Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisitte? Esikoinen 6v kun vauva syntyy.

Vierailija
26.02.2007 |

Esikoinen on ollut hoidossa 1v3kk vanhasta. Jos kaikki menee hyvin, hän on tasan 6v kun vauva syntyy. Kysymys onkin ensi keväästä: otanko pois hoidosta, kun itse olen vauvan kanssa kotona? Olisi sitten kotona kanssani kevään ja aloittaisi sitten eskarin (6v6kk vanhana).

Kumpi olisi järkevämpää: jatkaa hoidossa vai olla kotona?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluaako olla kotona äidin ja vauvan kanssa vai mennä kavereiden luokse tarhaan, ja selittää tilannetta? Kyllä hän kai jo aika paljon ymmärtää, päätöksen tietysti tekevät vanhemmat.

Vierailija
2/6 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun esikoinen oli vuoden kotona hoitoputken ja kouluputken välillä mun ja kuopuksen kanssa. Kotona oppii toisenlaisia asioita kuin porukassa, esim. leikkimään yksin ja sietämään tylsyyttä ;) Rohkeasti vaan! On se vauvaloma lapsellekin elämys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on jo sen verran iso, että kaipaa seuraa. Jos yksi jää pois ja tulee sitten kuukausien tauon jälkeen takaisin, voi vanhoilla kavereilla olla jo uudet kaverit.

Pitäisin siis hoidossa vaikka puolta päivää, olettaen että lapsi itse tykkää siellä olla.

Vierailija
4/6 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidon vaihtoehtona tietysti on olemassa kerhot ym harrastukset, mutta pystytkö pienen vauvan kanssa kuljettamaan? Täällä päin ainakin kerho kestää vain 2 tuntia, ja meidän kuopuksen ollessa vauva oli melkoista rumbaa viedä isompia kerhoon ja hakea. (tosin mulla ei ajokorttia ja käveltiin edestakaisin)

Itse pitäisin varmaan esim 2 päivää viikossa puolipäiväisenä hoidossa, jossa tutut kaverit. Voi olla ankea mennä eskariin kun on ollut pitkään pois kavereiden seurasta.

Vierailija
5/6 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt vielä puhua tarhankin kanssa, mitä ovat mieltä. Tähän saakka kysyttäessä esikoinen on aina halunnut olla kotona, jos mahdollista, vaikka viihtyy hienosti tarhassakin. Onneksi hoitopäivät ovat olleet lyhyitä ja yleensä vain 3-4 päivää viikossa.

ap.

Vierailija
6/6 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen ei halunnut käydän missään kerhoissa, ei viihtynyt, toisaalta kuljettaminenkin oli hankalaa joten en tyrkyttänytkään. Ja esikoiseni on siis erittäin sosiaalinen tapaus, senkin ansiosta sapattivuoden jälkeen eskariin meno sujui hienosti :)

Jos ap:lla on kysymys todellakin vain parista kuukaudesta, niin miksi ihmeessä ei voi olla kotona, toistan vielä että elämys sekin.