Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia hormonikierukasta

Vierailija
26.02.2007 |

joudun sellaisen ottamaan, koska pillerit eivät sovi ja pitäisi olla kunnon ehkäisy, koska lääkitykseni aiheuttaa sikiövaurioita. Kokemuksia? Sattuuko laittaminen ja kuinka paljon?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hakuun hakusanaksi hormonikierukka ja avot!

Ei kukaan jaksa vastata montaa kertaa samaan juttuun!

Vierailija
2/7 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi meikäläisellekään, kun menee halut ja kiukuttaa koko ajan, mutta niin tekee myös hormonikierukka. Kuparikierukka ei häiriköi hormoneja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu kyseinen viime toukuusta, edelleen tulee " mini menkat" tasan 28-29 kierrolla, pärjää p-housun suojalla hyvin.

Ei sattunut laitto yhtään.

Mulla siks ehkä menkat kestää kun laitettiin 2pv:ää yli sallitun laittoajan, pitäs laittaa 7pv:nä vuodon alusta, mulla meni siihen 9:teen päivään, no ehkä kohta loppuu mullakin tiputtelu =)

Mitä muuta haluat tietää?

haluista en osaa sanoa, mua ei oo panettanu sitten vuosiin,lapsien jälkeen =(

Pää pysyy ainakin tosi kivana, pillereistä meinas aiva HAJOTA!!!

Vierailija
4/7 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin hormoonikierukka jälkitarkastuksessa.

Sen laittaminen sattui paljon. Sain tosin särkylääkkeen, mutta ei se mitään auttanut. Se, että se sattui, johtui ilmeisesti siitä, että en synnyttänyt alakautta, vaan synnytys päätyi lopulta sektioon, myöskään menkat eivät olleet alkaneet, mikä sekin olisi ilmeisesti pehmentänyt paikkoja kierukan laittamista ajatellen.

Ehkäisytapana tämä on todella vaivaton, ei moittimista. Tiputteluvuoto kesti ehkä pari- kolme kuukautta, jos kestää kauan, niin kannattaa käydä tarkastuttan tilanne lääkärissä.

Lääkäri sanoi minulle, että hormoonikierukka on yhtä luotettava kuin sterilisaatio eli siis hormoonikierukka on varmempi kuin kuparikierukka.

Mutta koska mikään ei voi koskaan olla täysin varmaan, niin JOS hormoonikierukka pettäisi, niin se olisi huono juttu, koska se hormooni vaikuttaa sikiön kehitykseen. Tällaisessa tapauksessa suositellaan keskeytystä. Mutta en ole koskaan kuullut hormoonikierukan pettäneen.

Minullakin pillerit vaikuttivat mielialaan.

Käsittääkseni tässä kierukassa hormooni erittyy jotenkin eri tavalla.

En ole varma vaikuttaako tämä mielialaan, mutta jos sen tiedostaa, että voi vaikuttaa, niin siihen osaa suhtautua ja ainakan sen voi ottaa pois, jos siltä tuntuu.

Mutta siis suosittelen jos haluta luotettavan pitkäaikaisen ehkäisyn. Vaivanton, sitä ei edes muista/ huomaa. Ja menkkoja ei tule! Ainakaan minulle ei ole tullut kertakaan, tuota tiputteluvuotoa lukuunottamatta.

Vierailija
5/7 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katon samalla telkkaa.

Vierailija
6/7 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

this is a true thing that happens! its not a chain letter! its kinda scary at first but it really works!! paste this message into 3 comments and press ALT F4 and your crushes name will appear on the screen!!! its soo wierd!

Vierailija
7/7 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- laittaminen sattui kovasti

- finnejä sain joka paikkaan, siis ihan joka paikkaan ja paljon.

- alussa pieni vuoto koko ajan

- rasvaiset hiukset

+ mieliala pysyi tasaisena, " vuoristoratamamma kuoli"

+ kun vuoto loppui se loppui kokonaan

+ ei tarvinnut joka aamu pilleretä miettiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan