Ihana asua hyvinvointivaltiossa.
Näin joulun aikaan huomaa hyvin, kuinka hyvä suomessa kaikilla on olla.
Ihmiset syövät hyvin, asuvat lämpimissä siisteissä asunnoissa ja nauttivat elämästä.
Osa käy työssä, maksaen veroja joista ilolla annetaan heille joilla on vähemmän.
Oikeastaan joulun sanoma toteutuu ympäri vuoden.
En lainkaan ihmettele, että suomi on onnellisten ihmisten maa, jossa jokaisella on hyvä olla ja elää.
Kommentit (46)
Sanomalehdet ja kampaamokaäynnit, niin. Joskus maksettiin sossussa laskutkin kun eli yli varojensa. Muistan!!
JA siksi ollaan nyt tässä tilanteessa. Olihan se ihan vastuutonta rahantuhlausta
Kampaamokäynnit, voi jessus. 556
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain he valittavat jotka ovat itse asiansa sotkeneet. Kuka minkäkin syyn vuoksi. Jättänyt opiskelut väliin, juopotellut, tehtaillut lapsia ja niin edelleen. Omilla valinnoilla päätyneet pienituloisiksi tai valtion tuilla eläjiksi. Kyllä normaaleilla kunniallisilla ihmisillä on elämä kunnossa niinkuin pitääkin.
Entäs vakavasti sairastuneet?? Sellaiset jotka eivät ole itse millään tavalla aiheuttaneet sairastumistaan esim elämäntavoilla.
Oletpa kapeakatseinen ja epäkypsä !
Metkaa, että terveet, hyväkuntoiset ihmiset perustelevat tukirahoilla elämistään sillä, että joku toinen on sairastunut vakavasti. Näitä vakavasti sairaita on tukien saajista kuitenkin vain murto-osa, mutta ymmärrän kyllä miksi perustelet omia tukiasi marginaaliryhmällä johon et itse kuulu. Olethan loinen.
Hyvin on propagandat omaksuttu tai muuten yltiöpositiivinen luonne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elääkö Ap 1980- lukua? Silloin olisi otsikko ollut oikea. Ei ole enää, on lähinnä pahoinvointivaltio!
80 luvulla asumistukea sai vain rajallisesti toisin kuin nyt. Lapsilisiäkin maksettiin vain 2 kertaa vuodessa, eikä lähelleklään niin suuria summia kuin nyt. Nykyään lapsilisä on jo kahdessa kuukaudessa hieman enemmän kuin 80 luvulla sai koko vuonna. Huomaan, että ymmärrät hyvin vähän ja sen vähän minkä ymmärrät ,ymmärrät vähän väärin.
80 - luvulla sai lapsilisää joka kuukausi. Toimeentulotukeen kuului jopa sanomalehtitilaus ja kampaamokäynnit.
Et taida tietää 80- luvusta yhtään mitään!
Tuo kuukausittain maksettava lapsilisä alkoi 1987 uudistuneen ja voimaan tulleen lakimuutoksen myötä. Ehkä sinun kannattaisi lukea enemmän ja luulla vähemmän? Tiedän, että sinun aivoillasi varustetulla ihmisellä tieto lisää tuskaa, mutta kyllä se tieto puupäähänkin uppoaa. Kokeile joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain he valittavat jotka ovat itse asiansa sotkeneet. Kuka minkäkin syyn vuoksi. Jättänyt opiskelut väliin, juopotellut, tehtaillut lapsia ja niin edelleen. Omilla valinnoilla päätyneet pienituloisiksi tai valtion tuilla eläjiksi. Kyllä normaaleilla kunniallisilla ihmisillä on elämä kunnossa niinkuin pitääkin.
Entäs vakavasti sairastuneet?? Sellaiset jotka eivät ole itse millään tavalla aiheuttaneet sairastumistaan esim elämäntavoilla.
Metkaa, että terveet, hyväkuntoiset ihmiset perustelevat tukirahoilla elämistään sillä, että joku toinen on sairastunut vakavasti. Näitä vakavasti sairaita on tukien saajista kuitenkin vain murto-osa, mutta ymmärrän kyllä miksi perustelet omia tukiasi marginaaliryhmällä johon et it
Olin 30 vuotta raskaassa työssä. Sairastuin, ja nyt tk eläkkeellä ollut vuoden.
Kuinka monta työvuotta itselläsi on takana, entä ikäsi??
T. 54v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on eläkeloisten paratiisi. Muut ei näihin kyselyihin vastaakaan.
Ite oovat eläkkeensä stna ansainneet.Ootko kade.Jotkut tehnyt 40-60v työuran.Pystytkö ikinä samaan?
Anna hänelle anteeksi, ettei hän ymmärrä nykyään jo eläkkeellä olevien rakentaneen ja kustantaneen sekä työllään tehneen mahdolliseksi sen, että kela korvaa hänenkin mielialalääkkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin siitä, miten onnistuu saamaan hoitoa. Osa ei saa hoitoa kun oireita vähätellään, ja kuolee. Historiallinen käänne tapahtui vuonna 2023, vastasyntyneen elinajanodote lyheni. En ylpeilisi Suomen terveydenhuollolla, jonka kokoomus on kurjistanut.
Vai onko niin että aineidenkäyttö ja lihavuuden kasvu ovat aiheuttaneet tuon eliniänoodotteen lyhentymisen? Niinpä.
Tiesitkö muuten että matkasynnytykset ovat lisääntyneet, eikä synnytysvalmennusta enää ole.
Tiesin, ja tiedän myös sen, että monet raskaudet ovat saaneet myös alkunsa autojen takapenkeillä humalaisten naisten levittäessä häpyään humalassa. Autoilu on siis lapselle ihan siitosvaiheesta asti ollut tuttu ja normaali asia
Vierailija kirjoitti:
Sanomalehdet ja kampaamokaäynnit, niin. Joskus maksettiin sossussa laskutkin kun eli yli varojensa. Muistan!!
JA siksi ollaan nyt tässä tilanteessa. Olihan se ihan vastuutonta rahantuhlausta
Kampaamokäynnit, voi jessus. 556
Onneksi nyt on herätty huomaamaan, että tuet ovat liian hyvät ja kattavat. Virheistä on vihdoinkin opittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metkaa, että terveet, hyväkuntoiset ihmiset perustelevat tukirahoilla elämistään sillä, että joku toinen on sairastunut vakavasti. Näitä vakavasti sairaita on tukien saajista kuitenkin vain murto-osa, mutta ymmärrän kyllä miksi peru
No kun kerran noin kauniisti kysyit, niin työkokemus vuosia minulla on 47 vuoden verran. Lisää kertyy joka päivä. Ja ei, en ole eläkkeellä, ikänk ei siihen oikeuta vaan olen tehnyt kahta työtä päälekkäin. Loisi sinä siis ihan rauhassa vain.
Miksi aina löytyy joku, joka valittaa kurjuuttaan vaikka saakin kaiken elämässään ilmaiseksi? Lahjoituksena rehellisiltä, kunniallisilta työtä tekeviltä hyviltä ,hienoilta ihmisiltä?
Harvassa maassa sosiaalietuisuuksiin kuuluu kuukauden ulkomaan lomamatka kotimaahan valtion kustannuksella.
Suomessa tuo on aivan normaali etuisuuksiin kuuluva asia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina löytyy joku, joka valittaa kurjuuttaan vaikka saakin kaiken elämässään ilmaiseksi? Lahjoituksena rehellisiltä, kunniallisilta työtä tekeviltä hyviltä ,hienoilta ihmisiltä?
0/5
On todella upea. Suomessa, kuten muissakin Pohjoismaissa on esim. toimiva kierrätysjärjestelmä ja melko upeat Second Hand -myymälät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metkaa, että terveet, hyväkuntoiset ihmiset perustelevat tukirahoilla elämistään sillä, että joku toinen on sairastunut vakavasti. Näitä vakavasti sairaita on tukien saajista kuitenkin vain murto-osa, mutta ymmärrän kyllä miksi peru
Olin 30 vuotta raskaassa työssä. Sairastuin, ja nyt tk eläkkeellä ollut vuoden.
Kuinka monta työvuotta itselläsi on takana, entä ikäsi??
T. 54v.
Turha jeesustella, duunaritöissä 30 vuotta ei mitenkään riitä rahoittamaan eläkettäsi. Normaali työläinen tekee yli 40 vuotta töitä eläkkeensä eteen. Mutta ei silleen, kyllä on minusta hyvä, että saat tukea yhteiskunnalta elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa, että olet niin heikkoa tekoa että et jaksanut edes eläkeikään asti. Toivottavasti elinajan ennusteesi ei ole kovin pitkä.sillä eläkeläiset ovat pelkkä rasite. Syövät turhaan nuorten ansaittuja sosiaalietuisuuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metkaa, että terveet, hyväkuntoiset ihmiset perustelevat tukirahoilla elämistään sillä, että joku toinen on sairastunut vakavasti. Näitä vakavasti sairaita on tukien saajista kuitenki
Tiesitkö, että jos nainen synnyttää yhden lapsen, niin valtiolle tuo lapsi kustantaa enemmän kuin tuo äiti ehtii elämänsä aikana maksamaan veroja? Eikö olekkin metkaa? Eli jos tuo lapsi on tyttö, niin hän on valtiolle pelkkä kuluerä. Jos taas poika, niin hän työstään maksamilla veroilla kattaa niin äidin kuin lapsenkin aiheuttamat kulut valtiolle. Jos mahdollista niin tyttölapset kannattaisi abortoida ja pyrkiä siihen että seuraava olisi jo poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisihenkistä ukrainalaisperhettä haastateltiin ja he kertoivat tahtovansa jäädä tänne, koska täällä on hyvä terveydenhoito. Perheenisä saa hyvää syöpähoitoa ja lapsen diabeteshoidotkin hyvää laatua.
Toinen perhe palasi Ukrainaan, koska siellä lapset saavat hoitoa kasvaimiin, Suomessa ilmeisesti ei aina saa.
Miksi heitä pitäisi hoitaa täällä?Kotimaahan vaan,ei siellä koko maassa sodita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metkaa, että terveet, hyväkuntoiset ihmiset perustelevat tukirahoilla elämistään sillä, että joku toinen on sairastunut vakavasti. Näitä vakavasti sairaita on tukien saajista kuitenki
Kyseessä on hoitoala. Kyllä siinä tienasi ihan kiitettävästi kun teki pyhätöitä, tuplavuoroja, y.m.
Pelkkää työeläkettä nostan, en saa Kelasta mitään. Eläke muutama euro alle 2000e / kk.
Ite oovat eläkkeensä stna ansainneet.Ootko kade.Jotkut tehnyt 40-60v työuran.Pystytkö ikinä samaan?