Työnantaja arvostaa pitkäaikaisia työsuhteita, mutta tarjoaa
Määräaikaisia soppareita ja luokattoman paskaa palkkaa. Äitiyslomalle mennessäni sain haukut liian lyhyestä äitiyslomasta ja hr kana huusi minulle, että johtuuko lyhyt äitiysloma siitä, että työsuhde määräaikainen. Ei kuitenkaan tarjonnut uutta, toistaiseksi voimassa olevaa työsopimusta. Parin kk vapaan aikana minut oltiin kuitenkin siirretty pysyvästi pois projektista ja esimieheni ei puhunut minulle enää mitään tämän jälkeen
Miksi suomen yrityskenttä on näin m ä t ä? Karmeita käytäntöjä, karmeaa porukkaa, äärimmäisen huonoa käytöstä ja mieletön määrä negatiivista energiaa
Kommentit (23)
Mitä teidän projektit on, kun niistä pidetään noin kynsin hampain kiinni? Mitä teette, jos ette ole projektissa?
Itse teen kanssa projektityötä, mutta ei mulla mitään muita tehtäviä olekaan. Jos jään pidemmille vapaille, niin tottakai pitää löytyä korvaaja, muutenhan ne työt jäisi tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä työnantaja (kansainvälinen yritys) korostaa, että haluaa sitoutuneita työntekijöitä. Samaan aikaan irtisanotaan juuri niitä sitoutuneita työntekijöitä ja palkataan tilalle uusia.
Työnantajan sanomiset pitää tulkita käänteisesti.
Juuri niin. Arvostetaan pitkiä työsuhteita ja siksi tehdään määräaikaisia työsopimuksia
Pienissä yrityksissä perhevapaat ovat iso taloudellinen kustannus samoin kuin työkyvyttömyyseläkkeet. Varsinkin viimeisenä mainitut vaikuttavat emurityksen talouteen monta vuotta.