Kuinka monta kirjaa luit tänä vuonna?
Kommentit (59)
Luen ja kuuntelen todella paljon ja painettujen kirjojen ja äänikirjojen määrä vuosittin noin 130-140 kirjaa.
Tähän mennessä 40, mutta vuotta on vielä jäljellä ja uskon että saan ainakin 3 kirjaa vielä luettua. Tavoite oli 50, mutta olen silti todella tyytyväinen että sain noinkin paljon luettua koska monena vuonna en ole lukenut yhtä ainuttakaan kirjaa ja olen tosi iloinen siitä että oon löytänyt uudestaan lukemisen ilon ja kirjat ovat tulleet takaisin mun elämään.
Top 3 on kyllä kinkkinen päättää, koska ne mieleenpainuvimmat ei olleet kuitenkaan mieluisimpia ja omasta mielestä parhaimmat ei välttämättä olleet mitenkään erityisen mieleenpainuvia.
Sanotaan nyt sitten vaikka kuitenkin 3 jotka jollain tavalla puhutteli ja on jäänyt mieleen kummittelemaan vielä kuukausiksi lukemisen jälkeenkin
1. Pajtim Statovci: Lehmä synnyttää yöllä
2. Anni Kytömäki: Mirabilis
3. Han Kang: Vegetaristi
320 kpl.
Joka vuosi viimeisen 40 vuoden aikana tulee yli 300. Eli yli 12 000 kirjaa on luettu. Eri kielillä.
Huonoin oli Sanna Marinin kirja. Paras tinna.
Ehkä joku 8 luettu/kuunneltu. En ikinä muista kirjojen nimiä tai kirjoittajia jälkikäteen. Mutta kolmella eri kielellä muistan lukeneeni/kuunnelleeni. Olen vuosien jälkeen taas saanut kiinni tästäkin harrastuksesta. Ennen se oli kirja/viikko.
Tähän mennessä 29, mutta minulla on useampikin kirja kesken vielä.
Pyöreä nolla. Jääneet tilatut lehdetkin pääosin lukematta.
Kuuntelin useita kymmeniä, mutten lukenut yhtään.
11...vielä kerkiäis yhden lisää tähän vuoteen
En yhtään kaunokirjallisuutta. Tieteellisiä artikkeleja on sitten mennyt senkin edestä.
Siirrän sitä mukaan kirjat "lukematta" kansiosta "luetut" kansioon kun olen lukenut ja näyttäisi olevan 54 englannin kielistä ja 38 suomalaista teosta siirretty tänä vuonna. Yllättävän vähän kun luen ihan kokoajan ja viime vuonna taisi saldo lähennellä kahta sataa. Mutta asiaa selittänee uudelleen herännyt innostus fantasia kirjallisuuteen. Tuossa on useampi reilu tuhannen sivun fantasia kirja joukossa ja mm. George R.R Martinin A Song of ice and fire novelli sarjan kaikki tähän mennessä ilmestyneet teokset, johon niihinkin mahtuu yhteen novelliin useampi "normaali" pituinen kirja. Sit taas yllättävän paljon olen suomeksi näköjään tänä vuonna lukenut, tästä täytyy olla iloinen. En vuosiin ole tarttunut juurikaan suomalaisiin kirjoihin ja päätinkin petrata tätä, tässä on selvästi tehty parannusta.
Mulla on yleensä tavoitteena 52 luettua kirjaa vuodessa, mutta ei tule täyttymään tämä vuonna. Vauva.fi kiinnosti enemmän.
Tämähän on vanha ketju. Viime vuonna lainasin kirjastosta 110 kirjaa, mutten tiedä montako luin. Suurimman osan kuitenkin. Täytyy katsoa kuukauden päästä mikä on tämän vuoden saldo.
Viitisentoista. Muutama suomalainen muisteluteos/ elämäkerta, muut englanninkielistä fiktiota. Jaa niin, olihan siellä se paperinukkekirjakin, sen aikoinaan ostamatta jättäminen korpeaa edelleen.
https://aarteetjaloydot.fi/tuote/tahdet-arkilla-avun-paperinukkekirja/
En yhtäkään. Muuten kyllä luin netistä valtavan määrän kaikenlaista.
Luin enemmän kuin ennen enkä edes muista jokaista
Viime vuonna luin 73 kirjaa ja kuuntelin 29. Parhaimmasta päästä ovat esimerkiksi
Sari Näre: Sodassa koettua - haavoitettu lapsuus
Niina Kivilä: Seija - nainen jota ei ollut
Ann Cleeves: Kivineidot
Antero Raevuori: Saarrettu kaupunki - Tampere ja Mannerheim 1918
Heine Bakkeid: Haudattu salaisuus
Luen sekaisin kaunokirjallisuutta ja tietokirjoja, edellisestä mieluisin genre on dekkarit ja jälkimmäisestä lähihistoriaan liittyvät.
Luin tänäkin vuonna kymmeniä kirjoja, useimmat niistä elämäkertoja. Parhaimmasta päästä ainakin nämä:
1. Jean-Yves Tadié: Marcel Proust
2. Melvyn Bragg: Rich. The Life of Richard Burton
3. Patrick McGilligan: Woody Allen. A Travesty of a Mockery of a Sham