Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettäminen ja e-pillerit? kommentteja!

26.02.2007 |

Laitan tännekin puolelle, jos jollain olisi kokemuksia.

Neuvolan jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi että mercilon-pillerit voisin aloittaa vasta kun olen lopettanut imettämisen. No sitten imetettiin 1,5v ja käytettiin kondoomia. Nyt kävin uusimassa reseptin e-pillereille ja lääkäri sanoi ' En ymmärrä mitä p*kaa ovat sanoneet. 12 viikkoa synnytyksestä ja saa aloittaa e-pillerit eikä vaikuta imettämiseen eikä lapseen*. Miten teille on sanottu ja olette toimineet? Kyllä ottaa päähän ja paljon.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta imettäessä saa syödä minipillereitä ja käyttää muita ehkäsyvälineitä, missä on vastaavat hormonit (eli esim hormonikierukka).

Yhdistelmäpillereitä, ja muita samoja hormoneja sisältäviä ehkäsymetelmiä (esim rengas, laastari) sen sijaan ei saa käyttää, ne vaikuttavay haitallisesti imetykseen.

Vierailija
2/4 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat yhdistelmäpillereitä, tarkistin. Lääkäri sanoi, että 12 viikon kuluessa synnytyksestä veritulppa(?) riski on hävinnyt ja sen jälkeen voi aloittaa

Mercilonitkin. On kuulemma niin huuhaa käsitys. Tunsin itseni hieman typeräksi, että teinkö nyt väärin vai mitä. Pillereiden tuoteselosteessa oli maininta *ei suositella imetyksen aikana. Jos käytät neuvottele lääkärin kanssa*.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ei edelleenkään suositella estrogeenin takia ennenkuin imetys on loppunut tai rintamaidon määrä jo hyvin vähäistä ja joistain itse olen lukenut, että noin 6 kk synnytyksestä voisi aloittaa ja silloinkin pitäisi valita mahdollisimman vähähormoninen valmiste. Itse henkilökohtaisesti en aloittaisi ennen kuin imetys on loppunut ja tuota lääkäriltä kuulemaasi 12 viikon lausahdusta en ole koskaan aiemmin kuullut. estrogeeni voi myös vähentää maidon tuotantoa, joten siinäkin mielessä tuo 12 vkoa, jos lapsi on täysimetyksellä on aika erikoista.

Vierailija
4/4 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että veritulppariski häviää noin 6 vkossa, eli se on yleensä se aika, jonka esim. kohonneen veritulppariskin omaavat naiset pistävät verenohennusläkettä synnytyksen jälkeen, joten tuo 12 vkoa ei kuulosta oikealta perustelulta tuossakaan suhteessa. Tarkistin vielä asian tuolta terveysportin tietokannoista, joissa oli tuo 6 kk.tta rajana, mutta niinkuin aiemmin sanoin, itse en kyllä e-pillereitä imettäessä käyttäisi vaikka lapsi ei enää täysimetyksellä oliskaan. Utelisin vielä oliko reseptin uusinut lääkäri kenties gynekologi vai mikä?