Mikä ihme siinä on, että pahvilaatikoita ei voi litistää
ennen kuin ne laittaa keräysastiaan? Pönttö tyhjennetty eilen ja se on jo nyt ihan täynnä joulusta tulleita laatikoita, isoja lelupakkauksia yms. Ja kaikki vaan heitetty sinne kokonaisena.
Hittto kun ärsyttää tommonen ajattelemattomuus.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
En jaksa
Se olisikin paljon vaadittu. Ymmärrän, että ei voi jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Osa pakkauslaatikoista on nykyään niin kovaa pahvia, etten saa sitä litistettyä. Jos yritän jaloilla talloa, kaadun eikä laatikko ole moksiskaan. Harmi kyllä nuo ovat yleensä niitä kaikista isoimpia laatikoita, mutta ne on pakko heittää sellaisenaan muiden iloksi. Yleensä kyllä täytän ne muilla paperiroskilla. Ja kaikki pienemmät laatikot litistän.
Nyt sitten salille tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa pakkauslaatikoista on nykyään niin kovaa pahvia, etten saa sitä litistettyä. Jos yritän jaloilla talloa, kaadun eikä laatikko ole moksiskaan. Harmi kyllä nuo ovat yleensä niitä kaikista isoimpia laatikoita, mutta ne on pakko heittää sellaisenaan muiden iloksi. Yleensä kyllä täytän ne muilla paperiroskilla. Ja kaikki pienemmät laatikot litistän.
Ei kiinnosta. Minä liikun ihan tarpeeksi eikä ole mitään vaikeuksia kantaa esim. 20 kg säkkiä. Se, etten pysty lyhyenä naisena tallomaan sellaista 70 cm korkeaa ja paksua pakkauslaatikkoa littanaksi, ei ole minulle mikään elämää suurempi ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Minä liikun ihan tarpeeksi eikä ole mitään vaikeuksia kantaa esim. 20 kg säkkiä. Se, etten pysty lyhyenä naisena tallomaan sellaista 70 cm korkeaa ja paksua pakkauslaatikkoa littanaksi, ei ole minulle mikään elämää suurempi ongelma.
Se laatikko kannattaa avata pohjasta ja sitten sen saakin sievästi taiteltua kasaan. Problem solved. Terveisin 155 cm nainen.
Laatikkoa ei tarvitse talloa. Ne aukeaa yleensä pohjasta. Siivekkeet jotka muodostaa pohjan aukeavat nätisti ja menevät siten kasaan ja muodostuu litteä laatikko.
0 tallomista.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole mikään pakko heittää sellaisenaan. Etkö osaa käyttää esim. (matto)puukkoa tai saksia, jos et käsi-/jalkavoimin saa litistettyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se laatikko kannattaa avata pohjasta ja sitten sen saakin sievästi
Postituslaatikkojen kanssa onkin näin. Mutta tarkoitan pakkauslaatikoita, joita ei saa auki pohjasta vaan se pohja on yhtenäinen pahvi. Esimerkkinä nyt sellainen laatikko, missä oli iso kattovalaisin.
Vierailija kirjoitti:
Laatikkoa ei tarvitse talloa. Ne aukeaa yleensä pohjasta. Siivekkeet jotka muodostaa pohjan aukeavat nätisti ja menevät siten kasaan ja muodostuu litteä laatikko.
0 tallomista.
Kyllä, juuri näin.
Tämä sopisi hyvin loppunäytöksi "Näin litistät pahvilaatikon" -kurssille. Kun tämä onnistuu, niin silloin kurssi on suoritettu.
Aivan varmasti tulee sanomista jis täällä ei litistä. Meillä on molokit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se laatikko kan
Kaikki laatikot saa jotenkin avattua litistystä varten!
Vierailija kirjoitti:
Katso video, näin hauskasti litistät maitopurkin.
Tästä taas opiskelemaan muiden pahvilaatikoiden litistämistä.
videos/tyyli-on-vapaa-kunhan-litist%C3%A4tpahvilaatikot-ja-muut-kartonkipakkaukset-esim-mait/604911678432045/
En tee noin vaan sivuista sisälle. Tulee paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne halutaan pitää puhtaana, nainen ei halua sotkea kengällä niiden päälle. Ja käsin osalle hankalaa, jos laatikko ei irtoa tai taivu. Verkkokaupan (lähetysmuovitasku) muovitus ja teipit voivat estää laatikon kierrätystä, jos ei saa irti niitä millään, laatikko repeilee.
Olen nainen, eikä tuota mitään ongelmia teipit. Eikä oo ikinä tarvinnut kengällä polkea niitä. Aika surkeita tekosyitä, ja ihan varmasti löytyy kasapäin jonneja, jotka ei vaan viitti.
Kun se litistämättömältä näyttävä laatikko on pakattu täyteen listettyjä laatikoita. Helppo viedä ne kaikki kerralla, kun ovat pakattuna noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka niitä talloo? Saksien terällä tai muulla teräaseella leikkaa teippaukset auki, niin se litistyy ihan itsekseen. Osassa ei edes tarvitse leikellä mitään, kunhan vaan avaa läpyskät. Joku mandariinilaatikko on hankalin saada littanaksi. Sen täytän yleensä taiteluilla maitopurkeilla ja muilla pahvipakkauksilla.
Vierailija kirjoitti:
Kun se litistämättömältä näyttävä laatikko on pakattu täyteen listettyjä laatikoita. Helppo viedä ne kaikki kerralla, kun ovat pakattuna noin.
Juu, ei todellakaan ole täytetty, vaan on ihan tyhjää täynnä. Pelkkää ilmaa.
Mutta hyvä, jos sinä et tee niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko oikeasti olla niin, että ei osata litistää niitä. Esim kenkälaatikkoa tai perus pahvilaatikkoa?
Luultavasti on just näin, että ei osata tai älytä. Se litistämätön laatikkohan vie ihan älyttömästi tilaa keräysastiassa litistettyyn verrattuna. Tämän luulisi jokaisen älyävän.
Jokaisen luulisi älyävän, että sitä litistettyä laatikkoa on huomattavasti mukavampi kuskata sinne lootaankin kuin kokonaista.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ehkä se pakastepizzalaatikko onkin kätsä kerätä täyteen litistettyjä kaurahiutalepaketteja ja littanaksi poljettuja munakennoja, mutta tuollainen kunnon pahvilaatikko täynnä litistettyä pahvia painaa jo ihan julmetusti. Ei todellakaan ole helppo ja kiva kuskattava. Muutenkin melko tilaa vievä säilöttävä kun ei sitä ihan äkkiä saa täyteen..
Aina ei ole terää millä saa saumat auki.
Sepä riittääkin hyvin, jos kaikki hoitaa asiat kuten kuuluu ja muut huomioiden.