Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taa on poyristyttavaa kapasiteetin hukkaamista. Aitiys/vanhempainvapaalla ei saa osallistua yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen tms, mista maksetaan kokouspalkkioita!!!

Vierailija
26.02.2007 |

Mun mielestä järjetöntä. Minun pitäisi/ja haluaisin osallistua kokoukseen, josta maksetaan kokouspalkkiota. Kyseessä on virallinen taho, enkä usko, että palkkiota voidaan jättää maksamatta.

Hommaan nimi on, että kokouspalkkiota maksetaan 30 E. Tämä lasketaan tuloksi, joten samana päivänä mulle ei voida maksaa ansiosidonnaista päivärahaa, vaan ainoastaan minimi.

Vähän matikkaa 15 E + 30 E = 45 E

Mun ansiosidonnainen päiväraha on 75 E.

Eli tekisin siis hommia, josta on yhteiskunnallista hyötyä, mutta jäisin itse tappiolle. Miten yhteiskunnalla on tällä tavalla varaa passivoida yksi aika iso kansanryhmä kotiin, jos kerran haluja ja aikaa olisi erilaiseen toimintaan.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne se hujahtaa valtion kassaan. Se ei ole ongelma, en tuota kolmea kymppiä kaipaa. Periaatetta vaan peräänkuulutan.

ap

Vierailija
22/54 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos jää vaan kotiin istumaan ja muita mulkoilemaan, vailla koulutusta ja työkokemusta, niin moka on ihan oma. Ja tuollaisia sitä vielä pitää elättää, yök.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, surullista kun sä et nyt sitten saakkaan kaikkea-sulle-heti.

Vierailija
24/54 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta jos jää vaan kotiin istumaan ja muita mulkoilemaan, vailla koulutusta ja työkokemusta, niin moka on ihan oma. Ja tuollaisia sitä vielä pitää elättää, yök.

Vierailija
25/54 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kas, yllättäen, olenkin ollut työelämässä 14-vuotiaasta, aina on uutta työtä löytynyt heti, tulvinut ovista ja ikkunoista suorastaan, jopa lama-aikana. Opiskellut olen työn ohella maisteriksi asti ja nyt oli iso päiväraha.

Mmm. Epäoikeudenmukaista? Ei minusta. Minä en ole jäänyt kotiin ruikuttamaan ja asenne työntekoon on ehkä pikkuisen toinen.

Eikö muka siivoustakaan ole ollut tarjolla, 31? Vaikea uskoa, kun katsoo esim. mol piste fi.

Vierailija
26/54 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole itse tehnyt tikkua ristiin sen minimipäivärahasi eteen ja minun verorahoillani nekin maksetaan.

Vierailija
27/54 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja kas, yllättäen, olenkin ollut työelämässä 14-vuotiaasta, aina on uutta työtä löytynyt heti, tulvinut ovista ja ikkunoista suorastaan, jopa lama-aikana. Opiskellut olen työn ohella maisteriksi asti ja nyt oli iso päiväraha.

Mmm. Epäoikeudenmukaista? Ei minusta. Minä en ole jäänyt kotiin ruikuttamaan ja asenne työntekoon on ehkä pikkuisen toinen.

Eikö muka siivoustakaan ole ollut tarjolla, 31? Vaikea uskoa, kun katsoo esim. mol piste fi.

Vierailija
28/54 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän siellä olet päättänyt asua.

Vierailija
29/54 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Et ole itse tehnyt tikkua ristiin sen minimipäivärahasi eteen ja minun verorahoillani nekin maksetaan.

Vierailija
30/54 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sinähän siellä olet päättänyt asua.

Vierailija
31/54 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 asukkaan kylässä.

33

Vierailija
32/54 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, selvitä voitko ottaa kokouspalkkion/-palkkiot myöhemmin tänä vuonna, kun olet hoitovapaalla tai palannut töihin.

Mulla kävi työpaikassa niin, että huomasivat maksaneensa liian vähän lomarahoja ja muuta. Pyynnöstä maksoivat nämä kaikki tiettynä kuukautena, milloin siis jäin kotihoidontuelle, ettei sotkisi äitiyspäivrahoja.

Vierailija
33/54 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kyllä huoletta saada myös äitiyslomalla.

Vierailija
34/54 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan halunnut ottaa Kelan kanssa tappelemisen riskiä. Oli helppo sopia toisessa päässä.

-40

Vierailija
35/54 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ylimielisiä eivätkä arvosta sitä vähää, mitä saavat tekemättä mitään. Kaikki pitäisi tulla valmiina ja mahdollisimman hyvänä.

Sitten ollaan arvostelemassa muita, ja varsinkin sellaisia jotka ovat itse elämässään tehneet töitä paremman elämän eteen.

Kaikki meistä ovat vastuussa omasta elämästä ja päätöksistä.

Sitä saa mitä tilaa ;)

Vierailija
36/54 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpäs nyt vähän kaikki, jotka olette ap:tä heti ahneeksi olleet leimaamassa. Olisiko teidän mielestänne oikein ja tämän kansakunnan etu, että koulunsa käyneet ja työelämässä paikkansa vakiinnuttaneet eivät tekisi lainkaan lapsia? Tai toisinpäin, että lapsia olisi varaa tehdä vain niillä, jotka olisivat jättäneet koulunsa käymättä tai muista syistä jääneet esim. työttömiksi.

Sillä siihenhän se johtaisi, jos aiempi tulotaso ei mitenkään vaikuttaisi päivärahaan. Perheen perusmenot (esim. asuntolaina) on kuitenkin mitoitettu normaaliin (eli ei äitiysvapaan) tulotasoon nähden ja kynnys lasten hankkimiseen olisi valtava (kohtuuton) jos se edellyttäisi esim. asunnon myymistä.

Meillä on tässä maassa ihan lähivuosina vastassa ihan todellinen ongelma väestön ikääntymisestä, joten kyllä niitä uusia kansalaisia on tarpeen saada...myös hyvätuloisempiin perheisiin.

Ja ihan samalla laillahan se tulotaso vaikuttaa kaikkiin muihinkin päivärahoihin, miksi sitten äitejä rankaistaisiin tässä asiassa.

Ja vielä suoraan ap:n aloitukseen - kyllä, minustakin asiassa on suuri epäkohta. Toivottavasti asiasi järjestyy.

Hyvää kevättä kaikille tasapuolisesti!

Vierailija
37/54 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kiitos kun pilasitte päiväni. Varmaan teillä on nyt hyvä mieli.

1800 on todellakin paljon pelkästä kotona istumisesta.

Itse tienaan sen minimin kuussa, onkohan se 380 miinus verot?

Ja olen todella kiitollinen että saan edes sen, ennen ko. tukea olin 0-tuloinen usean vuoden ajan.

Miksi te ette osaa olla kiitollisia mistään? Ällöttävää.....

Itse saan tuon 1800 E kuussa vanhempainrahaa, mutta se on tosi vähän tästä työmäärästä. Mulla on kolme pientä täällä, eikä todellakaan aikaa istuskella. Odotan vaan, että pääsen taas töihin lepäämän :-). Jos saisin tuon 380, niin silloin ei kyllä motivaatiota olisi yhtään tämän rumban pyörittämiseen...vaan kai se olisi kuitenkin pakko.

Vierailija
38/54 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä tuloilla joita on ollut. Ja kai sen verran pitäisi osata varautua, että tuollaisenkiin asian selvittää etukäteen. Säännöt ovat kaikille samat. Jos tienaat niin äp on minimi+palkkasi. Se siitä, ei ole kohtuutonta ei !. Ja jos tuossa tilanteessa ajautuu konkurssiin ja joutuu ison asuntonsa myymään, niin on kyllä ihan ite hassannut rahasa, ja mitoianut elintasonsa väärin.

Vierailija:

Miettikääpäs nyt vähän kaikki, jotka olette ap:tä heti ahneeksi olleet leimaamassa. Olisiko teidän mielestänne oikein ja tämän kansakunnan etu, että koulunsa käyneet ja työelämässä paikkansa vakiinnuttaneet eivät tekisi lainkaan lapsia? Tai toisinpäin, että lapsia olisi varaa tehdä vain niillä, jotka olisivat jättäneet koulunsa käymättä tai muista syistä jääneet esim. työttömiksi.

Sillä siihenhän se johtaisi, jos aiempi tulotaso ei mitenkään vaikuttaisi päivärahaan. Perheen perusmenot (esim. asuntolaina) on kuitenkin mitoitettu normaaliin (eli ei äitiysvapaan) tulotasoon nähden ja kynnys lasten hankkimiseen olisi valtava (kohtuuton) jos se edellyttäisi esim. asunnon myymistä.

Meillä on tässä maassa ihan lähivuosina vastassa ihan todellinen ongelma väestön ikääntymisestä, joten kyllä niitä uusia kansalaisia on tarpeen saada...myös hyvätuloisempiin perheisiin.

Ja ihan samalla laillahan se tulotaso vaikuttaa kaikkiin muihinkin päivärahoihin, miksi sitten äitejä rankaistaisiin tässä asiassa.

Ja vielä suoraan ap:n aloitukseen - kyllä, minustakin asiassa on suuri epäkohta. Toivottavasti asiasi järjestyy.

Hyvää kevättä kaikille tasapuolisesti!

Vierailija
39/54 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin selittää näkökulmaani hieman epäselvästi...

Siis olen kanssasi juuri samaa mieltä, että on ihan oikein että säännöt ovat kaikille samat ja äitiys-/vanhempainrahakauden tulotaso on riippuvainen " lomaa" edeltävästä tulotasosta. Jos tuloja ei ole, on onneksi peruspäiväraha. Jos taas joku on onnistunut saamaan hyvän työpaikan ja ansaitsee vaikka 5000 ¿/kk (ihan hatusta heitetty summa) niin ansiosidonnainen huomioi tuon tulotason.

Ihmettelin lähinnä sitä, että monesta vastauksesta sain käsityksen, että ap:ta pidettiin ahneena vain siksi että hän nostaa mukavan kokoista päivärahaa ja harmittelee, että mahdollinen osallistuminen kokouksiin laskisi summaa.

Tästä taas aloin miettimään, että jos palstailijoiden mukaan kaikkien pitäisi saada äitiysvapailtaan sama korvaus (=peruspäiväraha), niin hyvätuloisille kynnys olisi todella suuri. Tietysti sitä voisi säästää etukäteen, mutta eihän moni peruspäivärahalla olevistakaan ole etukäteen tehnyt vastaavaa uhrausta (opiskellut, hakeutunut töihin jne.). OK, tiedän että tilanteita on erilaisia, mutta tunnen muutaman joilla elämä on mennyt lähinnä haahuillessa lähes kolmikymppiseksi ja sitten maristaan kun saa vain peruspäivärahan. Provosoiduin tästä kirjoittamaan.

Vierailija
40/54 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Helsingissä on töitä paremmin, mutta myös tajuttomasti kalliimpaa. Eli saman elintason saavuttaminen täällä kuin peräkylillä vaatii kymmenkertaiset tulot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi