G: Teettekö vauvan soseet itse, vai ostatteko kaupasta?
Mä tein esikolle itse ja nyt kuopukselle myös. Pakastan jääpalarasioihin parsan ja maissin, muut teen kattilassa. Halpaa ja helppoa mielestäni ja omatekoiset maistuvat ainakin omasta mielestäni paremmalle =) Kaikki tavallaan, jokainen tekee tottakai siten kuin itse parhaaksi näkee.
Kommentit (4)
minä annoin aluksi valmiita kasvissoseita kun aluksi tyttö ei syönyt oma tekemiä mutta sitten jonkun ajan kuluttua alkoi syömään niitäkin hyvällä ruokahalulla ja totesin että tulee paljon halvemmaksi...hedelmäsoseet olen ostanut valmiina kun niitä menee vähemmän... meillä tykätään kovasti maissista ja yhdestä pakaste pussista saa tosi paljon...minäkin keitän ja soseutan sen verran paljon kerralla pakkaseen erilaisia makuja ettei tarvitse kokajan tehdä...pakastan pieniin rasioihin ja jääpala kuutioihin..
pääosin itse allergioiden takia. hedelmäsoseita ostan valmiina kun niitä menee päivässä ainakin 3.
Pakastan porkkanaa, bataattia, parsakaalia, kanaa.
Keittelen lisäksi perunaa lähes päivittäin, siihen sitten lisään jotain muuta kasvista ja kanaa.
Pitääkin kokeilla tuota maissia.. Porsasta teen huomenna ison satsin pakkaseen.
Hedelmäsoseet ostetaan kaupasta, marjasoseet ei edellenkään kelpaa. Kiireisiä päiviä ja kyläreissuja varten ostan kasvissosetta.
KYSYMYS: Nyt kun vauva (9kk) syö jo karkeampaa ja maistuvampaa ruokaa, miten teette sen kotitekoisesti? Olen nyt antanut Muksu-purkeista jtn kana-ateriaa (8kk ikäisille) ja se kelpaa hyvin vauvalle. Miten itse saisi kotona tehtyä vastaavia ruokia? Olisko ohjeita tarjolla tai linkkiä niihin?
Sekä että.