Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Frantsilan imetysteestä ja muista imetyslitkuista?

26.02.2007 |

Minusta tuntuu, että uutta tulokasta imettäessä maitoa on tullut niukemmin kuin ennen. Olen yrittänyt juoda riittävästi, mutta nyt ostin Frantsilan imetysteetä (Vauvan ilo muistaakseni) henkiseksi tueksi, kun aloin jo tuntea imetysstressin oireita.

Kysyisinkin, onko tästä tuotteesta tai muusta maitoa nostattavasta litkusta kokemuksia. Pahaa tuo juoma ainakin oli. Toivottavasti on kuin lapsuuden yskänlääke -sitä tehokkaampaa, mitä pahemmalta maistui ;)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni tuo Stilltee ihan oikeasti toimii, ainakin minulla. Laitan termariin pari teepussia , haudutan, ja juon teen päivän mittaan. Otan sellaisia muutaman päivän kuureja tarvittaessa ja sitten taas pidän vähän väliä.

Mielestäni molemmat olivat kyllä ihan hyvän makuisia, Stillteessä ehkä aniksen maku aluksi tökki, mutta nyt kun siihen on tottunut, maistuu hyvin.

Vierailija
2/5 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla mamma tee nimellä.

Kamalaa! jäi juomatta... :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeahan sitä on objektiivisesti todistaa, millainen vaikutus sillä minun tapauksessani oli maidontuotantoon - no, ainakin nestettä tuli juotua riittävästi! - mutta maitoa riitti niin paljon kuin lapsi tarvitsi yli 1½ vuotta.

Juon edelleen toisinaan fenkoliteetä (hyvää erityisesti ruoansulatukselle), koska pidän sen mausta. Jonkun muun mielestä se varmasti maistuu heinälle...

Vierailija
4/5 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös käyttänyt mamma teetä ja auttoi! maito ehtyi vauvan ollessa alkuun sairaalassa niin, että jouduin syömään myös yhden herutuslääkkeen mutta sen jälkeen yhden hoitajan neuvosta, join mammateetä. neuvo oli että nokkonen on paras aine ja kaikki teet tosi hyviä. myös kaalit auttaa (parsa- ja kukkakaali käy, tulee vähemmän ilmaa). pelkkää nokkosteetä en silloin löytänyt, mamma tee ja vauvanilo auttoivat. tein ison satsin ja otin kylmänä juomapulloon päiväksi ja join silloin tällöin. ei se niin pahaa ollut, että hyvään tarkoitukseen ei olis saanu alas.

Vierailija
5/5 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että vauvan paino oli noussut ihan hurjasti viikossa, eikä kyllä kaikki taida mennä sen imetysteen piikkiin, koska sitä join vasta viimeisenä päivänä ennen punnitusta. Eli maito kuitenkin riittää, vaikka huolehdin.

Mietinkin sitten, että taisin hiukan stressaantua, kun neuvolan täti sanoi ensimmäisellä käynnillä, että painoa on tullut, mutta ehkä vähänlaisesti. Jatkomietintönä oli, että neljän hyvin sujuneen imetyksen jälkeen vielä viidennen lapsen kohdalla yksi kommentti voi saada noin epävarmaksi. Kuinka olisikaan ollut, jos lapsi olisi ollut ensimmäiseni? Olisiko varmuuden vuoksi lykätty pullosta lisämaitoa? Ja kierre olisi ollut valmis? Kyllä tällaisten hormonihöyryisten kanssa pitääkin olla aivan erityisen varovainen kommenteissaan.

Ja imetysteestä vielä, että se ei ollut kylmänä ollenkaan niin pahaa kuin lämpimänä. Olin kevyesti myös makeuttanut juoman hunajalla. Kolmevuotias kävi sitä salaa juomassa, ja hänelle näytti maistuvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi