Miten usein pesette autonne ja miten?
Ajatteko harjakoneeseen vai löytyykö painepesuri pihalta? Vai ettekö pese talvella autojanne ollenkaan? Itseltä löytyy onneksi talonyhtiön pesuhalli johon auton voi ajaa talvellakin painepesuun.
Kommentit (264)
Aina kun bensa loppuu, niin jätän auton siihen ja menen taksilla ostamaan uuden. Putleri Urpo on paras kaverini.
Painepesurilla tarpeen mukaan omassa talliosakkeessa. Syväpuhdistus ja kestovahaus kaksi kertaa vuodessa.
Muutaman kerran vuodessa automaattipesu Kesällä pesen mökillä harjalla ja sienellä. Turha sitä on hinkata kuin kruununjalokiviä.
pari kertaa kuussa harjakoneessa ja kaksi vuodessa kunnolla käsin ja kestopinnoite päälle. Tänään just ajoin pesukadusta läpi, 13,50€ firman alennuksella.
3-6 kertaa vuodessa käyn harjapesussa. Ei ihan hirveästi mahdolliset pienet naarmut haittaa 20v. vanhassa autossa, joka vuosia sitten maksoi alle tonnin.
Pari kertaa vuodessa pesupaikalla, käytän shampoota ja sientä. Tuulilasia tarpeen mukaan kotona, jos on hiekkainen. Pesupaikan käyttö maksaa 1 e/ kerta.
Shellin pesussa käytän pari kertaa viikossa. On muuten paras.
En tiedä. Mulla on jatkuvasti puhdas auto alla. Epäilen setäni pesevän meidän tallissa. Renkaatkin on yleensä vaihdettu, kun alan asiaa suunnittelemaan.
Myös fillarit ja mönkkärit ovat huollettuna.
Hän on semmoinen aikamiespoika, jota me pidetään ruuassa ja lämpimässä etenkin talvella. Hänen tapansa osallistua. Ei ole koskaan tunnustanut, eikä kukaan ole saanut rysän päältä kiinni.
1-2kk kuukaudessa autopesulassa harjatonpesu. Yöaikaan 22-06 maksaa 16€. Tulee riittävän puhdasta.
Pesen kolme kertaa kesässä ja laitan aina pesuvahan päälle kunnon keraamisen kerroksen, talvella en juuri pese. Nyt käytin käsinpesussa. Tee-se-itse halli maksaa parissa tunnissa viisikymppiä joten ilmaista se itse peseminenkään ei ole, ja usein en malta käyttää liuottimia tarpeeksi niin auto ei aina aivan puhdistu. Painepesuria tai pesuautomaattia en käytä koskaan. tuo sienellä pesu on ihan hauska pikku liikuntajuttu.
Vierailija kirjoitti:
Pesen kolme kertaa kesässä ja laitan aina pesuvahan päälle kunnon keraamisen kerroksen, talvella en juuri pese. Nyt käytin käsinpesussa. Tee-se-itse halli maksaa parissa tunnissa viisikymppiä joten ilmaista se itse peseminenkään ei ole, ja usein en malta käyttää liuottimia tarpeeksi niin auto ei aina aivan puhdistu. Painepesuria tai pesuautomaattia en käytä koskaan. tuo sienellä pesu on ihan hauska pikku liikuntajuttu.
Missä noin kalliita pesutalleja on? Meidän paikallisessa hallissa saa yhdelle autolle kuukausikortin 50e/kk ja saa pestä niin usein kuin haluaa. Toki joutuu monesti odottamaan kun niin vähän pesupaikkoja.
Kun on autokorjaamossa töissä, johon kuuluu myös veloitukseton pesuhallin käyttö, niin pesen auton silloin kun se omasta mielestä tuntuu tarpeelliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
käsin pesulla omalla pihalla, talvella jos kurakeliä enemmän niin harjaton hellä pesu hallissa
Käytättekö talvella autoshampoota vai ette?
Käytän jotta suola ei ala syövyttämään peltiosia. Ja autoshampoota eli liuotinta kannattaa käyttää koska se on tehokasta kamaa lian ja suolan poistamiseen. Netistä https://testaajat.com/paras-autoshampoo/ kannattaa katsoa noita autoon tarkoitettuja shampoita eikä sitä fairyä mitä joku jo ehdottikin.
King arthurista on hyviä kokemuksia. Tosi riittoisaa ja lähtee lika pois hyvin eikä jää sellaista saippuamaista kerrosta painepesun jälkeen.
Hakkaan Volvostani nyrkillä enimmät liat irti kolme kertaa vuodessa.
En minä vaan tiedä, kysy autonkuljettajiltani. Heillä on selvä ohje: Auto on pestävä, ellei se ole ilmeisen puhdas.
33€ kk sopimus Boss Gloss pesulaan. Kerran viikossa harjapesu jo 5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
käsin pesulla omalla pihalla, talvella jos kurakeliä enemmän niin harjaton hellä pesu hallissa
Käytättekö talvella autoshampoota vai ette?
Käytän jotta suola ei ala syövyttämään peltiosia. Ja autoshampoota eli liuotinta kannattaa käyttää koska se on tehokasta kamaa lian ja suolan poistamiseen. Netistä https://testaajat.com/paras-autoshampoo/ kannattaa katsoa noita autoon tarkoitettuja shampoita eikä sitä fairyä mitä joku jo ehdottikin.
Minulla on yliteipattu auto, joten se Fairy on ihan passeli pesuun. Tosin pesen ehkä 3-4 kertaa vuodessa henkilöauton ja as. auton huuhtelen kurasta ja autopesula saa pestä kerran vuodessa sen. Tosin jos on sitkeää likaa, kuten pikeä, mäntynesteliuos on hyvää pesuun
pihalla letku ja harja.joskus painepesuria käytän myös.kerran viikossa suunnilleen pesen.
Autot pestään joka päivä viimeisen ajon päätteeksi
2-3 kertaa viikossa, omassa pihassa painepesurilla.