Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanha oletko sinäkin ihmisille näkymätön?

Vierailija
27.12.2024 |

Olen viimeisen kolmen vuoden aikana lkääntynyt. Ja paljon. Olen melko pitkä, ja reippaasti ylipainoinen.

Itseä se tietysti häiritsee monellakin tapaa, mutta palattuani vuosi sitten töihin useamman vuoden sairaslomalta, olen huomannut kummallisen muutoksen.

Ihmiset eivät näe minua.

Kerron esimerkin. Minua ja kolmea työtoveriani lähestyi tuntematon henkilö, jolla oli kysyttävää. Hän esitti kysymyksen ja otti katsekontaktin kaikkiin muihin paitsi minuun. Minä olin kuitenkin ainoa, joka pystyi vastaamaan hänen kysymykseensä. Ennen sen selviämistä hänen katseensa pyyhkäisi meidän neljän välillä useamman kerran, pysähtymättä minuun kertaakaan edes hetkeksi.

Työkaverini ovat kaikki nuoria.

Ja tämä esimerkin tapainen tilanne on toistunut monta kertaa! Minulta ei edes kysytä, minut ohitetaan kuin olisin ilmaa. Keskustelussa vastapuoli katsoo minuun hyvin vähän, jos lainkaan, mikäli paikalla on toinen henkilö, jolle kohdistaa puheensa.

Hiton outoa. Olen sama työni osaava ihminen, kuin ennenkin. Pukeudun siististi, käyttäydyn ystävällisesti ja avoimesti.

Luin tästä ilmiöstä muualta ja olen valmis allekirjoittamaan väitteen, lihavuus muuttaa sitä, miten ympärillä olevat kohtelevat henkilöä.

Kokemuksia kuulisin mielelläni.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot siis ryypännyt ja syönyt ittes vanhan näköiseksi??

Toki pitkä sairauskin vanhentaa..

No kenkää saat ..seuraavalla yt kierroksella.

Vierailija
2/6 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oopperan kummitus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Nuoremmat ihmiset eivät puhu minulle. Ikätoverini kyllä puhuvat mutta joudun viettämään paljon aikaa ympäristössä jossa lähes kaikki ovat minua nuorempia. 

Vierailija
4/6 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ihmisten välisessä kanssakäymisessä. Ja ihmiset eivät siis tee tuota tietoisesti.

Vierailija
5/6 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tuon näkymättömyyden kun täytin 42 vuotta. Olen ihan normaalipainoinen. Nyt olen ollut jo 18 vuotta näkymätön. Toisaalta ihan mukavaa, saan olla enimmäkseen ihan rauhassa, kun asiat hoidetaan muiden kanssa mieluummin kuin minun.

Vierailija
6/6 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Miksi ihmisten minun pitäisi nähdä minua yhtään enempää kuin juuri sen verran, että eivät törmää minuun?

Olen saanut silmätikkuna olemisesta aivan tarpeeksi jo nuorena, vaikka mikään julkkis en ole koskaan ollutkaan.

Työpaikalla näkymättömyys voi liittyä niin moneen asiaan, että pelkkä ikä tai ylipaino ei yksiselitteisesti ole syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan