Perheellisen joulun "rentoutuminen"
Ensin etsin lahjoja ja vertailin hintoja, paketoin lahjat,sitte kaivoin koristeet esiin, siivosin,osallistuin lasten juhliin ja hankin juhlavaatteet ja muistamiset opettajille, koristelin kodin, kävin ruokakaupassa, käytin toisen lapsen lääkärissä kun on kipeänä, tein jouluruokia. Aattona laitoin aamiaisen, lounaan, iltaruuan ja iltaåäpalab mutta nyt ne ovat työläämpiä kuin arkena kun on jälkkärit jne. Tiskiä tulee paljon, pyykkiä pitää pestä. Koira viedä ulos ja harjata. Toinen lapsi on oksentanut infektioastman takia limaa lauantaista lähtien yöt ja olen nukkunut patjalla hänen vieressään ja antanut ämpäriä tunnin välein oksentanista varten. Pyykkiä tulee paljon nyt. Nyt lapset katsovat elokuvaa hetken ja hoidan tiskit sitten taas kohta uusi ruoka ja lapsen lääke jne... On tämä rentoa tämä joulunvietto. Loppiaisen jälkeen alkaa kouluissa luistelut ja hiihto täytyy kaivaa varusteet esiin ja katsoa mitkä on vielä sopivia ja mennä sitten viikonloppuna ostamaan ne mitä tarvitsee, ensin pitää vertailla hintoja, kirppiksillä on kallista myös ja vie budjetin miinukselle.
Kommentit (31)
Meillä mies alunperin lapset halusi. On Di ja oman alansa tohtori,hyvä työpaikka. Minä olen nykyään työtön, tuli masennus jne, uudi lääkitys alkaa tammikuussa. En olisi missään nimessä halunnut lapsia yksin. Nyt lapset eivät halua edes tukiperhettä eivät suostu vieraille yöksi. Olisi kiva hengähtää välillä. En ole käynyt esim elokuvissa 10 vuoteen katsomassa kuin lasten elokuvia ei ole rahaa.
T: ap
Tuo on elämää ja valintoja. Helpommallakin voi päästä jättämällä esim opettajien lahjat hankkimatta ja relata ruokien kanssa.
Niin, vaikeahan lasten kanssa on rentoutua niin kauan kuin he vähän väliä tarvitsevat jotakin. Mutta he kasvavat, ja joku päivä sinulla on taas aikaa runsain mitoin. -aikuisen äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on. Kannattaisi käyttää ehkäisyä.
Olin naimisissa kun lapsrt syntyivät, mies ei jaksanut lapsiarkea ja meni omia menojaan koko ajan ja lopuksi erosimme. Ei jaksa ottaa lapsia kuin kerran kk luokseen päiväksi. Nyt jouluna on reissussa Kanarialla
Ei siis ollutkaan perheellisen joulusta kyse, vaan yksinhuoltajan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies alunperin lapset halusi. On Di ja oman alansa tohtori,hyvä työpaikka. Minä olen nykyään työtön, tuli masennus jne, uudi lääkitys alkaa tammikuussa. En olisi missään nimessä halunnut lapsia yksin. Nyt lapset eivät halua edes tukiperhettä eivät suostu vieraille yöksi. Olisi kiva hengähtää välillä. En ole käynyt esim elokuvissa 10 vuoteen katsomassa kuin lasten elokuvia ei ole rahaa.
Noilla spekseillä kuulostaa siltä, että miehen olisi reilua osallistua nykyistä enemmän ainakin lasten kustannuksiin, jos ei sitten hoitoon suostukaan osallistumaan. Jos on DI hyvässä työpaikassa, niin siitä pitäisi riittää lapsillekin sen verran, ettei diakonian apua jouduta hakemaan.
Eikö lapsilla ole mummoa, ulkoa, enoa tai tätiä, kene luokse he voisivat joskus mennä yökylään tai viikonlopuksi, niin sä saisit omaa aikaa ja voisit tavata vaikka kavereita? Kirjoitit, että lapset ovat isänsä luona vain yhden päivän kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Olin naimisissa kun lapsrt syntyivät, mies ei jaksanut lapsiarkea ja meni omia menojaan koko ajan ja lopuksi erosimme. Ei jaksa ottaa lapsia kuin kerran kk luokseen päiväksi. Nyt jouluna on reissussa Kanarialla
Olisi valinnut miehesi vähän tarkemmin millekkä jalkansa levittää, vai pitikö lisääntyä ensimmäiselle tyhmälle minkä sait tarpeidesi tyydyttämiseen kuten lasten tekoon. Ja jonkun pölvästin joka suostuu naimisiin. Tämmöisiä miehiä on pilvin pimein jotka siittävät ja jättävät sitten jälkeläistensä elättämisenkin veronmaksajille.
Sitä en ymmärrä, miksi joku nainen hankkii lapsen sellaisen miehen kanssa, jolla on jo lapsia useamman kuin yhden naisen kanssa. Jos mies on kahdesti tai useammin eronnut lapsensa äidistä, niin silloin siinä miehessä pitää olla jotain vikaa. Ja sama juttu sukupuolet toisinpäin. Ehkä silloin se henkilö ei kykene pitkiin parisuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies alunperin lapset halusi. On Di ja oman alansa tohtori,hyvä työpaikka. Minä olen nykyään työtön, tuli masennus jne, uudi lääkitys alkaa tammikuussa.
Nythän sinulla on työttömänä aikaa ja energiaa hoitaa kotia ja lasten asioita.
Masennuslääkkeet ovat hyödyttömiä.
Oletko yh vai miksi ukko ei tee mitään? Itse laitoin lapset ja vaimon anoppilaan. Tein sillä välin joulu Ruuat, siivoukset, otin jopa yhden oluen rentoutuen sohvalla 15 Min. Sitten soitin tunnin päästä tulee pukki ja sit syödään.
Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.
Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.