Minkä värinen matto huoneeseen missä päävärinä keltainen?
Kommentit (10)
kirkkaan keltaisen kaveriksi kirkas sininen, ja vaaleankeltaiselle taivaansininen! Punainen ois kans aika jännä... Kantsii varmaan miettiä aika tarkkaan, että saat sellaset värit mihin et heti kyllästy...
Toisessa huoneessa sinisävyiset matot, toisessa huoneessa ruskeasävyinen matto
Mutta pääväriltään lämpimän punainen matto (itämainen) sopii kokonaisuuteen aika hyvin. Olen tyytyväinen. Ei missään nimessä ruskeaa.
Itsekin mietin ruskeaa, mutta onneksi sisustusammattilainen suositteli tätä
punaista. Ruskea tekee kokonaisuudesta tylsän ja ankean. Mutta maku-
asioista ei voi kiistellä. Tikkurilan Kauniskoti-värikartat avuksi.
Punainen ja valkoinen käy älyttömän kivasti (mun mielestä) keltaisen kanssa. Jossain vaiheessa oli sininenkin matto, mutta se ei käynyt mun silmääni...makuasioita!
jos kelatisen sävy on lämmin okraan vivahtava. Meillä on Tikkurilan värilastuista otettu sävyt: maalattu eteinen lämpimällä keltaisella, matto on tummanpunainen, tauluissa on tummaa punaista ja samaa lämmintä keltaista. Koriste-esineissä mustaa.
Jos haluaa ennen räväkkyyttä niin tummanpunainen, jolloin pitäisi olla jotakin muutakin esim. tummanpunaista tai tummansinistä
Jos on tummat/punertavaa puuta kalusteet, ottaisin aika räväkän punaisen tai keskivihreän mutta jos on valkoiset/vaaleaa puuta kalusteet, niin violetti tai valkoinen matto. Ruskeaa välttäisin, se tekee tunnelmasta tunkkaisen. Tummiin kalusteisiin ei kannata yhdistää kovin tummia punaisia tai violetteja, tulee raskasta vaikka seinät onkin kevyen keltaiset.
Viskaa tasoille vielä jotain ruskeita koriste-esineitä tms., niin vot!