Mies sanoo naista suloiseksi
Mies sanoo jälkikäteen tarkoittaneensa vain hyvännäköistä, mutta minusta suloinen on jotain enemmän. Ollaan oltu 13 vuotta yhdessä, eikä ole koskaan sanonut minua suloiseksi. Tästä 20-vuotiaasta naisesta sanoi minulle, että hän on suloinen.
Minulle särähti pahasti korvaan, sillä minusta suloinen on aivan erityinen verratuna hyvännäköiseen, seksikkääseen tai kauniiseen. Monikin voi olla sellainen, mutta harva on suloinen.
Miellän suloisen sellaiseksi, joka saa miehen sydämen jättämään lyönnin välistä ja perhosia vatsaan. Vaaleanpunaiset lasit. Naisia, joiden vuoksi ollaan valmiita hakemaan se "kuu taivaalta", kuin romanttisissa elokuvissa.
Minua on kyllä sanonut hyvännäköiseksi tai seksikkääksi, muttei koskaan tuollaisilla hellyyttävillä adjektiiveilla.
N32
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei keski-ikäinen nainen ole suloinen. Lapsi ja lapsekas ihminen on.
Oli kyse 20 v, naisesta, ei 12 v tytöstä.
Niin. Lapsekas nuori aikuinen voi. Ei siinä ole mitään pahaa. Minustakin nuoriso on suloista. En silti kuolaa nuorten perään.
Mies taitaa olla 30nen, joten nuori itsekkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suloinen nainen on sellainen, jolla on naisellisia suloja. Tietysti.
Sellainen on sulokas.
Just näin. Esim. kissanpentu on suloinen. En oo kuullut kenenkään ajattelevan tän elukan muotoja sulokkaaksi..
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu keski-ikäinen nainen, ehkä voisi sanoa suloiseksi tai söpöksi. Vaalea, käyttää vaaleaa ja pinkkiä. Tykkää kissoista. Vähän kissanpoikatyyli.
Tuttu mies oli ihastunut häneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu keski-ikäinen nainen, ehkä voisi sanoa suloiseksi tai söpöksi. Vaalea, käyttää vaaleaa ja pinkkiä. Tykkää kissoista. Vähän kissanpoikatyyli.
Tuttu mies oli ihastunut häneen.
Henkilönä ujo ja arka myös tämä kissanpoikanainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt miksi täytyy juuri puolisolleen kertoa kuinka ihana joku muu on.
Olisiko joku autistinen ticsi tuokin, ettei vain ymmärrä sosiaalisia koodeja.
Puoliso tulee epävarmaksi asemastaan ja pyrkii miellyttämään enemmän. Tai niinhän ne luulevat/toivovat. Todellisuudessa useimmat vain lemppaavat sellaisen moukan mäkeen.
Juuri näin. Itse olen aina pitänyt moukkamaisena heittää tuollaisia kommentteja.
Yleensä nuo samat tyypit ihmettellee sitten jälkeenpäin miksi heidät jätettiin. Olen nähnyt useamman pilaavan suhteensa tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on sulokas.
Just näin. Esim. kissanpentu on suloinen. En oo kuullut kenenkään ajattelevan tän elukan muotoja sulokkaaksi..
Mitä hiusten halkomista :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on sulokas.
Joo, ja miten edes siirryttiin ihmisestä eläimeen :-D Vähän eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on sulokas.
Tuskinpa ap olisi kirjoittanu tänne jos mie olisi puhunut kissasta ;-) Pysytäänpäs asiassa, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt miksi täytyy juuri puolisolleen kertoa kuinka ihana joku muu on.
Puoliso tulee epävarmaksi asemastaan ja pyrkii miellyttämään enemmän. Tai niinhän ne luulevat/toivovat. Todellisuudessa useimmat vain lemppaavat sellaisen moukan mäkeen.
Ahaa tämäkö siinä on taustalla. Luulevat että toinen tulee epävarmaksi. Itse Kemppainen miehen joka jatkuvasti kehui muita naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Itse olen aina pitänyt moukkamaisena heittää tuollaisia kommentteja.
Yleensä nuo samat tyypit ihmettellee sitten jälkeenpäin miksi heidät jätettiin. Olen nähnyt useamman pilaavan suhteensa tuolla tavalla.
Haukutaan naisia, että haluavat elää jotain prinsessahattaraa, ja että pitäisikö miehen muka kulkea laput silmillä ja valehdella että oma nainen on maailman kaunein. No ei, mutta kyllä se nainen varmasti pysyy lämpimämpänä, jos tuntee olevansa juuri omalle miehelleen erityinen.
Oma ex selitti, että tottakai olen hänelle erityinen, kun vaikka hän katselee kauniita naisia päivät pitkät ja haaveileekin vaikka mitä, niin minua hän kuitenkin illalla panee. No voi kun imartelevaa. Kyllä jonkinlainen romanttinen illuusio olisi mielestäni hyvä säilyttää.
