Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi näytönohjain tulossa tammikuussa - meinaatko ostaa?

Vierailija
27.12.2024 |

Nvidia 5070, 5080 ja 5090 julkaistaan!

Hintaa 5090 on arvioiden mukaan 3500 euroa.

5080 hintaa noin 2700 euroa.

Oletko päivittämässä tietokonettasi tai kokoamassa täysin uutta?

Kommentit (178)

Vierailija
41/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvetta vielä päivittää. GTX 1070ti riittää mulle vielä. Tämä ei tarkoita sitä ettei mulla ole varaa. En juuri tietokoneella pelaa. Olen enemmän konsolipelaaja.

Sama mulla ja hyvin on vielä pelejä pyöritellyt. Ei kaikkea asetusta tartte Ultralla väkisin pitää muutenkaan kun ei näy missään ja syö vain tehot.

Vierailija
42/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisti on halpaa mutta jostain syystä näyttiksissä pihistellään. Kyllä niissä luulisi olevan jo vähintään 32 gigaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvetta vielä päivittää. GTX 1070ti riittää mulle vielä. Tämä ei tarkoita sitä ettei mulla ole varaa. En juuri tietokoneella pelaa. Olen enemmän konsolipelaaja.

Köyhät kyykkyyn!

Ja kuvittelet että olen köyhä siksi koska en osta näytönohjainta? Pahoititko mielesi siitä kun en osta asioita mitä en tarvitse vai mikä homma? :D En osta mitään vain sen takia että on varaa ostaa  ;)

Menikö tunteisiin? Köyhät kyykkyyn!

Huomaa selvästi että  pahoitit mielesi kovasti. Sulla meni tunteisiin . Ei mulla.  No jätän sut nyt yksin tänne inttämään .  Toivottavasti mielesi paranee vielä :)

Vierailija
44/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on hulluja!

Tuon rahan voisi käyttää hienoon matkaan, ravintolaan, panostamisen omaan puolisoon mutta tilaatte johonkin elektroniikkaan!

Ostatte varmaan myös kalliimmat kaiuttimet, telkkarit, puhelimet yms.

Mitä jos mies haluaisi että puolisonsa panostaisi häneen, esim. mieluisan elektroniikan muodossa?

Vierailija
45/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi joku laittaisi noin paljon rahaa tietokoneeseen??

Parempaakin käyttöä olisi esimerkiksi panostaminen lapseen, remontit yms.

N24

kyllä mä saan tietokoneesta enemmän iloa elämään kuin remontista.

Pillusta saat enemmän eli kyllä remontti on kannattavampaa koska saat naista. Ellet ole homo.

N24

Kyllä noi pillut on niin nähty. Aika haaleaa huvittelua koko seksi.

Vierailija
46/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muisti on halpaa mutta jostain syystä näyttiksissä pihistellään. Kyllä niissä luulisi olevan jo vähintään 32 gigaa.

Onhan niissä: 5090.

Vierailija
47/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät kyykkyyn!

Ja kuvittelet että olen köyhä siksi koska en osta näytönohjainta? Pahoititko mielesi siitä kun en osta asioita mitä en tarvitse vai mikä homma? :D En osta mitään vain sen takia että on varaa ostaa  ;)

Menikö tunteisiin? Köyhät kyykkyyn!

Huomaa selvästi että  pahoitit mielesi kovasti. Sulla meni tunteisiin . Ei mulla.  No jätän sut nyt yksin tänne inttämään .  Toivottavasti mielesi paranee vielä :)

Projisoit tunteittesi menetystä. Meni niin pahasti ihon alle! 

Köyhät kyykkyyn!

Vierailija
48/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko siinä on jopa 12 gigaa?

Vierailija
49/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko siinä on jopa 12 gigaa?

