö hoitaa.

Joissain tämä on ja se onkin hyvä, valtaosassa ainakin Helsingissä asukkaat pihtaavat ja pyörittävät niitä hoitovuoroja ja sitten niistä tapellaan, kun osa ei hoida ja homma on aika moista painajaista.

Jos on hyvät naapurit tai sanotaan saman henkiset, niin homma toimii, jos vaikka toinen harrastaa lukemista ja toinen on rokkibändin rumpali, niin naapurisopua ei synny.

Rivarissa siis aina tietää mistä äänet tai roskat tai muut hommat tulevat, joten siellä ollaan vähän niin kuin naimisissa naapurien kanssa.

Monissa rivareissa lämmitys maksetaan itse erikseen, eikä ole kaukolämpöä, näin ollen lämmitys ja veden käyttö tulee aika kalliiksi, näissä siis paljon eroja,

Kerrostalossa joudut maksamaan hissien kulut, pyykkitupien kulut, porraskuilujen kulut, pyörävarastojen kulut jne. Hirveästi turhia kuluja. Meillä on jokaisella oma varasto,muihin katuu polkupyörät jne, autokatoksen kuluja vain yleisvalo, jokainen maksaa autonsa,lämmityksen itse. Veden ja sähkön kulutus kittataan huoneistokohtaisesti, ei tarvitse muitten kuluja maksella. Harvassa kerrostalossa on autokatoksia. 

Vierailija
30/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin hoitaa mulla omakotitalossakin katualueet. Helsingissä kiinteistön omistaja vastaa jalkakäytävän kunnossapidosta.

Vierailija
31/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin monesti miettinyt, että kunhan saan vakituisen työn, myyn kerrostaloasuntoni ja ostan asunnon jostain rivitalon päädystä. Kyllästyttää nämä ylä- ja alapuolella mölyävät naapurit ja rappukäytävästä postiluukun kautta sisään tunkevat kalan ja valkosipulin käryt. Ei tietysti rivitalokaan ole mikään autuus, varsinkin jos yhtiökokous on päättänyt tehdä siitä työleirin, eli mitään ei teetetä huoltoyhtiöllä. Ja sitten jo sattuu trampoliini naapurin takapihalle, tai joku himogrillaaja, tai ihan vain naapurit, jotka haluavat höpöttää, kun itse vain haluaisi olla omissa oloissaan. Alkaa tuntua, että ehkä sittenkin pitäisi ostaa joku halpa pieni omakotitalo korvesta, mahdollisimman kaukana sivistyksestä.

Vierailija
32/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä helpompaa mutta ei halvempaa. Katsoin alueeni rivareuden 5h + k vastikkeita. Kaikkea välillä 400-1300 euroa. Halvimmassa oli neliöitä vain puolet siitä mitä tässä meidän omakotitalossa. Asumiskuluja meillä on 389€ kuukaudessa. 

Vierailija
33/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin monesti miettinyt, että kunhan saan vakituisen työn, myyn kerrostaloasuntoni ja ostan asunnon jostain rivitalon päädystä. Kyllästyttää nämä ylä- ja alapuolella mölyävät naapurit ja rappukäytävästä postiluukun kautta sisään tunkevat kalan ja valkosipulin käryt. Ei tietysti rivitalokaan ole mikään autuus, varsinkin jos yhtiökokous on päättänyt tehdä siitä työleirin, eli mitään ei teetetä huoltoyhtiöllä. Ja sitten jo sattuu trampoliini naapurin takapihalle, tai joku himogrillaaja, tai ihan vain naapurit, jotka haluavat höpöttää, kun itse vain haluaisi olla omissa oloissaan. Alkaa tuntua, että ehkä sittenkin pitäisi ostaa joku halpa pieni omakotitalo korvesta, mahdollisimman kaukana sivistyksestä.

Vaikka toisaalta, onhan sellaisia työleirikerrostalojakin olemassa. Kysehän on siitä, mitä asukkaat keskenään haluavat maksaa.

Vierailija
34/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostain löytyisi rivitalokaksio korkeintaan yhdellä seinänaapurilla, järvi- tai merinäkymällä, läheltä keskustaa tai hyviä joukkoliikenneyhteyksiä, ja maksaisi enintään 150 000 euroa, ostaisin heti!

Vierailija
35/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni kunta kaavoitti rt tontteja junteille jotka saivat 3 neliön pihan. esim hattula on pakkolunastanut 5 rivaria maksamattomista tontin vuokrista 38 asuntoa nyt 3 taloa purettu korvauksetta vihonviimeinen asumus muoto.

Vierailija
36/36 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu rivarista, asumisoikeus ok, mutta omistus pas..kaan en lähtis. Niin paljon kauhujuttuja riitaisista yhtiöistä kuullut.

Mun hermoilla lopputuloksen sais lukea Alibista.