Miten lämmitätte joululaatikot? jotka siis ostatte valmiina?
Laitatteko uuniin? mihin lämpötilaan ja kuinka kauan? Meitä on tulossa 4 aikuista syömään eikä oikeen tunnelmaa kohota jos kaikkien ruokia pitää vuorotellen mikrossa pitää.
t. Vähän uusavuton kai
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lautaselle ja mikroon.
Hän nyt juuri kyllä sanoi että on 4 henkilöä.....luetun ymmärtäminen....
kyllä siinä mikrossa kuumenee yhtälailla 4 kuin 1 annos
No eihän kuumene. Mikroon ei mahdu jouluateria kerralla neljälle ihmiselle, vaan yhdelle kerralla. Syövätkö siis kuin liukuhihnalta? Ping ensimmäisen valmis, sitten seuraava odotellaan pari minuuttia ping sitten seuraava...
Vierailija kirjoitti:
Te tuunaajat kysymys. Niissä valmiissa laatikoissa on kuitenkin semmoinen "rapeampi" pinta. Jos sekoitatte kerman/voin kanssa niin sekoittuuko se pinta sinne mössöön? Vai jääkö sinne semmoisia epämiellyttäviä kovempia sattumia? En ole itse tuunaillut vaan syöty ihan sellaisenaan, mutta joka vuosi mietin tätä samaa, että pitäisikö..
Kyllä se pinta sekoittuu hyvin kun lämmittää. Siitä vaan, tuunaa ja sekoita.
Vierailija kirjoitti:
Laatikot voi siirtää siistimpiin vuokiin, kaikki omiinsa tai ison vuoan eri kulmiin. Päälle juustohöylällä voilastuja (joulu on kerran vuodessa vaan!) ja 100-150 -asteiseen uuniin.
Eihän niitä kaupan valmiita laatikoita syö koirakaan, ellei niitä tuunaa: kuohukermaa, kananmuna ja siirappia. Sekoita sähkövispilällä koko hommeli jossain kulhossa ja kaada sen jälkeen uunin kestävään tarjoiluastiaan. Päälle voinokareita ja hyppysellinen korppujauhoja. Uuniin sopivaan lämpötilaan kunnes on hieman tullut paistopintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lautaselle ja mikroon.
Hän nyt juuri kyllä sanoi että on 4 henkilöä.....luetun ymmärtäminen....
kyllä siinä mikrossa kuumenee yhtälailla 4 kuin 1 annos
No eihän kuumene. Mikroon ei mahdu jouluateria kerralla neljälle ihmiselle, vaan yhdelle kerralla. Syövätkö siis kuin liukuhihnalta? Ping ensimmäisen valmis, sitten seuraava odotellaan pari minuuttia ping sitten seuraava...
Kuka sinne mikroon koko jouluaterian laittaa? Minä lämmitän aina laatikot mikrossa lasivuoassa, oli sitten itse tehtyjä tai ostettuja. Hyvin menee viiden hengen laatikot yhdessä vuoassa kerralla. Ei niitä kukaan syö paljoa yhdellä aterialla. Ja jos ei riitä, niin sitten voi ottaa jääkaapista lisää lämmitettävää, kertaakaan ei ole tainnut olla tarvetta.
-ohis-
Ihan hyviä on Saarioisten laatikot tuunaamattakin. Minä lämmitän kerta-annokset voissa paistinpannulla ja kyllä maistuu.
En ole mikään keittiöhengetär.
Vatsassa lämpenevät luonnonmukaisesti, ei tule hiilidioksidipäästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan kaikki samaan uunivuokaan sarakkeittain. Vain 2 henkilöä syömässä niin helpoin tapa kun mikrotettu jouluruoka tuntuu vähän tylsältä ajatukselta.
Niin jokaista lajia pari-kolme kauhallista vuokaan ja lämmitys uunissa.
Sama se eineslaatikko on mikrottaa. Ei se siitä juhlavammaksi sillä muutu, että se laitetaan nätimpään vuokaan ja käytetään uunissa. Vai yritetäänkö tuolla toimenpiteellä saada sellainen fiilis, että itse tein tämän?
Uunissa käyttämällä tulee mm ruoan tuoksu huoneistoon. Ei tule mikrosta.
Vierailija kirjoitti:
Laatikot voi siirtää siistimpiin vuokiin, kaikki omiinsa tai ison vuoan eri kulmiin. Päälle juustohöylällä voilastuja (joulu on kerran vuodessa vaan!) ja 100-150 -asteiseen uuniin.
175 ja 20min, keskitaso.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan jos kiertelevät joulupukit eivät saaneet talosta viinaa niin ne uhkasivat perhettä kirouksella.
Miten liittyy laatikoihin?
Uuniin pistän. "rikon" pinnan ja lisään okareen voita ja lorauksen kermaa. Hyvää tulee!
Vierailija kirjoitti:
Uuuniin. Niissä lootissa on kannessa ohjeet kuinka kauan. Muista ottaa kansi pois ennen uuniin laittoa.
Millä valmistajalla on ohjeet lootissa? Saarioisella ei ole.
Ajattelin pistää uuniin 50 asteeseen ja lähteä hakemaan sitten autolla jouluvierasta. Reissuun menee noin tunti. Oletan että ovat syömislämpöisiä kotiin tullessa, mutta eivät vielä kuivuneita. Kannet päällä. Ja valmis, noin kiloinen kinkku samaan uuniin, lämpiää vähän sekin. Vai pitäisikö uunin olla vähän lämpimämpi?
Nokare kinkun paistorasvaa ja pikkuisen lientä päälle ja uuniin puoli tuntia.