32 gigaa

Vierailija
50/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole järkeä pelinäytönohjaimissa. VRAM on tärkeää AI-sovelluksissa ja raskaissa hyötyohjelmissa. Niissä näytönohjaimissa VRAMia on jopa 200 gt kuluttajille. Yrityksille sitten teroja. 

Eli kannattaa katsoa Quadro näytönohjaimia.

Vierailija
51/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vähän kiikun kaakun, tällä hetkellä konessa kiinni Nvidia Geforce RTX 4070 ti SUPER.

Mietin et jos uppais tohon 5080 tai 90, vaihdan muutenkin uuden vesicoolerin prossulle, tahnat jne. Myisin sit tän 4070 pois. En ole kuitenkaan perehtyny sen tarkemmin 5000 -sarjan tuomiin boosteihin, kyse on nyt lähinnä tavasta vaan upata max 2-3. vuoden välein gpu et sais vanhasta vähän pois ja uudemman, mikä kantaa sit taas.

Joskus opiskeluaikoina oli semmonen järkyttävä halpa AMD-korppu et pelit nikotteli ja tehoja ei meinannut löytyä pelien pyörittämiseen, siitä jäi traumat...

Vierailija
52/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen näytönohjain jossa tulee olemaan uusin hdmi liitin.

Eli HDMI 2.2 ja on saamassa myös uusimman displayportin täydellä kaistalla jota ei tarjoa yksikään muu näytönohjain eli dp 2.1a.

Muissa kaista vastaa hdmi 2.1, mutta täyskaista tarjoaa jopa 16k resoluution  

Vierailija
53/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nvidia on säästelly display portissa, syystä tai toisesta. Onneksi seuraavaksi tulee kauan odotettu päivitys eikä tarvitse käyttää kuvan heikentämistä että saa hdr, oikeaa resoluutiota yms.

Vierailija
54/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehonkulutuslukemia kun vilkaisee niin alkaa vaikuttamaan siltä että Nvidia on intellin tiellä ja puskee vain värkkeihinsä lisää sähköä jotta siitä tulisi nopeampi.

Vierailija
55/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on hulluja!

Tuon rahan voisi käyttää hienoon matkaan, ravintolaan, panostamisen omaan puolisoon mutta tilaatte johonkin elektroniikkaan!

Mitä jos mies haluaisi että puolisonsa panostaisi häneen, esim. mieluisan elektroniikan muodossa?

Mies ei saisi hemmotella itseään mitenkään, eikä edes masturboida. Miehen pitäisi ohjata kaikki resurssinsa ja halunsa naiseen. Ja naiset sanoo miehiä narsisteiksi.

Vierailija
56/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin katsoa että onko 5060ti mihinkään, en oikein pidä nykyisen rtx3080:n muistin määrästä enkä pienoiskiukaana toimimisesta.

Vierailija
57/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehonkulutuslukemia kun vilkaisee niin alkaa vaikuttamaan siltä että Nvidia on intellin tiellä ja puskee vain värkkeihinsä lisää sähköä jotta siitä tulisi nopeampi.

Nvidia on maailman arvokkain yhtiö eli kaukana intelin tiestä. 

Vierailija
58/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on hulluja!

Miksei näytönohjain voisi olla noita asioita?

Vierailija
59/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nvidia on maailman arvokkain yhtiö eli kaukana intelin tiestä. 

Mikäs ihme se kun fanittavilla insinööripojilla on rahat täynnä paalua ja ostavat aina uutta, varmaan puhelimenakin omenainen joka vaihdetaan aina uuteen.

Vierailija
60/178 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen näytönohjain jossa tulee olemaan uusin hdmi liitin.

Eli HDMI 2.2 ja on saamassa myös uusimman displayportin täydellä kaistalla jota ei tarjoa yksikään muu näytönohjain eli dp 2.1a.

Muissa kaista vastaa hdmi 2.1, mutta täyskaista tarjoaa jopa 16k resoluution  

16K-näyttöjä ja niille tuotettua sisältöä onkin ihan hirmuisesti tarjolla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi