Paljonko teillä yksin asuvilla menee viikossa ruokaan rahaa?
Jos elätte kituuttamalla vs. syöden monipuolisesti? Paljonko teillä suunnilleen menee viikossa ruokaan?
Kommentit (101)
Noin 75 €. Perse kestää vielä noin 5 € nousun mutta ei yhtään enempää. Ei vaan rahat riitä.
En ole uskaltanut laskea, mutta tiedän, että menee ihan liikaa. Tykkään ostaa kaiken tuoreena, tuoreet kasvikset ja yrtit. Kesällä toki kasvatan itsekin näitä, mutta se on niin lyhyt aika mahdollista.
Tykkään syödä nimenomaan tuoreita kasviksia, tuoretta salaattia, tuoreita yrttejä ja lihaa. Ilman mitään riisiä, perunaa, nuudeleita tai pastaa. Ja se on kallista. Mutta kyllä hinnat ovat nousseet niin pilviin, että mun olis pakko alkaa syödä enemmän pakasteita ja nuudeleita jne. Olisi kiva kuitenkin saada jotain rahaa säästöönkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 150e/viikko. En kituuttele mutta en törsääkään.
Minusta tuo on törsäämistä. Minulle riittää noin 60 euroa viikoksi, enkä kituuttele.
Pakosti kituuttelet koska tuolla summalla ei yksinkertaisesti ole mahdollista saada kovin kummoisia ruokia Suomen hintatasolla.
50e viikko enkä kituuttele seuraan tarjouksia ja teen kaiken itse ,alusta loppuun
Eikös täällä ollut ketju, jossa kaikki kehuivat että 100/kk elää ihan hyvin? Minulla menee yksinasuvana n. 100 eur/viikko, on varaa maksaa se kevyesti.
Reilu satanen menee viikossa, noin 500 € kuussa. Syön kasvisruokaa ja kalaa, lihaa ja kanaa en ollenkaan. Jos olen ollut hyväpalkkaisissa töissä, on mennyt noin 700 € kuussa, silloin tulee käytyä enemmän lounailla ja ravintoloissa ja tilattua noutoruokaa. Nyt jouduin työttömäksi, joten täytyy leikata ruokamenoja.
Vierailija kirjoitti:
Eikös täällä ollut ketju, jossa kaikki kehuivat että 100/kk elää ihan hyvin? Minulla menee yksinasuvana n. 100 eur/viikko, on varaa maksaa se kevyesti.
100 e/kk?! Se on keskimäärin 25 e viikossa, joten tarpeeksi monipuolista syömistä se ei voi olla. Kaikilla ei kasva marjapensaat pihalla.
Pari vuotta sitten saatiin summaksi n 35€ / viikko per aikuinen ( ei syödä ollenkaan herkkuja, hyvää itsetehtyä maidotonta ja gluteenitonta kotiruokaa) Lihaa korvataan kasvisproteiineilla. Pyritään syömään terveellisesti ja suolaakaan ei lisätä juurikaan. Nyt laitan tammikuussa tarkan seurannan päälle ja lasken uudestaan muutaman kk ruokamenot.
Nousua tietysti on jo inflaation takia, mutta paljonko 10% vai 20% ?
Kuulostaa aika paljolta jos menee viikossa 100 e. Meillä 5 henkinen perhe ja jos jokaiselta menisi 100e viikossa olisi se jo 2000e kuussa. 100e viikossa saisi pienemmäksi suunnittelemalla. Mutta tietty jos ei ole väliä miten paljon menee nii menköön vaikka 100e.
Vierailija kirjoitti:
60€ viikko
Monipuolisesti syöden siis. Kasviksia tulee väh. 500g päivä.
Ruuasta ei ainakaan kannata ikääntyessä pihistellä, sillä terveellinen ja monipuolinen ruoka pitää mielen ja kehon terveempänä ja voi vähentää huomattavastikin terveydenhoitopalveluiden ja lääkityksen tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Ruuasta ei ainakaan kannata ikääntyessä pihistellä, sillä terveellinen ja monipuolinen ruoka pitää mielen ja kehon terveempänä ja voi vähentää huomattavastikin terveydenhoitopalveluiden ja lääkityksen tarvetta.
Kyllä, juuri noin. Eikä ruokamenot ole mikään synti. Varsinkaan monipuolinen ruoka. Toki jos on pakko kituuttaa niin sitten on pakko. Mutta isompi huolenaihe olisi vaikka paljonko menee alkoholiin tai tupakkaan.
Noin viisi kymppiä ilman herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika paljolta jos menee viikossa 100 e. Meillä 5 henkinen perhe ja jos jokaiselta menisi 100e viikossa olisi se jo 2000e kuussa. 100e viikossa saisi pienemmäksi suunnittelemalla. Mutta tietty jos ei ole väliä miten paljon menee nii menköön vaikka 100e.
Joku salaatti kahvilasta maksaa jo 15 euroa. Kyllä se satku helposti menee. Itsellä tyypillinen ruokakassi arkipäiville sisältää esimerkiksi 2 x valmissmoothie, kukkakaalia, hummusta, pakasteesta muutama pussi kasvisvokkisekoitusta, pari pakettia tofua, pähkinöitä, kivennäisvettä, luomuomenoita, kauraleipää, suklaata.
Kävin tänään hakemassa ruokajaosta kolmeksi viikoksi ilmaiset ruuat, niin paljon oli ylijäämäruokaa jaossa uloskantohintaan, ja maanantaina teen uuden reissun. Että tammikuussa ruokaan menee 0€.
No sanotaan että 40-50€, kituutellen, viikosta toiseen.
Sit normaalisti olis semmoinen 60-80€, niin ei tarvitse kitua.
Riippuu annoskoosta. Hoikan normiannos on pienempi kuin pullukan normiannos. Yksi syy miksi suomalaiset on ylipainoisia johtuu liian suuresta annoskoosta.