Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ulkomaalaiset tykkäävät suomalaisista jouluruoista kuten laatikoista?

Vierailija
25.12.2024 |

Mitä ovat sanoneet? Ovatko syöneet?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pliisuina pitävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistavat lusikan kärjellisen eivätkä ota lisää, eli rakastavat aivan belsepuupelisti

Vierailija
4/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulumistä? 

Vierailija
5/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanalaatikko on monelle mieleen. Lanttu ei sitten mitenkään. Peruna menee heillä alas, muttei saa kehuja. Itse suomalaisena pidän laatikoista juuri päinvastaisessa järjestyksessä. 

Vierailija
6/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muualla ei syödä tuollaisia mössöjä jouluna, todellista köyhäinruokaa.

Vierailija
7/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on??? Jos eivät pidä niin eivät syö, jos pitävät niin syövät. Minua ei tuo aihe kiinnosta sen enempää.

Vierailija
8/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten istuin jouluna ruokapöydässä Sveitsistä tulleen kaverin kanssa. Hän oli tullut suomalaista tyttöystäväänsä tapaamaan. Tarjolla olivat pakolliset kinkku ja laatikot. Hän ihmetteli, että pelkkiä puurojako te suomalaiset syötte jouluna.

Vierailija
9/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan sitten istuin jouluna ruokapöydässä Sveitsistä tulleen kaverin kanssa. Hän oli tullut suomalaista tyttöystäväänsä tapaamaan. Tarjolla olivat pakolliset kinkku ja laatikot. Hän ihmetteli, että pelkkiä puurojako te suomalaiset syötte jouluna.

Tyhmä tyyppi oli.

Vierailija
10/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät tykkää niin olkoon syömäti. En minäkään pidä niistä pöperöistä, eikä ketään kiinnosta. Jos ei köyhän antimet kelpaa niin tilaa pitsa.

Vierailija
11/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin ulkkis perhe ei pystynyt syömään pahvilaatikkoa.en ymmärrä mitä sitten tekevät täällä suomessa, jos eivät edes yritä sopeutua. 

Vierailija
12/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porkkanalaatikko on monelle mieleen. Lanttu ei sitten mitenkään. Peruna menee heillä alas, muttei saa kehuja. Itse suomalaisena pidän laatikoista juuri päinvastaisessa järjestyksessä. 

Japanilaisen vaimoni maku on juurikin tuollainen. 

Vierailija
13/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut vaimon ulkomaisia asiakkaita kotona syömässä joulun aikaan ja ovat maistaneet melkein kaikkea, laatikot olivat hmmm... koska ulkonäkö ei houkuttele, rosollissa oleva silli oli outo yhdistelmä vaikkeivät sanoneet, mutta kyllä sen huomasi, samoin saaristolaisleipä eurooppalaisille oli outoa kun se oli niin makeaa, mutta savulohi kelpasi, graavi lohi oli outoa, vaikka sushi on tuttua. 

Kahvin kanssa meni taatelikakku ja joulupiparit. Joulusuklaat maistui myös.

Vierailija
14/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoinen EU-kääntäjätuttavani kertoi, että hänen belgialaiset ystävänsä pitivät suomalaisia laatikoita eläintenrehuna. Söivät itse mm. eläimistä kiduttamalla saatua hanhenmaksaa.

Vierailija
15/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun saksalainen mies on hulluna suomalaisiin jouluruokiin. Kysyi jo kihlausaikana, kun ekan kerran oltiin Suomessa joulua, osaanko tehdä samanlaisia. Nyt on vuosikymmenet oltu yhdessä, useimmiten joulut Saksassa viettäen, perinteisiä mun kotona oppimia suomalaisia jouluruokia tehden ja syöden ja hyvin menee. Miehen saksalaiset vanhemmat ei arvosta suomalaisia jouluruokia, mutta yleensä mennäänkin heille vasta uudenvuoden aattona nakkimakkaroiden ja perunasalaatin ääreen. 

Vierailija
16/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi pohjoisamerikkalaista vävyä. Toinen on ihastunut porkkanalaatikkoon ja toinen perunalaatikkoon.

Lanttulaatikon jättävät väliin. Kinkku ja savukala molemmille mieleen, toinen tykkää graavikalasta ja toinen ei.

Rosollista tykkää toinen, toinen taan inhoaa punajuurta. 

Vierailija
17/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun saksalainen mies on hulluna suomalaisiin jouluruokiin. Kysyi jo kihlausaikana, kun ekan kerran oltiin Suomessa joulua, osaanko tehdä samanlaisia. Nyt on vuosikymmenet oltu yhdessä, useimmiten joulut Saksassa viettäen, perinteisiä mun kotona oppimia suomalaisia jouluruokia tehden ja syöden ja hyvin menee. Miehen saksalaiset vanhemmat ei arvosta suomalaisia jouluruokia, mutta yleensä mennäänkin heille vasta uudenvuoden aattona nakkimakkaroiden ja perunasalaatin ääreen. 

Tässä näkee mitä se rakkaus tekee! Miehesi rakastaa sinua ja arvostaa kun laitat ruokaa. Onnea hyvästä miesvalinnasta. 

Vierailija
18/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eivät tykkää niin olkoon syömäti. En minäkään pidä niistä pöperöistä, eikä ketään kiinnosta. Jos ei köyhän antimet kelpaa niin tilaa pitsa.

Kyllä se menee niinpäin, että pitsan tilaa köyhä. On köyhää tilata pitsa. 

Vierailija
19/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäile ettetkö olisi hyvä ruoanlaittaja myöskin. 

Vierailija
20/24 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut ulkomailla reilun 30 vuotta, ja oma mies tykkää valtavasti perunalaatikosta sekä lihapullista.  Niitä pitää tehdä aina paljon jouluksi.

Itse syön kasvisruokaa, en lihaa ollenkaan.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan