Käyttääkö jotku muka oikeesti enään pöytätietokonetta?
Luulin jo niiden ajan loppivan. On jopa parempi nykyään parempi käyttää älypuhelin yhdistettynä tv. TV-Näyttö halvempi ja silti parempi; parempi resoluutio, koko, värit kontrasti. Myös kännykkään voi yhdistää bluetooth näppäimistöhiiren niin helppo navigointi. Ja android yleisesti nopea joten ei tarvitse isoa romukasaa pitämään meteliä. Ja yritystason laptop parempi jos tekee töitä kuten elokuvien muokkausta (helppo siirtää ja kuljettaa työn mukana).
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Työkoneena, läppärin otan vasta kun pakko. On näet minun työssäni mukavempi, kun on iso näyttö, joka ei ole kiinni näppäimistössä.
Monilla on kyllä työläppärissään 2 tai jopa 4 isoa näyttöä, erillinen näppäimistö yms. Et ole koskaan telakasta kuullut. Nykyään nekin on aika pieniä mustia laatikoita johdon päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä käytän. Mikä hemmetin kysymys tuo on? Niinkuin että katsooko kukaan vielä lineaarista televisiota? Polttaako kukaan vielä tavallista tupakkaa sähköröökin sijaan? Käyttää piuhakuulokkeita langattomien sijaan? Pää pois pyllystä ap.
Eli pöytätietokoneen käytäjät polttavat tupakkaa ja käyttää langallisia kuulokkeita? Ymmärrän, sillä olette pölväkkeitä.
AP
Sisälukutaitosi ja muutenkin ymmärryksesi ap vaikuttaa vähän vajavaiselta, ei nyt millään pahalla.
Empatiakykysi on jotenkin vajavainen kun on pakko heti haukkua ihmistä ja olla vastaamatta kysymykseen joka oli tän alotuksen tarkoitus. Et näköjään ymmärrä väittelyä tai tieteellistä menetelmää, et edes moraalia moikka.
Toisin kuin AP joka ei ymmärrä hevonvittuakaan yhtään mistään.
Löytyy parin tonnin pöytätietokone, kolme näyttöä, sekä n. 1500 eur peliläppäri (jolla on kyllä jo sen verran ikää, että sopisi päivittää). Älyluuri on vuodelta 2016 ja tavan televisiota minulla ei ole koskaan ollutkaan. Puhelinta käytän viestittelyyn, reittien ja aikataulujen tarkistamiseen, sekä vauvapalstailuun istuessani pskalla. Sen suurempaa tarvetta älyleluille minulla ei ole. Ja olen nainen, kun se niin jotakuta kiinnosti.
Vierailija kirjoitti:
Löytyy parin tonnin pöytätietokone, kolme näyttöä, sekä n. 1500 eur peliläppäri (jolla on kyllä jo sen verran ikää, että sopisi päivittää). Älyluuri on vuodelta 2016 ja tavan televisiota minulla ei ole koskaan ollutkaan. Puhelinta käytän viestittelyyn, reittien ja aikataulujen tarkistamiseen, sekä vauvapalstailuun istuessani pskalla. Sen suurempaa tarvetta älyleluille minulla ei ole. Ja olen nainen, kun se niin jotakuta kiinnosti.
Naisetkin käyvät paskalla? 😲
Vierailija kirjoitti:
Se on ENÄÄ, Tajuatko vtun puupää ENÄÄ!!
Siis mitä vit,,, a, millon se enään on muuttunu enääksi, ja kenen päätöksestä. Ps. Minne voi valittaa.
Pöytäkonehullu! Kukaan ei jaksa tätä jankutusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kirjoittaa enään?
Ne joil on viellä aivot jäljellä. Se lausutaan enää-n, joten se oikeasti tulee kirjoittaa enään.
Ja se on KUKA, ei ketä.
Ei tietenkään. Miksi edes kysyt vielä tuollaisia!
Uusi mac mini on loistava. Ei juuri tavallista varavirtalähdettä suurempi, lähes äänetön, 20W virrankulutus ja tehoa, joka saattaa x86 prosessorit häpeään. Ainoa miinus on, että edullista levytilaa ei saa kuin liittämällä ulkoisen ssd-aseman.
Jos tarvitsee konetta vain viestittelyyn ja satunnaisiin hakuihin, tabletti tai läppäri on ok. Puhelinta hätätapauksessa. Noloa se kännykän tuijottelu.
Mielummin tekisin duunit pöytäkoneella aina kun mahdollista kun räpellän läppärillä.
Töissä koko tilaa pyörittävä käyttis on niin raskas ohjelma, että tarvitsee pöytäkoneen. Puhelimeen saa kevennetyn version, mutta silti päivittäin joutuu monta kertaa istahtamaan pöytäkoneen ääreen, sillä kevennetyssä versiossa ei ole kaikkea dataa ja ominaisuuksia käytetttävissä.