Kassajonossa toistuvasti kokemani harmi
Kävin just äsken kaupassa, ja kassalla jonossa seuraava "rouva" änkesi siihen maksupäätteen tuntumaan minun ollessani maksamassa. Sen verran hidas olen noissa yllättävissä tilanteissa, etten osannut sanoa mitään, mutta nyt on suunnitelmani selvä. Jatkossa tempaisen oman korttini maksupäätteestä pois ja kerron kassalle jonossa seuraavan haluavan näemmä maksaa minunkin ostokseni.
Kommentit (49)
Mä sanoin kerran miehelle, joka tunki mun kylkeeni ja sen päätteen eteen kassalla, "että säkö maksat?"
Kyllä luikki äijä äkkiä kauemmas 😆
Vierailija kirjoitti:
Vttu että ap:n kaltaiset koko kassajonon tukkivat hiturit ärsyttää. Oikeasti. Kaikilla meillä ei ole koko päivää aikaa viettää kassajonossa.
Miksi siinä pitää koettaa olla mahdollisimman nopea? Onko teillä suorituspaineita kassalla? Minä haluan hoitaa kassatoimintoni rauhassa enkä anna takana olevalle edes mahdollisuutta ängetä eteen. Kun nostan ostoksiani hihnalle, pidän ostoskärryn siinä välissä ja siirrän sen vasta sitten kun olen kaikki ostokseni hihnalle saanut. Sen jälkeen maksan enkä päästä vieläkään perässä tullutta änkeemään ennen kuin olen itse pakkaamassa.
Tuttua. Tuttua. Noissa tilanteissa sanon suoraan, että anteeksi olen maksamassa ja sinä seisot liian lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Olet idiootti ap. Toinen koitti olla nopea ja välittömästi valmiina pakkaamaan, kunhan poistut. Tällä takana olija koittaa mahdomlimman nopeasti sujuvoittaa kassan työskentelyä.
Eli hänen takana Sa tulija pääsee silloin todella nopeasti pakkaamaan ja maksamaan. Eli ap o epäkohtelias, hänen takanaan olijansa oli se kohtelias.
Jos siis olenkin idiootti, niin en voi sille itse mitään. En tosin koe itseäni muita tyhmemmäksi, enkä siksi loukkaannu kommentistasi. Ainakin minut on opetettu käyttäytymään hyvin.
-ap- 😁👍
Mummo on hidas maksamaan kortilla 🤣😆
Mitäpä jos te kääkät käyttäisitte puhelinta tai älykelloa maksamiseen???
Vierailija kirjoitti:
Täytyneekin rikkoa säästöpossu seuraavaa kauppareissua varten. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Ehei! Minä maksan käteisellä. Kerran halusin nostaa kaupan kassalta 1000 € niin kassa sanoi, ettei ole niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Kassalla nähtyä: Nuoripari vuoronperään yritti maksaa kännyköillään, eikä vaan maksu mennyt läpi. En viitsinyt sen pidempään tuijottaa, enkä tiedä maksoivatko lopulta kortilla vai käteisellä, mutta siinä vasta kesti.
On huonoa käytöstä mennä viereen, kun asiakas maksaa. Rahan ja kortin käyttö on asia, mille tulee antaa tilaa yksityisenä asiana. Eikä mennä viereen.
Kaupassa en oo moiseen päätteelle tunkemiseen törmännyt ikinä, joissain kioskeissa kylläkin. Näissä kun se maksupäätekin saattaa olla olemattomasti suojattu lurkinnalta (ärräkiskalla ainaki)
Hassuja olette kaikki ja stressaatte tyhjistä asioista. En ole koskaan törmännyt tilanteeseen että joku tunkisi liian lähelle tai alkaisi etuilemaan saati tönimään yhtään missään. Päin vastoin. Ehkä ulkoinen olemukseni 205/120 luo tilaa ympärilleen ihan itsestään. Mene ja tiedä. Yleensä Mikki hiiret ymmärtävät kyllä antaa tilaa kun katson niitä hieman alaviistoon. Kai tuollainen on sitten vain pikku ihmisten ongelma, vaikka luulisi heille sitä tilaa paremmin riittävän.
Se kortti tai sovellus otetaan valmiiksi esiin jo ennenkuin tavarat on laskettu, eikä vasta sitten aleta jahnaamaan kun kassa sanoo ostosten hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoin kerran miehelle, joka tunki mun kylkeeni ja sen päätteen eteen kassalla, "että säkö maksat?"
Kyllä luikki äijä äkkiä kauemmas 😆
Minä itseasiassa olen kerran maksanutkin erään naisen ostokset, ettei kassa turhaan jumittaisi. Hänellä oli ilmeisesti rahat vähissä kun peruutteli ostoksiaan ja kyseli kassalta ,että miten paljon se nyt tekee? Hetken katsoin sitä sirkusta ja sanoin kassalle,että laita vaan ne kaikki tuotteet siitä läpi niin maksan ne omieni kanssa samassa.
Mihin teillä oikeasti on kiire?
Jo oikein tarkkaan mietitte.
Miten se minuutti, kaksi taikka viisikään lopulta vaikuttaa yhtäkkiä siinä kassan kohdalla kun se ei siellä kaupassa kierrellässä vaikuta mihinkään.
Miksi se kiire aktivoituu juuri siinä kassan kohdalla?
Vierailija kirjoitti:
Olet idiootti ap. Toinen koitti olla nopea ja välittömästi valmiina pakkaamaan, kunhan poistut. Tällä takana olija koittaa mahdomlimman nopeasti sujuvoittaa kassan työskentelyä.
Eli hänen takana Sa tulija pääsee silloin todella nopeasti pakkaamaan ja maksamaan. Eli ap o epäkohtelias, hänen takanaan olijansa oli se kohtelias.
On epäkohteliasta urkkia maksajan tunnuslukua seisomalla liian lähellä maksajaa
Ihmettelen sitä, että vaikka kassajonossa on aikaa kaivaa kortit esiin, niin mummot alkavat kopeloimaan käsilaukkuaan vasta, kun saavat kassalta hinnan. Samaa tekevät papparaiset. Sitä lompakkoa aletaan etsimään povitaskusta vasta maksuvaiheessa. Miksi?
En itsekään enää nuori ole, mutta mulla on kortit kädessä olleet, kun maksun aika on.
Vierailija kirjoitti:
Vttu että ap:n kaltaiset koko kassajonon tukkivat hiturit ärsyttää. Oikeasti. Kaikilla meillä ei ole koko päivää aikaa viettää kassajonossa.
Käytä itsepalvelukassaa tai skanneria, älä hermoile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä itsepalvelukassaa tai skanneria, älä hermoile.
Ei voi käyttää, kun täytyy ostaa punaliputettua hävikkiin menevää ruokaa. Ja jotkut tietty ostaa myös tupakkia ja kaljaa.
Eikä muuten tapahdu silloin kun seuraava änkee l i i a n lähelle ollessani maksamassa...
(Sitten tulee tilaa).