Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein pesette autonne ja miten?

Vierailija
26.12.2024 |

Ajatteko harjakoneeseen vai löytyykö painepesuri pihalta? Vai ettekö pese talvella autojanne ollenkaan? Itseltä löytyy onneksi talonyhtiön pesuhalli johon auton voi ajaa talvellakin painepesuun.

Kommentit (264)

Vierailija
61/264 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan auton Nesteen pesukoneeseen silloin, kun tuntuu siltä, että auto kaipaa pesua.

Vierailija
62/264 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan parin kk välein. Käsin tai koneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/264 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä voi käsittää, miten joku voi olla niin välinpitämätön, että ajaa autonsa harjakoneeseen. Tiesitkö, että ne naarmuttaa maalipinnan pilalle?

Kolmella edellisellä autolla ajoin 10 vuotta ja sama muuten tällä nykyisellä täynnä. Harjapesulla pesty aina ja säännöllisesti. Ensimmäisessä näkyi harjanjäljet konepellin maalissa. Näissä uudemmissa metallihohto maalatuissa ei näy mitään. En viitsi käsin hinkata. Auto on ajamista varten eikä mikään harrastus, jonka parissa nysvään iltakaudet. Käytän senkin ajan vaimon hipelöimiseen.

Vierailija
64/264 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tämä ole se kuuluisa "perjantai-ilmiö"?

Vierailija
65/264 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa miehen kirjoittamalta...

Vierailija
66/264 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kerrallaan, eikö niin?

Vierailija
67/264 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABC:n pesukoneesta ajan läpi silloin kun auto on likainen. Mulla on lämmin autotalli niin talvellakin voi pestä jos tarvii kun saa sen lämpimään kuivamaan, mutta eipä auto yleensä talvella kuraannu. 

Ainakin tuossa meillä saa pesun puoleen hintaan yöllä joten lähden yöajelulle ennen nukkumaan menoa jos on tarve pestä. 

Vierailija
68/264 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi W.T porukan kokoontumisajot menossa

Vierailija
69/264 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen autot noin kerran kuukaudessa, kesällä useamminkin. Talvella pitää odotella plussakeliä ja pesuväli saattaa joskus venähtää. Käytössä on painepesuri, jolla enimmät kurat pois, vaahdotus, pesu lampaanvillakäsineellä ja huuhtelu. Kesällä pesen kaivovedellä, mutta talvella pitää käyttää maksullista vesijohtovettä.

Vierailija
70/264 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muistutuksesta. En ole pessyt vuoteen tai puoleentoista, mutta nyt voisin käydä pesukadulla kevään kunniaksi.

Vierailija
71/264 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Nähtävästi W.T porukan kokoontumisajot menossa

Peseekö WT-porukka usein vai harvoin? Itse pidän ylenmääräistä autoista kohkaamista vähän WT-touhuna.

Vierailija
72/264 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon välein käytän harjapesussa. Painepesuri kyllä on mutta en yltä itse pesemään autoa käsin, on korkea maasturi. Ukko joskus pesee itse, mutta harjalla sekin joutuu vetämään.

Maalipinnalla ei juurikaan ole väliä, auto on jo täysi-ikäinen ja käyttöarvo on rahallista arvoa suurempi. Sitäpaitsi maastokykyisenä sillä möyritään milloin missäkin kuusikossa. Käyttöön nähden se on kyllä pysynyt todella siistinä. Aion ajaa tällä vielä vuosikausia. 

Vierailija
73/264 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä voi käsittää, miten joku voi olla niin välinpitämätön, että ajaa autonsa harjakoneeseen. Tiesitkö, että ne naarmuttaa maalipinnan pilalle?

Ostin uuden auton 2018 ja kerran viikkoon harjapesussa. Maalipinta on mielestäni kuin uusi.

Se on vaan auto.

Minulla 2012 auto. Harjapesulla menty koko aika. Ihan hyvässä kunnossa maalit. Pari kertaa vuodessa on vahapesun. Ikinä en oo vahannu itse enkä vahauttanu. Metallihohtomaali.

Mulla on parempaakin tekemistä kuin hinkata autoa. Käytän vaikka vaimon hinkkaamiseen senkin ajan.

80 luvun Asconan konepellissä näkyi muuten harjan jäljet konepellissä. Sen jälkeen olleissa autoissa ei.

Vierailija
74/264 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten pesuautomaatilla, mutta ainoastaan silloin kun on hyvä tarjouskampanja eli normaalihintaa en tästä aio maksaa. Jos en pääse pesuautomaatille, menen Motonetin itsepalvelupesulaan pesemään auton itse painepesurilla. Kesäisin kesämökillä ollessa tulee aika usein pestyä itse painepesurilla kesämökin pihassa.

Auton pesen ainakin kerran kahdessa kuukaudessa, mielellään useammin. 

Vierailija
75/264 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoon naarmut tulee nimenomaan pesuharjasta, lumiharjasta ja harjapesukoneesta.

Täälä pari vastausta melko lähellä oikeeta , kaikki muut päin helvettiä. Pilaatte autonne maalipinnan.

Talvella pesemättä jättäminen huonoin vaihtoehto, korroosio lähtee hyvään vauhtiin.

No ei siinä mitää, teidän rahat siinä eniten menee hukkaan.

10 ajetun auton kun olen pannu vaihdossa menemään, niin ikinä ei oo käyneet edes kattomassa autoa. Yks. vilkas ikkunasta. Toinen kysyi, että jos tulit ajamalla niin ok. Ihan sama miten ruosteessa olis ollu kyljet. No, hyvässä maalissa ne oli, vaikka aina harjapesu. Ja niitä on ollut keväällä ja syksyllä usein, kiitos hiekkapintaisten mökkiteiden.

Ajan haaskauta hinkata käsin. Et saa myydessä vaivan palkkaa. 

Vierailija
76/264 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu... ihan vaan... siitä kun kirjottelee...pisteitä tekstin sekaaan....niin ... naiset kaikkoo...

Vierailija
77/264 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomion kerjäämistä.

Vierailija
78/264 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa auto...

-köyhä

Vierailija
79/264 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien käsinpesevään autopesulaan, kun se on likainen. Ei ole halpa, mutta mukavuus maksaa. Käydään kahvilla sillä aikaa.

Meh metti pesulassa alk. 15€

Vierailija
80/264 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotipihalla letku ja harja.pesut tehdään kelien mukaan.3 päivänkin välein tulee pestyä jos paska lentää.useimmiten vain kerran viikossa.

käsivahaus kerran kk.köyhän on pidettävä autosta hyvää huolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän