Oletko tehnyt jouluisen pierukävelyn?
IL:
"Pierukävely on juuri sitä, mitä sen voi kuvitellakin olevan.
Se on lyhyt kävely, jonka aikana piereskellään ruoansulatuksen edistämiseksi.
Pierukävely on sana, joka on liitetty Kotimaisten kielten keskuksen (Kotus) sanatietokantaan vuonna 2024.
Kotus toteaa, että sanat kertovat tavallaan myös aina aikansa tapahtumista ja ilmiöistä."
Kommentit (22)
Olen kyllä ladannut itseni valmiiksi lanttulaatikolla. Nyt vain odottelen käynnistystä.
Piereskelen vain sohvalla maatessa.
Kävin vähän hiihtämässä. Alamäessä laskin muna-asennossa perce pystyssä ja annoin paukkua. Pahoittelut perässä hiihtäneelle.
Asun yksin ja taatusti pieren silloin kun pierettää. Kävelyillä käyn kävelytarkoituksessa, en pieremis
Kävelen parvekkeelle tupakalle ja piereskelen samalla.
Vierailija kirjoitti:
Piereskelen vain sohvalla maatessa.
Sama. Olin jo töissä tänään, ei ylimääräistä liikuntaa. Ainoastaan piereskelyä.
Tänään 3 pulloa punkkua ja 4 vihersmoothieta. Kohta lähden huutelemaan Kylille, että äänet peittyvät.
- riikka
Lanttulaatikolla voi onnistua jouluinen pierulentokin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ladannut itseni valmiiksi lanttulaatikolla. Nyt vain odottelen käynnistystä.
Kiva jos lanttulaatikko potkaisee päin tiiliseinää tai jonnekin ojanpohjalle..
Olikohan käpylässä joku pieruporukan kimppakävely tänään puoli seiskan aikaan ja pääsivät oikein iltikseen asti?
Kotus kertoo, että sanat kertovat tavallaan aina myös aikansa tapahtumista ja ilmiöistä.
Millä tavalla pierukävely kuvaa juuri meidän aikaamme.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan käpylässä joku pieruporukan kimppakävely tänään puoli seiskan aikaan ja pääsivät oikein iltikseen asti?
Minun siskoni soitti Käpylästä kauhistuneena. Hänen talonsa oli tärähtänyt paukun johdosta.
Eikö pierunukkuminen onnistu, Kellahtaa sohvalle ja nukahtaa ja unessa piereskelee ylimääräiset ilmat ulos.
Montakin kävelyä tullut tehtyä tässä pyhien aikana. Vaan kyllä täällä sisälläkin haisee pieru. Piti jo ilmanvaihtoa laittaa isommalle.
Naisen pieru on jotenkin seksuaalinen🤤
Olen viettänyt hajuttoman joulun.
Vierailija kirjoitti:
Naisen pieru on jotenkin seksuaalinen🤤
Tarkoitatko viheltävää pierua.