Miten lämmitätte joululaatikot? jotka siis ostatte valmiina?
Laitatteko uuniin? mihin lämpötilaan ja kuinka kauan? Meitä on tulossa 4 aikuista syömään eikä oikeen tunnelmaa kohota jos kaikkien ruokia pitää vuorotellen mikrossa pitää.
t. Vähän uusavuton kai
Kommentit (53)
Te tuunaajat kysymys. Niissä valmiissa laatikoissa on kuitenkin semmoinen "rapeampi" pinta. Jos sekoitatte kerman/voin kanssa niin sekoittuuko se pinta sinne mössöön? Vai jääkö sinne semmoisia epämiellyttäviä kovempia sattumia? En ole itse tuunaillut vaan syöty ihan sellaisenaan, mutta joka vuosi mietin tätä samaa, että pitäisikö..
Laatikoihin kermat, voit, mausteet, siirapit ja 30-60min 200 astetta uunissa
Vierailija kirjoitti:
Te tuunaajat kysymys. Niissä valmiissa laatikoissa on kuitenkin semmoinen "rapeampi" pinta. Jos sekoitatte kerman/voin kanssa niin sekoittuuko se pinta sinne mössöön? Vai jääkö sinne semmoisia epämiellyttäviä kovempia sattumia? En ole itse tuunaillut vaan syöty ihan sellaisenaan, mutta joka vuosi mietin tätä samaa, että pitäisikö..
Laatikko kulhoon, sinne kermat voit siirapit, vatkaimella sekaisin ja uunivuokaan. Se ointa sekoittuu sekaan
Haarukalla reikiä täyteen ja loraus kermaa reikiin. Emmentalkuori päälle ja uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Ihan samalta se pinta maistuu seassa kuin siinä päälläkin. Onko sinulla joku ruokarajoite?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Ihan samalta se pinta maistuu seassa kuin siinä päälläkin. Onko sinulla joku ruokarajoite?
No itseasiassa on. En tykkää sattumista/ kokkareista jossain tasaisessa mössössä. Mutta kiitos vinkistä, että vatkaimella saa tasaisen.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan jos kiertelevät joulupukit eivät saaneet talosta viinaa niin ne uhkasivat perhettä kirouksella.
Ennen oli kaikki jutut - paremmin
Mua naurattaa ajatus, että kutsuisin vieraita syömään ja sitten nostaisin pöytään jonkun kaupan einesruuan :D Eihän kukaan tee niin, niin miksi jouluna tehdään? Älkää kutsuko vieraita, jos teillä on eineslaatikot pöydässä. Ei kovin juhlavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan kaikki samaan uunivuokaan sarakkeittain. Vain 2 henkilöä syömässä niin helpoin tapa kun mikrotettu jouluruoka tuntuu vähän tylsältä ajatukselta.
Niin jokaista lajia pari-kolme kauhallista vuokaan ja lämmitys uunissa.
Sama se eineslaatikko on mikrottaa. Ei se siitä juhlavammaksi sillä muutu, että se laitetaan nätimpään vuokaan ja käytetään uunissa. Vai yritetäänkö tuolla toimenpiteellä saada sellainen fiilis, että itse tein tämän?
Saarioisen sivulla ohjeet tuunaa joululaatikot. Puoli tuntia oli uunniaika ja lämpöä en muista. Itse tein soseista.
Koska laatikoissa kuitenkin on lämmitysohjeet, epäilen tätä trolliksi. Tai sitten ap todellakin on uusavuton.
Siirrän niitä sopivan määrän lasivuokaan ja laitan yleensä mikroon lämpenemään. On nopein menetelmä.
Uunissa, tuunaamattomana. Samoilla lämmöillä paistan joulutortut jälkkäriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka söisi muina päivin eineksiä, niin jouluna ajatus niiden syömiseltä tuntuu oudolta. En ainakaan vieraile kehtaisi tarjota
Valmiina ostaminen ei välttämättä tarkoita samaa kuin eines. Meillekin on aina ostettu valmiit laatikot pitopalvelulta. Lienee tuomittavaa sekin, kannattaa paikallista pienyrittäjää.
Kiitos kysymyksestä, Kai!
Mulla on muutama laatikollinen olutta. En lämmitä niitä mitenkään erikseen, kyllä ne huoneenlämmössä temperoituvat tarjoilulämpöisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna ei ole mitään laatikoita, mutta olen aiemmin sekä tehnyt laatikoita itse että ostanut niitä valmiina. Kun olen ostanut valmiina, olen "tuunannut" ne mieleisikseni eli ottanut pois alkuperäisistä foliopakkauksistaan kulhoon (yksi kerrallaan toki, en sekoittanut kaikkia sekaisin :D), jossa olen lisännyt mausteita (ja joskus jopa vähän kermaa ja/tai voita ja tarvittaessa siirappia), sekoittanut, maistanut, että maku miellyttää, ja laittanut keraamisiin vuokiin, joissa paistanut uunissa uudelleen. Lanttulaatikon ja porkkanalaatikon pintaan tulee korppujauhoja ja lusikalla tehdyt aallot, päälle vähän voinokareita.
Melkein yhtä hyvää kuin olisi itse tehty. Mikrossa en lämmittäisi.
Samalla vaivalla voi tehdä itse. Mitä ideaa tuossa on?
Vierailija kirjoitti:
Koska laatikoissa kuitenkin on lämmitysohjeet, epäilen tätä trolliksi. Tai sitten ap todellakin on uusavuton.
Ehkä hän on vasta tänään menossa niitä ostamaan, ekaa kertaa omaa joulua laittamassa. Ärsyttää jotenkin kun pitää latistaa joku joka haluaa kuitenkin tarjota aterian ja varmaan vähän joulumieltäkin toitottamalla omaa erinomaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka söisi muina päivin eineksiä, niin jouluna ajatus niiden syömiseltä tuntuu oudolta. En ainakaan vieraile kehtaisi tarjota
Valmiita saa myös pitopalveluista, ei ne ole mun mielestä eineksiä.
Ja oikeat saarioisen eineksetkin maistuu varsin aidolle, jos tuunaa kermalla, siirapilla, voilla. Ei kyllä erota omatekemästä.
Että mun raivostuttaa tämä keittiöorjan kruunu mitä edelleen tuputetaan. Tuollainen "moraalinen painostus" että muu ei kelpaa kuin itse tehty. Joo tehköön ne, jotka tykkää, mutta kenenkään ei pitäisi olla PAKKO viettää juhlapäivää hellan ääressä hikoillen. Olen tehnyt niin, ja se on oikeasti kellon ympäri. Kaksi pientä lasta jaloissa pyörimässä ja kukaan "vieraista" ei auttanut. Hyvä kun ehtii itse nauttia siitä ateriasta.
Ei kiitos ikinä enää. En kertakaikkiaan siedä tuollaisia jotka asettaa noita järjettömiä vaatimuksia. Ne yhä edelleen tuppaa jäämään sen perheen äidin harteille.
Liekillä on helpointa lämmittää joululaatikot.