Herkkä, tunteellinen, ehkä vähän haavoittuvan oloinen, pienikokoinen, katsoo silmiin, hakee kosketusta. Boostaa miehen egoa. Sellainen on suloinen, esimerkkinä vaikka Jenni Haukio.
Miehesi on ihastunut siihen naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olipas typerästi sanottu mieheltäsi!
Kysyisin ihan suoraan onko hän ihastunut kyseiseen henkilöön. Ja olisin kyllä vähän varovainen missä mennään suhteessa, kun tuollaista möläyttää suustaan.
No eihän ollut typerästi sanottu!
Nyt oikeasti lähdet kauppaan ostamaan jotain tekoälyä kun ei näköjään omasta takaa löydy. Suloinen EI tarkoitta mitään mistä pitäisi olla mustasukkainen. Koiran tai kissanpentu on suloinen, pikkutyttö voi olla suloinen, myös juuri aikuisuuden saavuttanut, mutta selvästi naiivi tai muuten vaan vähän palikka nainen voi olla suloinen jne. Suloinen on sana jolla voi tarkoittaa vaikka jollain tavalla hellyttävää, mutta sitä EI ikinä sanota mistään mitä haluaisi panna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas typerästi sanottu mieheltäsi!
Kysyisin ihan suoraan onko hän ihastunut kyseiseen henkilöön. Ja olisin kyllä vähän varovainen missä mennään suhteessa, kun tuollaista möläyttää suustaan.
No eihän ollut typerästi sanottu!
Nyt oikeasti lähdet kauppaan ostamaan jotain tekoälyä kun ei näköjään omasta takaa löydy. Suloinen EI tarkoitta mitään mistä pitäisi olla mustasukkainen. Koiran tai kissanpentu on suloinen, pikkutyttö voi olla suloinen, myös juuri aikuisuuden saavuttanut, mutta selvästi naiivi tai muuten vaan vähän palikka nainen voi olla suloinen jne. Suloinen on sana jolla voi tarkoittaa vaikka jollain tavalla hellyttävää, mutta sitä EI ikinä sanota mistään mitä haluaisi panna.
Oletko nainen? Naiselle suloinen saattaa todennäköisemmin olla platoninen ominaisuus, miehelle ei niinkään... Karu totuus: harva mies kehuu naisia jotka eivät miellytä silmää (ja jos nainen miellyttää silmää niin seksuaalisia ajatuksia on edes jollain tasolla)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa tämäkö siinä on taustalla. Luulevat että toinen tulee epävarmaksi. Itse Kemppainen miehen joka jatkuvasti kehui muita naisia.
Korjaus: lemppasin 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on sulokas.
No eikö tämä adjektiivin valinta ja tarkoitus ollut koko ketjun idea??
Hänen ei todellakaan olisi kannattanut sanoa sitä. Miehet ovat yleisesti huonompia verbaalisessa kommunikaatiossa ja asioiden merkitysten ilmaisemisessa.
Kyllä hän kertoi nyt näin epäsuorasti, että hän kokee eräänlaista viehtymystä tuohon tyttöön. Enteilevää "setä-tyylin" viehtymystä nuoriin kirkassilmäisiin kokemattoman oloisiin söpöihin kissanpentumaisiin naisiin.
Mutta ole huoletta, se viehtymys ei ole yhteydessä todelliseen vakavan suhteen aloittamiseen kanssaan. Hän tietää itsekin että tyttö on ihan vielä lapsellinen eikä hän jaksaisi päivästä toiseen olla setänä, vaan hän haluaa olla naisen kanssa jonka juttelemiset kanssakäynti ynnä muu on sillä tasolla, kuin teillä on.
Tämä on nyt se ilmiö, kun joskus näkee pariskuntia marketissa ja miehen katse jää vähäksi aikaa 20-kymppiseen ponnaripäiseen jumppatyttöön ja vähän aikaa siinä katseessa on haikeutta.
Kato se on samalla haikeutta siitä, että hän ei ole senikäinen ja teinirakkauden ajat oli joskus, MUTTA ei hän niitä enää uudellenkaan haluaisi elää kännissä viritetyillä mopolla ajamisten ja finnihoitojen peruilta.
Se voi olla vaihekin, ja hän kohta tajuaa tai voit laittaa hänet tajuamaan, että mikä onni hänellä on nykyään ja kun hän tajuaa, että 10 vuoden yhteisolo ei ole automaationormivaihe, niin hän voisi laittaa huomiot vaan sinuun näissä asioissa.
Juttele hänen kanssa, sano että tämä vaikuttaa setätyylin alkamiselta, kerro markettivertaus, avaa yli 10 vuoden suhteenne merkitystä. Toisaalta jos ette ole liitossa, niin miksi ei mies ole kysynyt liittoon.
Jos keskustelu herättää hänet empimään suhteenne merkitystä, että ei liittoon ja onhan tässä mukavaa, mutta et kuule rakkautta missään, vaan käytännön mukavauytta, niin asia alkaa olla selvä ja pääsetkin pian etsimään sinua oikeasti itselleen haluavaa miestä oikeista syistä.
Sellainen on sulokas.