Pakkomielteinen matkustelu
Tai voi myös sanoa nätimmin intohimoinen matkustelu. Kun perheeseen kuuluu tällainen henkilö, miten handlaatte sitä? Aina pitäisi miettiä tai suunnitella uutta kohdetta tai puhua siitä, koska puoliso haluaa.
Minua taas hieman ärsyttää se matkojen naamaan hierominen kuukausia etukäteen. Haluan nauttia hetkestä. En tajua, mitä järkeä esim. jouluna veivata jotain kesällä tapahtuvaa matkaa "siellä on sitä, siellä on tätä". Tai matkalla alkaa suunnitella seuraavaa matkaa. Miksi ei voi nauttia hetkestä? Jouluna joulusta, kesällä kesästä, matkalla matkasta? Miksi jatkuvasti pitää hamuta vain lisää jotain tulevaa ja hieroa sitä toisten naamoille etukäteen?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle suunnittelu hyvissä ajoin ennen matkaa kuuluu asiaan ja nautinkin siitä. Itse en ymmärrä yhtään sellaista "hetkessä elämistä". Mitään ei ole mietitty tai selvitetty etukäteen tai sitten luotetaan siihen, että kyllä se seurueen ärsyttävä suunnittelija on selvittänyt tämän ja varannut liput ja katsonut juna-aikataulun. Kaltaisesi kuuluvat niihin ihmisiin, joitten kanssa en lähde mihinkään.
Mitään noista asioista ei tarvitse tehdä etukäteen jouluna tai lomamatkalla seuraavaa lomamatkaa varten. Puhumattakaan siitä että edes tarkkaa kesälomakohtaa ei töistäni vahvisteta vielä moneen kuukauteen! Eli mitään tarkkoja aikatauluja ei edes voi varata. Eli hössötys on tarpeetonta. Ap
Pääsiäisenä ei voi suunnitella, kun haluat nauttia pääsiäisestä. Juhannuksena nautit juhannuksesta ja lopulta t
Tietenkin haluan pääsiäisenä nauttia päösiäisenä ja juhannuksena juhannuksesta! Sehän juuri se pointti onkin. Järjestelyitä voi miettiä järkevästi muina ajankohtina kuin juhla- ja loma-aikoina. Ja etenkin jos perheen sisällä yksi päättää, että matkustetaan seuraavaksi tuonne, niin mitä virkaa puolisolla edes on siinä kun yksi höseerää aina pää komantena jalkana. Ap
No tästä ei ole apua Ap:n tilanteeseen, mutta kannattaa ennen parinvalintaa miettiä noitakin asioita.
Itse laitoin Tinderissä vasemmalle kaikki ne miehet, joilla oli profiilissa mainittu matkustus tai oli kuvia pelkästään jostain matkoilta.
Nuoret miehet ravaa koko ajan Japanissa. Mitenköhän ne luulevat saavansa naisen, kun yksikään nainen ei ala suhteeseen Japanissa maksullisissa ravaavien incelien kanssa.
Jos minulta kysytään, niin on ihan oikein, että nuoret naiset kostaa näille Japanissa juokseville miehille antamatta heille huomiota Tinderissä. HAH!
Vierailija kirjoitti:
No tästä ei ole apua Ap:n tilanteeseen, mutta kannattaa ennen parinvalintaa miettiä noitakin asioita.
Itse laitoin Tinderissä vasemmalle kaikki ne miehet, joilla oli profiilissa mainittu matkustus tai oli kuvia pelkästään jostain matkoilta.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Nuoret miehet ravaa koko ajan Japanissa. Mitenköhän ne luulevat saavansa naisen, kun yksikään nainen ei ala suhteeseen Japanissa maksullisissa ravaavien incelien kanssa.
Jos minulta kysytään, niin on ihan oikein, että nuoret naiset kostaa näille Japanissa juokseville miehille antamatta heille huomiota Tinderissä. HAH!
Katkeran miesvihaajan itkuinen vuodatus.
Aikuiset lapseni ovat jo muuttaneet ulkomaille töihin. Hyvä niin. Aina kun voimme lähdemme myös reissuun. Ja kohta muutamme onneksi pois suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni huvittaa nämä nk. sarjamatkustajat. 4 kertaa vuodessa eteläiseen Eurooppaan turistirysään. Viikko hengataan Suomi-baarissa. Tutustutaan toiseen suomalaiseen pariskuntaan. Vaihdetaan yhteistietoja ja suunnitellaan kotimaassa tapaamista. Tapaaminen yleensä ei tapahdu tai tapahtuu kerran. Sen kerran jälkeen huomataan, ettei siellä kotimaan baarissa yhdessä olekaan niin kivaa.
Itsekin käyn turistirysissä noin kerran kahdessa vuodessa, mutta välttelen kaikkea kotimaahan liityyvää.
Olet tietenkin parempi ihminen, joka ravaa rakot varpaissa kaikki pasaarit ja ostoskadut. Kotona huomaat, ettei se hellemekko tai hattu ole mistään kotoisin.
No en. Vai meinaatko, että kaiken suomiasioiden välttely on tuollaista? Sanoinko olevani parempi ihminen? Jos tuollainen on mielestäni huvittavaa, niin se on sitten mielestäni sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laitoin Tinderissä vasemmalle kaikki ne miehet, joilla oli profiilissa mainittu matkustus tai oli kuvia pelkästään jostain matkoilta.Miksi?
Mitä miksi? Ennen suhteen alkua kannattaa ottaa selvää toisen mielenkiinnonkohteista. Uusista asioista voi tietysti kiinnostua myöhemminkin.
Itse en välitä matkustella, joten en mene parisuhteeseen innokkaan matkustelijan kanssa. Toki suhteessa voi matkustella yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiilistely ennen ja jälkeen matkan kuuluu asiaan. Ennen matkaa on sellainen kiva kutkuttava jännitys, joka antaa voimaa ja iloa elämään.
Eikö sitä fiilistelyä voi tehdä itsekseen tai samanhenkisille kavereille?
Voi. Ja matkankin voi tehdä yksin tai kavereiden kanssa. Ja jakaa muutkin ilot ja elämän tähtihetket. Ja pian huomaa, että mitäpä sitä elämässään pitää turhia ankeuttajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnellisimmat ihmiset nauttivat asioista sekä etu- että jälkikäteen. Ja itse hetkessä tietysti. Sinua en ymmärrä yhtään.
Etu- ja jälkikäteen? No eikö sitä voi nauttia SIINÄ HETKESSÄ eikä elää taas etukäteen jotain seuraavaa matkaa? Tai vähintään lakata jauhamasta siitä toisille. Itse en todellakaan halua elää kuukausia etukäteen jotain ajatusta. Jouluna haluan nauttia joulun tunnelmasta, tehdä jouluisia ja talvisia puuhia. Ei hattuakaan kiinnosta miettiä jouluna, mitä kaikkea teemme seuraavana kesänä. Ap
Et voi yleistää asioita vain siksi että perustelet sen puolisosi käyttäytymisellä. Puolisoni eläessä matkustimme paikkoihin joissa oli aina historiallisia nähtävyyksiä. Puolisoni oli erittäin kiinnostunut Bysantin ja antiikin historiasta. Ajoissa varattua lomaa odotellessa oli aikaa perehtyä asioihin etukäteen. Lapsille tarttui myös kiinnostus historiaan. Emme koskaan menneet pelkille kanariatyyppisille ranta/ryyppylomille.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään lomamatkailu ulkomaille on aivan hullua puuhaa. Ihan niinkuin kotimaassa ei riittäisi näkemistä ja kokemista.
Lappi kiinnostaisi mutta on aivan ökykallista.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomia matkailijoita ei kannata kritisoida. He ovat muita ylempänä ja vastuullisia tietysti. Vähintään 100 leimaa pitää olla passissa. Että äläpä lähde arvostelemaan
EU:ssa ei leimat passeja. Viiden vuoden passiin tuskin saa 100 leimaa, hoh hoijaa !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnellisimmat ihmiset nauttivat asioista sekä etu- että jälkikäteen. Ja itse hetkessä tietysti. Sinua en ymmärrä yhtään.
Ehtiikö tuossa maniassa edes nauttimaan nykyisestä matkasta jos hiki hatussa suunnitellaan jo seuraavaa matkaa?
Hyvin ehtii.
Olemme parhaillaan reissussa, nyt vain 11pv mutta samalla varailin itselleni kevääksi 2kk reissun ja nuoriso varaili itselleen kesäreissun 2. talollemme - monta innostunutta viestiä vaihdettu. Meillä kaikki rakastavat matkoja ja suunnittelu on iso osa kokemusta. Nyt jo laitettu viestiä tiettyyn ravintolaankin jotta varmasti saamme pöydän sunnuntailounaalle.
Silti olemme tänään ehtineet ajelemaan keskiaikaisista kylistä toiseen n 150km, pysähdelleet ottamaan kuvia Alpeista, ehdimme kahville ja lounaalle. Ip istuimme omalla pihalla nauttimassa auringon lämmöstä.
Olet tietenkin parempi ihminen, joka ravaa rakot varpaissa kaikki pasaarit ja ostoskadut. Kotona huomaat, ettei se hellemekko tai hattu ole mistään kotoisin.