Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistakaa että paras joululahja lapselle on raitis joulu

Vierailija
24.12.2024 |

Voisi kuvitella ohminen ymmärtää vetää ne tärkeät johtopäätökset jos ei edes jouluna voi olla juomatta.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo mikään lahja ole vaan itsestäänselvyys, lahjat ovat sitten siellä kuusen alla paketeissa.

Vierailija
42/58 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi toi eilen joulupöytään valkoviini- ja punaviinipullot. Kamalaa. Tai sitten ei. Ei kaikille alkoholi tarkoita perseiden vetämistä vaan otetaan lasillinen viiniä tai olutta ruoan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina niin mene. Mä rakastin lapsena meidän suvun jouluja. Isä ja vaari olivat leppoisia, kun olivat vähän maistissa. 

Sama, vain yhden kerran näin kotona vastuutonta alkoholinkäyttöä lapsena. Isäni mielellään sukulaisille ja tuttaville tarjosi ja otti silloin itsekin, mutta vain yhden kerran alkoholiin tottumaton isäni veli nautti hiukan liikaa, muutoin tutut vähän rentoutuivat laisillisen tai parin kanssa. Yksi kovaäänisempi setä saattoi olla vielä hiukan kovaäänisempi parin lasillisen jälkeen, mutta eipä noista pahoja mielikuvia itselle jäänyt.

Vierailija
44/58 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuule kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
45/58 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei kuulu jouluun. Joulu on lasten juhla jonka aikuiset järjestävät. Yleensäkin alkoholi on yliarvostettu aine niinkuin kaikki muutkin päihteet. 

Vierailija
46/58 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalaiset tekee siitäkin ongelman että juhlapäivänä otetaan pari lasia viiniä. Kenenkn lapsuus ei siitä mene pilalle, hyvä vaan että oppivat järkevän alkonkäytön mallin. Örvellys erikseen

Vierailija
47/58 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat saattoi jouluna illan aikana ottaa pari olutta eikä siitä mitään haittaa ollut. Paskin joulu on ollut se kun setä kuoli 23.12.

Vierailija
48/58 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi ei kuulu jouluun. Joulu on lasten juhla jonka aikuiset järjestävät. Yleensäkin alkoholi on yliarvostettu aine niinkuin kaikki muutkin päihteet. 

Joulu on kaikkien juhla eikä vain lapsien. Yksikään lapsi ei mene rikki siitä jos aikuiset ottaa ruoan kanssa lasillisen viiniä tai olutta. Ongelma on teillä jotka luulette alkoholin tarkoittavan perskännejä. Vain suomalaiset voi tehdä asiasta tuollaisen ongelma. Koitas mennä esim. Italiaan tai Ranskaan. 

Vierailija
49/58 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen asia on olemassa kuin kohtuus. Tuntuu että se aina unohtuu, mielessä on vaan raitis tai sitten se ääripää eli kännissä örvellys.

Vierailija
50/58 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta lapselle on aina parasta saada asua turvallisessa tasapainoisessa kodissa missä vanhemmat ei juo ja muuta lapsen silmissä kummallisiksi ja arvaamattomiksi ja  ikävä kyllä myös väkivalta astuu kuvaan mukaan.

Itse olen kasvanut täysraittiissa kodissa enkä itsekään juo, mutta en kyllä lapsena olisi  sanonut että paras joululahja on alkoton koti.  Enhän muusta tiennyt ja se oli itsestään selvyys kuten hengitysilma.  Lapsi varmasti toivoisi sen lisäksi myös jotain muuta ja erityisesti toivottua.

Itselläni on kaksi lasta joiden yh olen ollut koko heidän ikänsä.  En juo enkä tupakoi enkä kapakoi.  Mielestäni se on niitä perusasioita joita lapsilleni voin tarjota.  Joululahjat on sitten ekstraa.

Vierailija
51/58 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että siitä tulis aikamoinen ongelma, jos mä lähtisin jostain hakemaan vieraita lapsia meille joulua viettämään. Mieluummin juon täällä tuttujen aikuisten kesken alkoholia.

Vierailija
52/58 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu on kaikkien juhla eikä vain lapsien. Yksikään lapsi ei mene rikki siitä jos aikuiset ottaa ruoan kanssa lasillisen viiniä tai olutta. Ongelma on teillä jotka luulette alkoholin tarkoittavan perskännejä. Vain suomalaiset voi tehdä asiasta tuollaisen ongelma. Koitas mennä esim. Italiaan tai Ranskaan.

Jokin ongelma siinä on, kun ei voi olla ilman niitä muutamaa lasillista. Juhlaan pitää saada väkisin alkoholia.

Vierailija
53/58 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ny ryypänny kolmena iltana, mutten yhtä ainutta kakaraa ole nähnyt. Ainakin osalla niistä näkemättömistäni kakaraoista on todennäköisesti ollut raitis joulu. Sekä itsellään, että vanhemmillaan. Mua ei voi enää syyttää!

Vierailija
54/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset olis kyllä tosi pettyneitä,  jos eivät olisi saaneet yhtään lahjaa siitä syystä, että äiti olisi jättänyt punkkulasinsa juomatta eikä olisi juonut saunasiideriäänkään. 

Vierailija
55/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun muistutit, hain lapsilta viinapullon pois. 

Käänsit vakavan asian leikiksi. Todellisessa elämässä alkoholistin kanssa eläminen on kaukana leikistä. Alaikäisille lapsille se on kaikkea muuta kuin hauskaa. 

Vierailija
56/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antanut lapsilleni muuta lahjaa kuin raittiin joulun. Eivät vaikuttaneet iloisilta. En juo muutenkaan.

Vierailija
57/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain suomalaiset tekee siitäkin ongelman että juhlapäivänä otetaan pari lasia viiniä. Kenenkn lapsuus ei siitä mene pilalle, hyvä vaan että oppivat järkevän alkonkäytön mallin. Örvellys erikseen

Tosin alkoholistin mielestä reipas humalatila on normaaliin elämään kuuluva asia niin juhlapäivänä kuin arkena. Ja yliannos väkeviä on  alkoholistin kielellä "pari pientä lasillista". Se, että oma puoliso ja lapsi joutuvat pakenemaan ulos kylmään ja pimeään, sekin on vain osa normaalia elämää ja voidaan sivuuttaa  pienenä erehdyksenä, josta on epäkohteliasta mainita jälkeenpäin...

Vierailija
58/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissä maissa ei muuten ole lainkaan hyväksyttävää esiintyä tuntuvassa humalassa. Vielä vähemmän siellä on ok alkaa agressiiviseksi, kun jokaisella olisi tarkoitus olla mukavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi