Kestovaippafoorumilaiset
Olen kyllä itsekin kestovaippailijana tosi järkyttynyt (vaikka olenkin kuullut huhua aiemminkin) siitä kuinka iso osa sillä foorumilla olevista mammoista onkin itsekkäitä ja ihmisille kateellisia. Todellinen syy monille ei ole maailman pelastaminen vaan päteminen siinä, että he jaksavat vaippailla. Moni jotka tehtailee vaippoja myyntiin ovat vain huolissaan omasta voitostaan eivätkä siitä, että vaipat tarpeeksi levitessään voisivat auttaa maapalloa edes pieneltä osalta parantumaan saasteista.
Mä olen ollut niin naivi, että kuvittelin kaikkien vaippailijoiden motiivin olevan ympäristötietoisuus ja levittävän kestovaippasanomaa tarkoituksenaan säästää luontoa ja puhaltavan yhteen hiileen!! Katinkontit.
En yleistä, sanon vaan että yllättävän moni. Kyllä loppui sen foorumin kulutus meikäläiseltä.
Kommentit (10)
Muutaman tällaisen tunnen ja ei voi kuin ihmetellä kuinka jonkun elämän keskeisin sisältö on lapsen ah-niin-ihanat vaipat!!! Lapsiparatkin saa pärjäillä keskenään, kun äiti vaan hurruttelee koneellaan uusia hienoja vaippoja.
Ja käytin siis itsekin lapsella kestovaippoja, mutta enpä niistä keskustellut kertaakaan kenenkään kanssa, niin kuin en keskustele tuttipulloista tai rintsikansuojuksista tai supoistakaan.
Anteeksi purkaus, tulee vaan jo niin korvistakin tämä vaippavouhotus.
Vierailija:
Moni jotka tehtailee vaippoja myyntiin ovat vain huolissaan omasta voitostaan eivätkä siitä, että vaipat tarpeeksi levitessään voisivat auttaa maapalloa edes pieneltä osalta parantumaan saasteista.
Siis jos tarkoitat näitä " wahmeja" , ketkä ompelevat kotona vaippoja myyntiin, niin eiväthän he voi hyväntekeväisyyttäkään harjoittaa, vaan täytyyhän heidän saada omansa pois ja tietysti jotain käteenkin!
Siksihän moni kotiäiti alkaa " wahmiksi" , että pystyisi mahdollisimman pitkään hoitamaan itse lapsensa kotona ja kun pelkkä kotihoidontuki ei riitä, niin jotain täytyy tehdä.. ja varmasti lähes kaikille ympäristöasiat merkitsevät myös, mutta jollakin on " kestovaippahörhönkin" elettävä.
Ei siinä vaippabisneksessä pääse rikastumaan.
T: Kestoileva äiti, joka mielellään tukee wahmeja (en ole seurannut kestisfoorumia enää pariin vuoteen, joten en tiedä mikä meininki nykyisin on, mutta todellakin täytyyhän wahmienkin saada jotain vaivansa palkaksi sen lisäksi että " pelastavat maailmaa" ;))
kestovaippoja käyttävän tulisi olla koko elämässään täysi enkeli, jota ei kukaan saisi saada kiinni mistään " moraalisesti arveluttavasta" . En jaksa ymmärtää aloitusta. Pitäisi joskus aloittaa ketju, jossa haukutaan kertisvaippojen käyttäjiä laumana.
t: kestovaippa-olento, joka ei juurikaan käy kestovaippafoorumilla, jonka elämässä on muutakin sisältöä kuin vaipat, ja joka uskoo, että kaikkien ainakin alkuperäisenä yhtenä motiivina on ollut ympäristöasiat, mutta joka ei ymmärrä, että mitä vi***a kaikkien motiivit sitten ap:lle kuuluvat, ja joka on sitä mieltä, että ap:n kannattaa pysyä pois sieltä foorumilta sitten vaan, jos ei miellytä, eikä alkaa täällä valittaa, kun kaikki eivät ole hänen mielestään yhtä jaloja kuin hän.
Jonka olemassa olosta en ollut tiennytkään (käytän kertakäyttövaippoja lapsillani).
Olin yllättynyt, kuinka paljon viestit käsittelivät sitä mitä muut (=kertiksien käyttäjät) ajattelevat kestovaippojen käyttäjistä, mitä ovat kommentoineet heille niistä, mitä nlatäti ajattelee, kehtaako vaihtaa kestovaippaa muiden nähden jne. En ollut tajunnutkaan, että kestovaippojen käyttäjät (tai osa heistä) käyttävät energiansa tuollaisten pohtimiseen. Itse en ajattele heistä tai aiheesta juurikaan mitään. Varsinkin, kun kestovaipat on ihan yleinen juttu nykyisin. En myöskään pohdi mitä joku ajattelee nähdessäni minut vaihtamassa kertiksiä. En itse asiassa ajattele vaippoja ollenkaan, paitsi silloin kun niitä täytyy muistaa ostaa kaupasta ;)
Vierailija:
En itse asiassa ajattele vaippoja ollenkaan, paitsi silloin kun niitä täytyy muistaa ostaa kaupasta ;)
Vierailija:
Myönnän. Ampukaa mut! ;)
Muissa asioissa kyllä, esim. kierrätän, käytän joukkoliikennettä.
Kuten sanoin: ampukaa mut ;)
Vierailija:
Muissa asioissa kyllä, esim. kierrätän, käytän joukkoliikennettä.Kuten sanoin: ampukaa mut ;)
itystä miten lapsesi (ja itsesi) vaipatat!
itse käyn suunnilleen päivittäin lueskelemassa keskustelua, mutten ole huomannut mitään erityisen negatiivista, jollei lasketa välillä älytöntä vouhkaamista ja intoilua. ne kun on kuitenkin vaan vaippoja.