Olenko lapsellinen, kun pahoitin mieleni lahjattomuudesta?
En saanut ainuttakaan pakettia, äitini vaan totesi, ettei hän keksinyt mitään lahjaa. Rahasta ei ole pulaa. Minulle tuli vain sellainen tunne, etten ole minkään arvoinen kenellekään.
Kommentit (56)
Saiko muut perheessäsi lahjoja? Olitko ainut joka jäi ilman? Todella törkeää äidiltäsi, ettei voinut kysyä mitä haluaisit tai edes ostanut suklaata. Jos olisin sinä, kysyisin nyt syytä miksi jäit ilman yhtään lahjaa. Raha ei ole syy. Tässä on kysymys perheestä ja siitä että jokaiselle on väliä ja arvo perheessä. Voit aivan avoimesti sanoa että lahjattomuus loukkasi sinua ja tuli tunne että et kuulu perheeseen ym. Sano tämä nyt, niin ensi jouluna saat lahjan, eikä tämä toistu. Jos toistuu, ala viettää joulusi muualla ja osta itsellesi pari mukavaa lahjaa jotka avata jouluna.
Työnantajalta ei saatu yhtikäs mitään. Siitä tuli arvoton olo.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kiireetön ja stressitön joulu ja silti aikuiset saivat useita paketteja.
Älä valehtele. Joku sukulaisesi on ihan varmasti juossut paniikissa tavaratalossa ennen jouluaattoa ja etsinyt viimeisillä rahoillaan lahjan, josta lahjansaaja ei ole lopulta välittänyt yhtään. Lahjansaaja on todennäköisesti tullut vielä vauva-palstalle valittamaan, miten surkean lahjan sai.
Paljon helpommalla ja halvemmalla pääsisivät kaikki, kun kukin ostaisi joulualesta, mitä oikeasti tarvitsee. Ja luontokin kiittäisi.
Lahjaton lapsi voi mennä vaikka ammattikouluun. Kai sieltä joku ammatti löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Hankitaanko jossain perheissä aikuisillekin lahjoja??
Tietenkin. Ei meillä ole kuin aikuisia perheessä ja kaikki ostavat kaikille lahjan. Itse ostin siskolleni kuusi lahjaa tänä vuonna, koska löysin vaan niin kivoja pieniä juttuja. Ei elämän tarvitse olla tylsää nipottamista vain siksi että on aikuinen - jo on kumma jos edes joululahjaa ei saisi ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Saiko muut perheessäsi lahjoja? Olitko ainut joka jäi ilman? Todella törkeää äidiltäsi, ettei voinut kysyä mitä haluaisit tai edes ostanut suklaata. Jos olisin sinä, kysyisin nyt syytä miksi jäit ilman yhtään lahjaa. Raha ei ole syy. Tässä on kysymys perheestä ja siitä että jokaiselle on väliä ja arvo perheessä. Voit aivan avoimesti sanoa että lahjattomuus loukkasi sinua ja tuli tunne että et kuulu perheeseen ym. Sano tämä nyt, niin ensi jouluna saat lahjan, eikä tämä toistu. Jos toistuu, ala viettää joulusi muualla ja osta itsellesi pari mukavaa lahjaa jotka avata jouluna.
Muut saivat puolisoiltaan kasan lahjoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kiireetön ja stressitön joulu ja silti aikuiset saivat useita paketteja.
Älä valehtele. Joku sukulaisesi on ihan varmasti juossut paniikissa tavaratalossa ennen jouluaattoa ja etsinyt viimeisillä rahoillaan lahjan, josta lahjansaaja ei ole lopulta välittänyt yhtään. Lahjansaaja on todennäköisesti tullut vielä vauva-palstalle valittamaan, miten surkean lahjan sai.
Paljon helpommalla ja halvemmalla pääsisivät kaikki, kun kukin ostaisi joulualesta, mitä oikeasti tarvitsee. Ja luontokin kiittäisi.
No ei meillä ainakaan kukaan noin tehnyt. Ja minä en saa alesta vanhoja nobel-kirjoja, itsetehtyä keramiikkaa enkä taideprinttejä.
Minä ostin osan joululahjoista vähän paniikista, mutta miksi ei? Lahjoja saavat ihmiset ovat minulle sen verran tärkeitä että heidän vuokseen ihan mielellään hieman panikoin ja näen vaivaa. Eikö mikään saisi olla merkityksellistä? Kaiken vaan rentoa ja tylsää
Asiat, joiden eteen nähdään vaivaa ovat asioita, jotka ovat tärkeitä. Näin ainakin minulla. Sitten se vaivannäkö palkitaan kun on kiva lahjahetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista halvimmalla ja ekologisimmalla pääset kun et mene mihinkään aleen. Muutat metsään, kerään kaisloja ja niistä kudot itsellesi täkin. Sitten oravannahkoista vaatteet. Syöt vaikka jäätyneitä papanoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa paljon perheitä joissa ei ole lapsia. Meillä esimerkiksi on vain pelkkiä aikuisia.
Eiköhän teidän kannata jäädä vaan odottelemaan kuolemaa.
Lapsettomat perheet ovat kuolevia perheitä ja sukuja.
Minäkin odotan lahjoja lähimmiltäni, ja annan myös itse heille lahjoja. Tänä vuonna sain äidiltäni kauniin käsisaippuan, jossa on hyvä tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Jos rahaa ei ole, sitä ei ole. Vai oisko velaksi pitänyt hankkia tarpeetonta roinaa?
Ei ole kysymys rahasta vaan muistamisesta! Itsekään en saanut puolisoltani MITÄÄN. Sanoinkin hänelle, että olisit ostanut vaikka karkkipussin. MUISTAMISESTA on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa paljon perheitä joissa ei ole lapsia. Meillä esimerkiksi on vain pelkkiä aikuisia.
Eiköhän teidän kannata jäädä vaan odottelemaan kuolemaa.
Lapsettomat perheet ovat kuolevia perheitä ja sukuja.
Olen ylpeästi sukuni viimeinen, ja tulen kuolemaan rauhallisena ja onnellisena tietäen että en yhtään uutta sielua tuonut tänne kärsimään. Mikäs siis sen mukavampaa kuin nauttia siitä vähästä mistä voi ja tosiaan ostaa aikuisten kesken niitä lahjoja.
Mä olen jo vuosia kieltänyt mun vanhempia antamasta meille jouluna, synttäreinä tmv. lahjoa, yleensä rahaa. Ja aina tililtä löytyy se "yllätys" - hyvää joulu, hyvää syntymäpäivää.
Nyt vaihdettiin pankkia, enkä anna uutta tilinumeroa. En jaksa enää palautella näitä rahoja, joita kukaan meistä ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Minä itse ostin lähemmäs 20 pakettia aikuisille eikä tarvinnut juosta paniikissa. Ihan rauhallisesti tein ostokset eikä loppunut rahat. Samoin teki äitini. Itsekin sain 10 pakettia ja kaikki oli tarpeeseen.