Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä yksin asuvilla menee viikossa ruokaan rahaa?

Vierailija
25.12.2024 |

Jos elätte kituuttamalla vs. syöden monipuolisesti? Paljonko teillä suunnilleen menee viikossa ruokaan? 

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin seteli.

Vierailija
42/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 150e, mutta siihen kuuluu myös pesuaineet,  talouspaperit,  kissanhiekat ja kissojen ( 2 kpl ) ruuat 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 30 €/ viikko. - Jos oikein suunnittelisin ja "kituuttaisin" ja tietäisin, että kituuttamisvaihe olisi väliaikainen ja päättyisi varmuudella viimeistään kuuden kuukauden jälkeen, niin vähemmälläkin onnistuisin pärjäämään. - Jos vain pysyisin myös tämän ajanjakson terveenä.

Sinkkumies

Okei. No suunnittelen laihdutusruokavaliota ja ihmettelin kun eräs yksin asuva arveli että hänellä menee just tuo 30 e viikossa ruokaan. Itselläni menisi ainakin 50 e, koska laihdutusruokavalioissa on proteiininlähteiden lisäksi paljon kasviksia ja myös jonkin verran marjoja. Hän tosin ei laihduta. Kyllä minä 30 e:lla viikon ruoat saisin jos suunnittelen, mutta ei se kauhean monipuolista olisi. 

Ap

Mikä ihmeen laihdutusruoka?

&nb

Tokin nuo ovat eri ruokia, toinen on halpaa, terveellistä ja pitää kylläisenä pitkään, joten painokin pysyy hallinnassa. Toinen ruoka on kalliimpaa eikä tee kylläiseksi, vaan nälkä on eka pierasun jälkeen ja taas syödään, joten paino ei pysy hallinnassa.

Vierailija
44/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 euroa normaalisti, kun ostan mitä mieli tekee. Jos yritän pihistellä, menee 50-70 euroa ja jos kunnolla köyhäilisin, saisin kauppalaskun jonnekin 40 euron tienoille, mutta ei ole rahallisesti tarve siihen onneksi.

Vierailija
45/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluneen vuoden kirjanpitoni mukaan tänä vuonna ruokaan kului täsmälleen 46,12 euroa viikossa. Pidän tarkkaa kirjaa kaikista menoistani, ja tuo luku sisältää vain oman ruokani, ei esim, taloustarvikkeita, jotka menevät sarakkeeseen sekalaiset kodintarvikkeet. Takuulla voisin syödä terveellisemminkin, mutta myönnän olevani melko nirso. Esimerkiksi kalaan en koske pitkällä tikullakaan, rumasti sanottuna.

Vierailija
46/101 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 euroa viikko, sillä pakko pärjätä.

Vierailija
47/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ruoka, parempi mieli 😋

Hyvä ruoka, hyvä mieli, sitten ollaan mielin kielin!

Vierailija
48/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 150e/viikko. En kituuttele mutta en törsääkään.

Minusta tuo on törsäämistä. Minulle riittää noin 60 euroa viikoksi, enkä kituuttele.

Vierailija
49/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä ja minulla menee n. 100 euroa viikko ruokaan ja helposti ainakin puolet enemmän jos hankin jotain vierasvaraa ja minulla kyllä käy vieraita välillä aika tiuhaankin. Syön terveellisesti ja kasvispainoitteisesti ja valmistan ruokani itse eikä minulla mene juurikaan rahaa lääkkeisiin. Tingin mieluummin jostain muusta kuin hyvätasoisesta ruuasta.

Vierailija
50/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä ja minulla menee n. 100 euroa viikko ruokaan ja helposti ainakin puolet enemmän jos hankin jotain vierasvaraa ja minulla kyllä käy vieraita välillä aika tiuhaankin. Syön terveellisesti ja kasvispainoitteisesti ja valmistan ruokani itse eikä minulla mene juurikaan rahaa lääkkeisiin. Tingin mieluummin jostain muusta kuin hyvätasoisesta ruuasta.

Jep. Se minun 50 e/vko ei edes ole mielestäni paljon, siinäkin pitää jo suunnitella ja laskea. Eikä se aina tahdo riittää. 

Ap

Vierailija
51/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta kituutella, joten käytän ruokaan rahaa sen verran mitä sattuu menemään. Ehkä keskimäärin 150e viikko. Gluteeniton ruokavalio. 

Vierailija
52/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 150e, mutta siihen kuuluu myös pesuaineet,  talouspaperit,  kissanhiekat ja kissojen ( 2 kpl ) ruuat 

Sinulle nuo mainitut ovat ruokaa? Ap ei kysynyt päivittäistavaraostoksista, vaan hän kysyi paljonko menee rahaa RUOKAAN

Vierailija
53/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 150e/viikko. En kituuttele mutta en törsääkään.

Minusta tuo on törsäämistä. Minulle riittää noin 60 euroa viikoksi, enkä kituuttele.

Pakosti kituuttelet koska tuolla summalla ei yksinkertaisesti ole mahdollista saada kovin kummoisia ruokia Suomen hintatasolla. 

Vierailija
54/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Se minun 50 e/vko ei edes ole mielestäni paljon, siinäkin pitää jo suunnitella ja laskea. Eikä se aina tahdo riittää. 

Ap

50e viikko on köyhäilybudjetti. Noin 7e/päivä. Sillä ei paljon marjoja, laadukasta lihaa jne. ostella. Tuoreesta kalasta puhumattakaan. 

Vierailija
55/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä, paljonko ruokaan kuussa menee rahaa.

Tilaan n. 2 vkon välein ruuat kaupasta kotiin.  Teen itse ruokaa kun on aikaa, vapaapäivinä ja lomilla.

Onneksi myös miesystävä on innokas tekemään ruokaa, kun on luonani.

Käyn kolmivuorotyössä, en stressaa itseäni kaupassakäyneillä, vaikkapa sillä, että milloin ehdin käydä ruokaostoksilla.

Syön työpaikalla valmiin lounaan aamu- ja iltavuorossa.  Yövuoroon  on eväät.

Silloin kun tulee, minulle yksin asuvalle pari yövierasta, silloin käyn ostamassa lihaa ja kalaa ja jälkiruoka-ainekset itse.  Samoin tuoreen leivän.

Vain pankin tiliotteessa näen eriteltyinä, minkä verran on rahaa kuussa ruokaan, mutta siinä on kaikki ruokapuolen ostokset samassa: Kaikki wc-talouspaperit, kaikki pesuaineet, kaikki kodintarvikkeet.

Vierailija
56/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä huuhaata.  Tuolla ei kuussa selviä kukaan kuukauden. Ei ruoka- eikä talousostoksissa.

Vierailija
57/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 500 euroa viikossa.

Vierailija
58/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyttä huuhaata.  Tuolla ei kuussa selviä kukaan kuukauden. Ei ruoka- eikä talousostoksissa.

Korjaan.  Luin että kuukaudessa.

Kyllä viikossa tuo 150 € menee kevyesti, ruokaan, kahviin, pesuaineisiin ja tuohon lemmikkiin.

Vierailija
59/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No on kai se hieman eri asia syödä perunamuusia ja lenkkimakkaraa vs. kanaa ja vihanneksia. Eri hintaista myös.

Joo. Halvemmallakin kyllä selviää, jos ravinnon terveellisyydellä ja väistämättä tulevilla lääkekuluilla ei ole väliä.Vaihtaa muusipussin pariin kiloon perunoita. Ostaa pussillisen halpoja jauhoja ja purkin nötköttiä. Keittää perunat, sekoittaa jauhoihin vettä ja nötköttiä ja suolaa. Sama asia, useampi ateria,  halvempi hinta.

Jos haluaa syödä normaalin terveellisesti, ostaa perunaa, kasviksia satokauden mukaan ja kanaa/jauhelihaa/kananmunia. Ei tule kalliimmaksi, ja proteiinia on pienessäkin palassa enemmän kuin siinä jauhomakkarassa. Pysyy todennäköisemmin terveenä.

Vierailija
60/101 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60€ viikossa hintojen nousun myötä. Pari vuotta sitten saatoin pärjätä 40€ per viikko. Syön samalla tavalla kuin ennen hintojen nousua. En juurikaan syö valmisruokia ja teen eväät töihin. Pääasiallinen proteiininlähteeni on kana. Nipistän kauppalaskusta sitten, kun on oikeasti pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi